Sivu 1/1
289:n jakopää
Lähetetty: 08 Tammi 2005, 19:57
Kirjoittaja Gallu66
Mistä tiedän onko jakopää vaihdon tarpeessa? onko joku tapa jolla voi tarkistaa ketjun kireyden? Kiristintähän siellä ei ole...
Lähetetty: 08 Tammi 2005, 20:44
Kirjoittaja GT-350
Jos et tiedä milloin on vaihdettu ja kone on joka tapauksessa levällään, vaihda setti sen enempää kyselemättä. Nuo tulparolleriketjut kun ei maksa kuin muutaman kympin (esim. Cloyes Street Series TRUERoller $32.99).
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 16:23
Kirjoittaja Arto65FB
Jos kone on kasassa:
Pyöritä moottoria ajoitusmerkkien kohdalle. Irroita jakajan kansi. Katso pyörijää. Pyöritä moottoria niin, että ketjusta löysät poistuvat, eli pysäytä heti kun pyörijä nytkähtää. Merkkaa paikka ajoitusmerkkien kohdalta. Pyöritä konetta toiseen suuntaan, kunnes pyörijä liikahtaa toiseen suuntaan. Merkkaa taas vauhtipyörän ulkokehältä. Kahden merkin väli mittaa ketjun löysyyttä. Itsellä oli pari astetta. Jostain olen lukenut korvausrajaksi 8 astetta, tuntuu aika isolta luvulta.
Jos kone auki:
Pistä viivotin tms. suora kappale ketjua vasten esim kuskin puolelle ja pyöritä apparin puolelta löysät pois. Jos ketjua saa painettua enemmän kuin puoli tuumaa löysältä puolelta, niin vaihda ketju.
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 21:06
Kirjoittaja Gallu66
Kyllä sitä löysää oli aikalailla.... en tosinjostain syystä saanu ketjua kireälle, kummaltakaan puolelta...

Ketju
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 22:45
Kirjoittaja ROKI
Mites tuo uuden ketjun välys sekin on aika iso, tuohon omaan ropposeen kun laitoin uuden ketju rataspaketin, olin katsovinani ennen käynnistystä jotai 2 astetta, ja lämpimäksi käytön jälkeen jo heitti 5 astetta. Ei mene pitkään kun on siellä 8 asteen paikkeilla, seuraava jakopää on ratas sellanen, kahdella väli rattaalla. Loppuu ketjun viruminen, on hiukan kova äänisempi, mut kyllä sieltä myllystä pitää ääntä kuuluakkin, eihän se muuten pyöri

Re: Ketju
Lähetetty: 09 Tammi 2005, 23:00
Kirjoittaja Fastback
ROKI kirjoitti:seuraava jakopää on ratas sellanen, kahdella väli rattaalla. Loppuu ketjun viruminen, on hiukan kova äänisempi, mut kyllä sieltä myllystä pitää ääntä kuuluakkin, eihän se muuten pyöri

Mulla on nyt cloyesin tuplaketju ja tulee vaihtumaan aikanaan ratasjakopäähän. Tästä summitin
hiljainen ja
vinkuva ratasjakopää. Hinta summitilla $219.95. Ratas- vs ketjujakopäästä kyselin taannon Overdriven puolella, tässä linkki ko keskusteluun.
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?t=38638
Lähetetty: 11 Tammi 2005, 09:54
Kirjoittaja Gallu66
Homma selvisi, ostan tuplarulla jakopään alkuperäisen tilalle.