Sivu 1/1
351W kiertokangen pultit
Lähetetty: 13 Tammi 2005, 10:36
Kirjoittaja SR 70
Onko tietoa tekeekö Ford HD/Marine moottoreissaan vahvempia kiertokangen pultteja. Kanta on jenkkifutiksen muotoinen ja siinä on merkintä C . Kestääkö yleensä vakiopultti max 6000 rpm vai olisiko syytä vaihtaa ARP:it ettei tule näitten takia romua.
Lähetetty: 13 Tammi 2005, 15:58
Kirjoittaja PeteP
Muuta en tiedä,mutta hyvä vakuutus varmasti jos laitat ARP-pultit, ompa sitten yksi huoli vähemmän.
Lähetetty: 13 Tammi 2005, 17:01
Kirjoittaja Antti66HT
351:n pultithan on kokoa isommat kuin, 289-302, ja olen kuullut että kestävät kait sen minkä alakertakin.
Itse toki ennen tuota tietoa miettimättä tilasin ARP:n pultit, kun ei ne nyt niin paljon maksa...
Eli Up to you (Suomeksi: päätä itse

)
Lähetetty: 13 Tammi 2005, 18:04
Kirjoittaja Fastback
ARP:n pultit tulisi mullekin sen enempää ihmettelemästä. Saattaa 30 vuotta tehdä pulteillekin jotain varsinkin käytössä oleville. Käsittääkseni 351w koneissa on ollut aina samat veivit käytöstä huolimatta. Ihan näistä uudemmista en tiedä.
Lähetetty: 14 Tammi 2005, 09:17
Kirjoittaja Janne
Pultit kannattaa vaihtaa uusiin joka tapauksessa. Mekaanisen komponentin ikä lasketaan hevosvoimatunneissa. Muutamassa kymmenessä vuodessa rauhallisestikin käytetty komponentti alkaa olemaan ehtoopuolella.
Trukkiveivi jossa on soikeakantaiset pultit (ja soikeat koneistukset pulteille) kestää kunnon ARP pulteilla kovaakin rääkkiä. Henkilöautomallin veivi suoralla koneistuksella ja neliöpäisellä pultilla kannattaa rajoittaa 6000rpm:ään, ettei tule romua.
-Janne
Lähetetty: 14 Tammi 2005, 09:44
Kirjoittaja Antti66HT
Juu, mäkään en tarkoittanut ettei uusia vaihdettais. Janne on ehdottomasti oikeassa.
Lähetetty: 14 Tammi 2005, 10:32
Kirjoittaja SR 70
Kone on uusi kuten pultitkin, ruttua tulee n. 9,5 ja max kierrokset liikkuu noin 5800 -6000 tienoilla. Pultin koko on 3/8 joten haikailen maksaako vaivan purkaa ja vaihtaa vai olisiko mr Ford satsannut vanhoja malleja enemmän. Kone on kasattu 96 ja kanget valua F4,viissin 94.
Lähetetty: 14 Tammi 2005, 10:51
Kirjoittaja Fastback
Ellei muuten niin yritä kysyä täältä Windsor forumilta;
http://www.network54.com/Forum/119417
3/8 pultti on vahvaa tekoa ja kyllä sen pitäisi sietää 6000 rpm. Kuinka paljon tehoa aiot koneelta hakea ja millä kierroalueella on maksimi hevosvoimat? Vanhemmissa 351w:ssa veivit ovat ns. "spot faced cut" veivit. Uusista en osaa sanoa. 429 cj koneissa on samantyyliset spot faced veivit ja ne käyttävät samanpaksuisia pultteja. Käytettyjen pulttien materiaali eroista iso ja pikkulohkon välillä en osaa sanoa. Luulisi kestävän 351w jos on kestänyt 429 cj:ssäkin - harvemmin olen kuullut että 429 cj antautuisi veivistä.