Sivu 1/1
Fox:in olka-akselien erot?
Lähetetty: 13 Kesä 2011, 20:47
Kirjoittaja Firebolt
Vai onko niitä ollenkaan?
Muuttuuko jotkin kohdat eri vuosimalleissa?
Nyt on vaan sellanen pikku ongelma, ettei iskarit sovi, ala kiinnitys-kohta on iskarissa n.5mm liian pieni, eikä sovi
Onko jollain tarkempaa tietoa?
Re: Fox:in olka-akselien erot?
Lähetetty: 14 Kesä 2011, 18:26
Kirjoittaja Firebolt
Mutta kun kyse on aine-vahvuudesta, eli siitä että iskarissa oleva "haarukka" on sisämitaltaan 21mm ja olka-akselissa kiinnityskohdasta 26mm. Minkäköhän vahvuinen on noissa uudemmissa, että onkohan tuo vaihtunut 89taijotai, vai onko mulla väärät iskarit?

Re: Fox:in olka-akselien erot?
Lähetetty: 14 Kesä 2011, 18:56
Kirjoittaja Late
Kuulostaa ihan samalta tilanteelta kuin fox-Thunderbirdissä. Niissäkin on kahta tyyppiä iskaria ja pyörännapaa ja ero juurikin tuommoinen puoli senttiä alakiinnityksen "vahvuudessa". Tbirdeissä vedenjakajana toimii vm. 87 jolloin turbo-malleihin alettiin asentaa isompia 11-tuumaisia jarrulevyjä ja muutenkin järeämmät etupään palikat, samaa kamaa kuin V8-Mustissa. Kuulostaisi loogiselta, että Mussessa olisi sama juttu. Eikös 87-93 V8:ssa olleet 11" jarrut ja sitä vanhemmissa ja pikkukoneisissa 10":set?
Joka tapauksessa tarvitset uudet iskarit, sulla on nyt 87-93 V8:n tolppa ja tarvinnet juuri sen toisen mallin, jossa on leveämpi alakiinnitys (79-93 4/6-syl, 79-86 V8).
Re: Fox:in olka-akselien erot?
Lähetetty: 15 Kesä 2011, 16:54
Kirjoittaja Firebolt
Mitä muita eroja mahtaa olla näissä uudemmissa olka-akseleissa, käykö vanhemmat jarrut ym?
Kun olis noi iskarit ja olka-akselit, jarrut, alapallot, tukivarsien puslat ym. on menossa vaihtoon, että onko mahdollista laittaa uudemmanmalliset olka-akselit?
Re: Fox:in olka-akselien erot?
Lähetetty: 15 Kesä 2011, 17:45
Kirjoittaja Lauri
Late kirjoitti:Kuulostaa ihan samalta tilanteelta kuin fox-Thunderbirdissä. Niissäkin on kahta tyyppiä iskaria ja pyörännapaa ja ero juurikin tuommoinen puoli senttiä alakiinnityksen "vahvuudessa". Tbirdeissä vedenjakajana toimii vm. 87 jolloin turbo-malleihin alettiin asentaa isompia 11-tuumaisia jarrulevyjä ja muutenkin järeämmät etupään palikat, samaa kamaa kuin V8-Mustissa. Kuulostaisi loogiselta, että Mussessa olisi sama juttu. Eikös 87-93 V8:ssa olleet 11" jarrut ja sitä vanhemmissa ja pikkukoneisissa 10":set?
Joka tapauksessa tarvitset uudet iskarit, sulla on nyt 87-93 V8:n tolppa ja tarvinnet juuri sen toisen mallin, jossa on leveämpi alakiinnitys (79-93 4/6-syl, 79-86 V8).
Se on juurikin näin.
http://www.maximummotorsports.com/store ... ox_spindle
Firebolt kirjoitti: onko mahdollista laittaa uudemmanmalliset olka-akselit?
On. Ylle laittamani linkin alaosasta löytyy ohjeet olka-akselien päivittämiseen, niin 87-93 V8 kuin SN95-malliseen.