Sivu 1/1
1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 20 Helmi 2011, 11:09
Kirjoittaja Eve
Tervehdys!
Kaverille tarjottiin jenkeistä 69 sportrooffia 429 moottorilla ja kovalla askilla(ei alkuperäinen).
Mutta liitteenä olevissa kuvista nyt ainakin näkee ettei kyseessä ole mikään hemi-kansilla oleva boss moottori.
Kysymys kuuluukin tietäjille, et tehtiinkö `69 sportrooffia tuollaisella koneella ja onko edes mahdollista että kuvan kaltainen kattila olisi 429-mallinen vai flippaako Amerikan Joella tiedot?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 20 Helmi 2011, 20:13
Kirjoittaja Galaxie61
kyllä tuo 429 / 460 on, mutta siitä en tiedä että onko uutena saanut..
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 20 Helmi 2011, 20:42
Kirjoittaja Fastback
Eve kirjoitti:Mutta liitteenä olevissa kuvista nyt ainakin näkee ettei kyseessä ole mikään hemi-kansilla oleva boss moottori.
Kysymys kuuluukin tietäjille, et tehtiinkö `69 sportrooffia tuollaisella koneella ja onko edes mahdollista että kuvan kaltainen kattila olisi 429-mallinen vai flippaako Amerikan Joella tiedot?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Galaxien mukaisesta siellä jousitornien välissä on 429/460 moottori. Boss moottori se ei ole ainakaan kansiensa puolesta. '69 sporttikattoa tai muutakaan Mustangia ei saanut millään muulla 385-sarjan moottorilla kuin 429 Bossilla. 429:n tarina alkaa toki vuodesta 1968 eli kyllä siellä voi olla '69 vuosimallin 429, mutta tehtaalta ei Mustangia saanut wedge kantisella 429/460 koneella. Konehan on sinällään oiva lähtökohta mihin vaan mr-käytön ja kilpakäytön väliltä.
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 23 Helmi 2011, 15:10
Kirjoittaja Eve
Ok, kiitos tiedosta.
Mitä eroa tuolla ulkoisesti on esim. 428 cobrajet moottoriin, jota ilmeisesti sai `69 musseen?
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 23 Helmi 2011, 15:29
Kirjoittaja Mexico65
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 23 Helmi 2011, 20:20
Kirjoittaja Fastback
moottorit ovat kyllä verrattain eri näköiset. FE:ssä on todella leveä imusarja joka on ikäänkuin osa kantta, eli venttiilikoppa tiivistyy osittain sylinterikanteen ja osittain imusarjaan - tätä kautta FE-n kansi on selkeästi kapeampi mitä 385-sarjalaisessa. Kansien pakopuolet ovat erilaiset, FE:ssä on ikäänkuin selkeät lähdöt pakolaipoissa. FE:ssä on selkeä helma lohkossa verrattuna 385-sarjaan. Normi tallaaja ei eroa huomaa, mutta jos yhtään on FE vs. 385-sarjaan tutkaillut niin eron huomaa.
En välttämättä lähtisi koittamaan mr-kilpiin moista keksintöä. Lähellähän tuo on kuvien perusteella orggista, joten jos joskus on mennyt jaguaari mr-kilpiin letukan pikkulohkolla joten kyllä tämä on 100 kertaa lähempänä totuutta. Lisäksi tuota 429 wedge moottoria on tehty vuodesta 1968 eli sopisi senkin puolesta ikäänkuin "period correct" moottorina kumminkin.
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 02 Maalis 2011, 21:28
Kirjoittaja Eve
Fastback kirjoitti:Eve kirjoitti:Mutta liitteenä olevissa kuvista nyt ainakin näkee ettei kyseessä ole mikään hemi-kansilla oleva boss moottori.
Kysymys kuuluukin tietäjille, et tehtiinkö `69 sportrooffia tuollaisella koneella ja onko edes mahdollista että kuvan kaltainen kattila olisi 429-mallinen vai flippaako Amerikan Joella tiedot?
Kiitos jo etukäteen tiedoista.
Galaxien mukaisesta siellä jousitornien välissä on 429/460 moottori. Boss moottori se ei ole ainakaan kansiensa puolesta. '69 sporttikattoa tai muutakaan Mustangia ei saanut millään muulla 385-sarjan moottorilla kuin 429 Bossilla. 429:n tarina alkaa toki vuodesta 1968 eli kyllä siellä voi olla '69 vuosimallin 429, mutta tehtaalta ei Mustangia saanut wedge kantisella 429/460 koneella. Konehan on sinällään oiva lähtökohta mihin vaan mr-käytön ja kilpakäytön väliltä.
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 02 Maalis 2011, 21:51
Kirjoittaja Kopekka
Re: 1969 Musse "429" moottorilla?
Lähetetty: 02 Maalis 2011, 22:46
Kirjoittaja Ville K
Warranty Number: 9T02M176200
Year: 9 1969
Plant: T Metuchen, NJ
Body Series: 02 SportsRoof
Engine: M 351 4v V8
Unit: 176200 176200
Miscellaneous Vehicle Data
Body: 65A 2 Door Hardtop, Standard Interior
Color: T Candyapple Red
Trim: 2D Dark Red Vinyl and Dark Red Kiwi Vinyl, Standard Interior
Date: 24B February 24, 1969
D.S.O: 22 Charlotte
Axle: 6 3.00:1, Conventional
Trans: 1 3-Speed Manual