Sivu 1/1

Upea entisöinti

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 17:05
Kirjoittaja Ville K
Törmäsin tollaseen sivuun etsiessäni googlella valokuvia konehuoneesta. Aika intensiivistä entisöintiä, olispa joskus tulevaisuudessa rahaa, tilaa ja mahdollisuus vetästä toi meitin HT nippeleiksi ja tehdä samoin.. mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi :? :shock:

http://65kresto.blogspot.com/2009_12_01_archive.html

sieltä kun selaa aina sivun alas, niin oikeassa alanurkassa on older posts.

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 18 Maalis 2011, 17:57
Kirjoittaja IronHorse
Jep, siinä on niin sanotusti paneuduttu asiaan. Lottovoittoa odotellessa...

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 15 Touko 2012, 21:47
Kirjoittaja 1223
Hemmetin hienoa jälkeä.

Mulla on tallissa vastaava vekotin väriä myöden.
Tosin kunto ei ole ihan tuo kun tuossa autossa.

No tosta on hyvä ottaa mallia ja painua talliin duunin.

Juha

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 15 Touko 2012, 23:15
Kirjoittaja arrakis
Rohkenen epäillä, että Suomen maalta löytyy montakaan henkilöä, joka vastaavaan juttuun ryhtyisi. :roll:

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 16 Touko 2012, 06:19
Kirjoittaja 1223
Moro

Juu ei mullakaan tarkoitus ole ihan tolle tasolle mennä.
Mutta yritetään tehdä mahdollisimman alkuperäinen kun nuo k koodit on aika harvinaisia.

Juha

Turhaa ylientisöintiä?

Lähetetty: 16 Touko 2012, 09:40
Kirjoittaja Joe Cool
Ville K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi :? :shock:
.
Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiä :roll: :twisted:

On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)

Re: Turhaa ylientisöintiä?

Lähetetty: 16 Touko 2012, 13:51
Kirjoittaja Arto65FB
Joe Cool kirjoitti:
Ville K kirjoitti: intensiivistä entisöintiä..mm. akkuteline purettu pistehitseistään, ja vaihdettu vaan se levyosa, jotta säilyy oikea valmistusajankohdan koodi :? :shock:
.
Just just, en jaksanut juttua kahlata, mutta ihan tuo poimintasi perusteella sanosin, että mieluummin kuin upeaa entisöintiä, niin turhaa nysväämistä ja älytöntä ylientisöintiä :roll: :twisted:

On syytä pitää mielessä, että näitä tuli tuohon aikaan suuruusluokkaa 2000 autoa päivässä parhaimmillaan, joten siitä voi vetää vähän johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä. Toisaalta on hyvä, että joku tekee tuollaista, ettei minun tarvitse.

Re: Turhaa ylientisöintiä?

Lähetetty: 16 Touko 2012, 18:34
Kirjoittaja Joe Cool
Arto65FB kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.
Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä... :roll: Jos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikko :shock:

Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut. :twisted: Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa... :LMAO:

Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa :lol: :mrgreen:

No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja :wink:

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 16 Touko 2012, 20:47
Kirjoittaja Ville K
No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 16 Touko 2012, 23:28
Kirjoittaja Joe Cool
Ville K kirjoitti:No anteeksi jos pahoitin mielesi postaamalla linkin sivulle jota et halunnut katsoa.
Älä hyvä mies ota liian raskaasti saati henkilökohtaisesti. Hyvä linkkihän se oli ja perusteellista työtä tyyppi tekee. Ilman tuota linkkiä en olisi osunut koskaan näkemään kyseistä sivua.

Loistava keskustelun avaus täydellisestä entisöinnistä ja sopii hyvin tähän osioon.

Silti pitää tuoda esille myös vastakkainen näkemys siitä, mikä on kenenkin mielestä järkevää entisöintiä. Mielipiteiden vaihtoahan tämä on minulla on joskus vähän kärjistäväkin tyyli ilmaista asioita. En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään :roll-roll:

Pakko kertoa tähän erään "hyrysysyklubin" jäsenen loistava kommentti vuosioen takaa. Hän ajaa erästä toista merkkiä ja sattumoisin tunsin yhden kaverin, jolla oli sama merkki intohimona. Kysyin, että tunteeko hän tätä hopeaseppä Hotakaista (nimi muutettu). Kaveri huokasi syvään ja sanoi tuntevansa ja jatkoi, että kaikki "hyrysysyklubin" kesäjuhlat alkavat sillä, että Hotakaiselle ojennetaan palkinto parhaasta entisöinnistä ja sitten aloitetaan juhlien muu ohjelma :LMAO:

Re: Upea entisöinti

Lähetetty: 17 Touko 2012, 08:28
Kirjoittaja Jukka
Joe Cool kirjoitti: En ole tällä palstalla paljoa kirjoitellut, mutta välillä pitää käydä täälläkin vähän myrkyttämässä ilmapiiriä kärjistetyillä mielipiteillään :roll-roll:
:lol: :lol: :peukku: :peukku:

Re: Turhaa ylientisöintiä?

Lähetetty: 04 Loka 2012, 22:55
Kirjoittaja ROKI
Joe Cool kirjoitti:
Arto65FB kirjoitti:
Joe Cool kirjoitti: 2000 autoa päivässä ... johtopäätöksiä asiaankuuluvasta viimeistelyn tasosta 8)
Kyllä toi minusta on konservointia eikä ylientisöintiä.
Mutta edelleen noin periaatteesta jos tuon ajan suurimmissa sarjoissa miljoona kappaletta valmistettua autoa aletaan rakentaa käsityönä uudestaan, ollaan mielestäni jo vähän hakoteillä... :roll: Jos tehtaan asentaja käytti silloin kellokallen painostuksesta sekunnin jonkun osan valitsemiseen ja 2-10 s sen sovittamiseen, niin missä mennään, jos nyt vastaavaan hommaan käytetään päivä tai viikko :shock:

Tuossa hemmo on saanut kohtauksen, kun autosta löytyi yksi pultti, jollaisia ei tuohon aikaan käytetty kyseisellä tehtaalla. Ja hirveää oli, kun yhdessä pultissa S-kirjain hieman poikkesi toisesta. Joopa joo, varmaan sinne pultit tilattiin tietystä paikasta, mutta tarkastettiinko kaikki erät, ettei laatikkoon ollut lipsahtanut yksi väärä pultti tai toisen kannassa ollut stanssaus hieman lipsahtanut. :twisted: Entäpä jos toimittajalta olivat pultit tilapäisesti loppu, pantiinko linjat seis, kunnes pultteja saatiin, vai tilattiinko toisaalta, ettei jäänyt 10 000 autoa tekemättä pultteja odotellessa... :LMAO:

Jos tuo mies ei entisöisi autoa, hän vaihtoehtoisesti varmaan etsisi pyöreästä huoneesta nurkkia vainoharhojen hoitolaitoksessa :lol: :mrgreen:

No jollainhan se ihmisen on aikansa kulutettava, minä mieluummin kyllä ajan, kuin konservoin pistehitsauksia ja tutkin luupilla pulttien kantoja :wink:
Tässäpä esimerkki mimmosia vesipäitä tämä maailma päällänsä kantaa, kaikenlaisia höpelöitä voi helevatta.