Sivu 1/1

Jarrunesteet

Lähetetty: 19 Touko 2011, 17:51
Kirjoittaja jeje
Mitäs jarrunestettä vois 73 musseen laittaa? Korkissa lukee 3 DOT, mutta voiko laittaa DOT 4...? :?:

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 20 Touko 2011, 00:07
Kirjoittaja jeje
Okkei, kiitos!

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 08 Kesä 2011, 11:38
Kirjoittaja SR 70
Entäpä radalle, mitä suosituksia, käyttökokemuksia ?

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 10 Kesä 2011, 12:48
Kirjoittaja Arto65FB
Dot 5.1, eli abseille tarkoitetut/markkinoidut nesteet kokeilin alkuun eikä vauhtia ollut niin paljon, ettei ne olisi riittäneet. Märkä kiehumispiste on kuitenkin korkeampi kuin DOT 4 minimi. Racing Dot 4 -nesteissä kiehumispisteet toki korkeampia vielä.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1

Nyt olen käyttänyt ATE:n Super Blue Racing -nestettä, kun ei ole paljon kalliimpaa ja kuiva on parikymmentä ja märkä kymmenisen korkeampi kuin Dot 5.1 nesteissä.

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 10 Kesä 2011, 13:02
Kirjoittaja Homer65
Arto65FB kirjoitti:Dot 5.1, eli abseille tarkoitetut/markkinoidut nesteet kokeilin alkuun eikä vauhtia ollut niin paljon, ettei ne olisi riittäneet. Märkä kiehumispiste on kuitenkin korkeampi kuin DOT 4 minimi. Racing Dot 4 -nesteissä kiehumispisteet toki korkeampia vielä.
http://en.wikipedia.org/wiki/DOT_5.1

Nyt olen käyttänyt ATE:n Super Blue Racing -nestettä, kun ei ole paljon kalliimpaa ja kuiva on parikymmentä ja märkä kymmenisen korkeampi kuin Dot 5.1 nesteissä.
Mulla on samaa ATEn nestettä.

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 10 Kesä 2011, 14:57
Kirjoittaja Mexico65
RBF 600 RACING
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925

http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25

HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 10 Kesä 2011, 15:40
Kirjoittaja Homer65
Mexico65 kirjoitti:RBF 600 RACING
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925

http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25

HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.
Saman hintasta näyttää suunnilleen olevan. ATE muistaakseni 24€/l

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 10 Kesä 2011, 16:40
Kirjoittaja hannu
tätä käyttänyt kans vuosikaudet :arrow: MOTUL RBF 600 RACING

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 13 Kesä 2011, 22:34
Kirjoittaja Arto65FB
Homer65 kirjoitti:
Mexico65 kirjoitti:RBF 600 RACING
BRAKE FLUID
100 % synteettinen jarruneste teräs tai
hiilikuituisille hydraulijarruille.
Kuiva kiehumispiste 312°C.
FMVSS 116 DOT4 / SAE J 1703,
ISO 4925

http://www.motul.com/fi/en/products?f[a ... [range]=25

HYVÄ SAATAVUUS!
Esim. Motonet
MOTUL RBF600 jarruneste Racing 0,5l
12.90 € (25.80 €/L )
Täyssynteettinen jarru- ja kytkinneste kaikkiin ajoneuvoihin, joissa vaatimuksena DOT 3/4/5.1-luokitus. Tilavuus 0,5 litraa. Kiehumispiste 312°C. Sopii myös ABS-jarruille. Ei saa sekoittaa silikonipohjaisten (DOT5) tai mineraalipohjaisten (LHM) nesteiden kanssa.
Saman hintasta näyttää suunnilleen olevan. ATE muistaakseni 24€/l
Nih, ja ameriikassa alle 12 taalaa litra :roll: :( Mikä ihme täällä aina maksaa?

Kuiva keittopiste on tärkeä niille, jotka vaihtavat nesteitä usein, koska ei sinne ehdi kerääntyä vettä. Märkä kiehuminen sitten taas niille, jotka eivät vaihda nesteitä joka ratareissun jälkeen.

Dry Boiling Point in order of best to worst (°C)

[Dry : Wet]
321 : 216 -- Neo-Synthetic Super DOT 610
312 : 216 -- Motul RBF600
310 : 270 -- Castrol SRF
310 : 210 -- AP Racing 600
286 : 184 -- Castrol Response, Super Dot 4
280 : 200 -- ATE Superblue/TYP200
275 : 150 -- AP Racing 551
265 : 185 -- Motul 5.1
261 : 173 -- Valvoline SynPower
230 : 155 -- DOT4 Specification
205 : 140 -- DOT3 Specification


Wet Boiling Point in order of best to worst (°C)

[Wet : Dry]
270 : 310 -- Castrol SRF
216 : 321 -- Neo-Synthetic Super DOT 610
216 : 312 -- Motul RBF600
210 : 310 -- AP Racing 600
200 : 280 -- ATE Superblue/TYP200
185 : 265 -- Motul 5.1
184 : 286 -- Castrol Response, Super Dot 4
173 : 261 -- Valvoline SynPower
155 : 230 -- DOT4 Specification
150 : 275 -- AP Racing 551
140 : 205 -- DOT3 Specification


Eli tuon mukaan RBF600 on parempi kuin Super Blue.

Re: Jarrunesteet

Lähetetty: 14 Kesä 2011, 09:32
Kirjoittaja Jones
Tolla Motulin 600:lla olen ajanut myös talvet, viimekesän jälkeen en ole nesteitä vaihtanut ja hyvinhän tuo jarrutti viikonloppuna Jurvassa (ajoin varmaan niin hiljaa).