Sivu 1/2
Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 17 Maalis 2011, 22:27
Kirjoittaja jjenskiih
Heips kaikille!
Sellaista haluaisin kysyä että onko joku tuonut lähiaikoina mieluiten -68 mussea suomeen ja saanut sen rekisteriin.
Ja jos olette saaneet rekisteriin niin missä ootte katsastanut?
Millasia katsastusmiehiä vanhoja jenkkejä kohtaan esimerkiksi turussa on?
Salossa ainakin meidän -68 mustangiin halusi katsastusmies ohjauslukon, vaikkei siinä sitä ole ollut. Sitten kun toinen sanoo ettei tarvitse ja toinen että tarvitsee, niin koita tässä sitten miettiä tarvitseeko vai ei. Ideoita? Omia kokemuksia?
- kiiitoos
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 08:12
Kirjoittaja stangrider
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/65BD13FA ... rsio20.pdf
s. 181
Jenkeissä kai tuli vasta 1970. Olisiko autosi otettu käyttöön 67 puolella, silloin ei tarvitse moista olla..
Kai jollakin on kokemusta miten toi on hoidettu... panssaripuola tms.. asentamalla..?
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 12:31
Kirjoittaja jjenskiih
Mistäs tuommoistakaan sitten rupeaa selvittelemään, koska tarkalleen otettu käyttöön :/
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 14:15
Kirjoittaja Nasse
Overdrivellä oli kerrattain juttua aiheesta, en löytänyt linkkiä. Muistelen jonkun siinä maininneen laittaneensa moottoripyörän ohjauslukon rattipylvääseen ja tuo panssaripuola tais olla mainittu myös.
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 14:42
Kirjoittaja stangrider
Onhan siinä american title mukana? mutta onko noissa vanhemmissa muutakuin vuosi merkitty?
Uudemmissa löytyy tuolta..
http://www.carfax.com/
OD:een keskustelua aiheesta löytyy monia. esim.
http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... ight=#8740

47
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 19:05
Kirjoittaja JXA-26
jjenskiih kirjoitti:Mistäs tuommoistakaan sitten rupeaa selvittelemään, koska tarkalleen otettu käyttöön :/
Onko kuskin ovessa "lätkä" tallessa? Siittä selviää enemmän kuin haluat autosta tietää.

Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 19:57
Kirjoittaja Ville K
JXA-26 kirjoitti:jjenskiih kirjoitti:Mistäs tuommoistakaan sitten rupeaa selvittelemään, koska tarkalleen otettu käyttöön :/
Onko kuskin ovessa "lätkä" tallessa? Siittä selviää enemmän kuin haluat autosta tietää.

oviakin vaihdellaan... ei välttämättä kerro mitään. Kyllä siitä runkonumerosta selviää koska se on valmistettu, kun koodit purkaa, mutta käyttöönottopäivä taitaa valitettavasti olla se mikä kelpaa suomalaiselle virkaintoiselle inssille.. Ja sitähän ei välttämättä jenkeistä tuodussa ole ilmoitettu missään dokumentissä.
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 21:50
Kirjoittaja jjenskiih
Löytyhän siitä koodin kautta päivämäärä 25.06.1968 mut eipä tuo oikeen auta :/ Saakeli...
Lueskelinpa tuossa noita foorumeita niin huvitti vaan että jos katsastusmiehellä sattuu olemaan se aika kuukaudesta niin taatusti puuttuu asiaan.
Mutta joo, panssaripuolaa ei oikein voi laittaa kun toimii 4 sylinterisissä. Kai täytyy toisella konttorilla ja eri paikkakunnalla vielä käydä tai jollakin pikkuasemalla, jos osuisi kohdalle sellanen äijä jolla ei ole se aika kuusta
Kiitos näistä. EIköhän tämä johonkin suuntaan ratkea.
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 21:58
Kirjoittaja FaikkuFB
Kannattaa muistaa, että vaihdelukkokin kelpaa täällä. Vrt. Saab.
Eiköhän automaatin ainakin saa helposti lukittua parkille. Tein joskus kaaauan sitten -72 Chevyn pikkariin sellaisen, kun ei muuten kelvannut.
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 22:10
Kirjoittaja Nasse
Kai täytyy toisella konttorilla ja eri paikkakunnalla vielä käydä tai jollakin pikkuasemalla, jos osuisi kohdalle sellanen äijä jolla ei ole se aika kuusta
Ja sama ruljanssi uusiksi jossain tulevassa vuosikatsastuksessa?

Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 22:38
Kirjoittaja jjenskiih
Nasse kirjoitti:Kai täytyy toisella konttorilla ja eri paikkakunnalla vielä käydä tai jollakin pikkuasemalla, jos osuisi kohdalle sellanen äijä jolla ei ole se aika kuusta
Ja sama ruljanssi uusiksi jossain tulevassa vuosikatsastuksessa?

Sama se sitten on myöhemmässä tarkastuksessa. Sais nyt edes Suomen rekisteriin, kaikki muu kun toimii. Ni pääsis kesällä ajelemaan

Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 22:39
Kirjoittaja jjenskiih
FaikkuFB kirjoitti:Kannattaa muistaa, että vaihdelukkokin kelpaa täällä. Vrt. Saab.
Eiköhän automaatin ainakin saa helposti lukittua parkille. Tein joskus kaaauan sitten -72 Chevyn pikkariin sellaisen, kun ei muuten kelvannut.
Tämäkin on ollut harkinnassa.

Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 18 Maalis 2011, 22:41
Kirjoittaja jjenskiih
Henk.kohtaisesti olen kuitenkin sitä mieltä että eipä tuosta lukko hommasta paljoa ole hyötyä jos aikomus on ottaa vain pelkkä liikenne vakuutus. Jos joku sen varastaa niin ei poliisi täällä päin ainakaan niin kovin kiinnostunut ole, oli lukko ja hälyttimet ja ties mitkä härpäkkeet tai ei. Eikä vakuutusyhtiö anna rahaa muutenkaan jos jotain oikeasti sattuu.

Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 19 Maalis 2011, 11:25
Kirjoittaja stangrider
Kyllä se on joskus tarkkaa hommaa, tuollanen sais kyllä riittää...
http://www.siivonen.fi/rattilukot.htm
Kai nyt joku on 68:n onnistuneesti katsastanut ja osaa neuvoa?
Valmistuspvm mukaan on jo selkeästi 68, joten ei auta tuo käyttöönottopvm selvityskään.
Re: Rekisteröinti tökkii. (-68 HT)
Lähetetty: 19 Maalis 2011, 12:55
Kirjoittaja Nasse
Näitä lienee tuotu -68 uutenakin suomeen, kuinkahan homma on niissä hoidettu?
tuolta sivu 181
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/65BD13FA ... rsio20.pdf