Block plate t5 vs vanhemmat

289, 302, 351, V8, suora-6.....Toploader, C4, 3:03...
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja jls »

Mikä ero on vanhan manuaali mustangin ja T5:sen blockplateilla? T5 swapista puuttuu block plate ja niitä ei tunnu hirveesti olevan mantereella, vanhempia vois olla paremminkin. Saanko modattua vanhasta manuaalin platesta, jos löydän sellaisen. Nyt on C4:n plate itella, kait senkin hitsaamalla sais tehtyä. Tulee siis 351w - T5 väliin.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Avatar
Antti66HT
Superpölöttäjä
Viestit: 2113
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Paikkakunta: Tampere

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja Antti66HT »

Oma oli joskus nin mutkalla, että tein 3 mm pellistä uuden... Vanhaa ja kytkinkoppaa käytin sabluunana.
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

jls kirjoitti:Mikä ero on vanhan manuaali mustangin ja T5:sen blockplateilla? T5 swapista puuttuu block plate ja niitä ei tunnu hirveesti olevan mantereella, vanhempia vois olla paremminkin. Saanko modattua vanhasta manuaalin platesta, jos löydän sellaisen. Nyt on C4:n plate itella, kait senkin hitsaamalla sais tehtyä. Tulee siis 351w - T5 väliin.


Eipähän tuo uutena paljon maksa jos et käytettyä löydä mistään. Hinta on muistaakseni 30-40$, mulla block plate kylläkin 289/302w-T5.

Kuten Antti kirjoitti niin 3mm pellistä saa tehtyä kytkinkoppaa käyttämällä itsekin. Hommaa jostain hyvä nakertaja, sillä saat leikattua tasaista jälkeä.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja jls »

Eihän se kallis oo uutena, mutta kun ei kellään ole hyllyssä. Toisaalta ei oo kyllä kiire, et kerkeis varmaan jonkun kautta tilaamaankin.
Onko se ihan suora pelti? Meillähän on töissä vesileikauskone, äkkiähän sillä tuollasen suhauttaa kun saa ensin piirrettyä reiät oikeaan kohti. Sama peltihän se on kaikissa 289/302/351.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja koppa »

jls kirjoitti:Eihän se kallis oo uutena, mutta kun ei kellään ole hyllyssä. Toisaalta ei oo kyllä kiire, et kerkeis varmaan jonkun kautta tilaamaankin.
Onko se ihan suora pelti? Meillähän on töissä vesileikauskone, äkkiähän sillä tuollasen suhauttaa kun saa ensin piirrettyä reiät oikeaan kohti. Sama peltihän se on kaikissa 289/302/351.

Hep, jos meinaat leikellä vesileikkurilla niin teetkö samalla ylimääräisiä? Multa taitaa myös tuo puuttua kun oma lipsahti tuohon pikkuveljen M2 rojektiin laatikon mukana:)
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
JYK-90
Addikti
Viestit: 426
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT 1965, Viritetty
Mustang GT 2007
Ford Ranchero GT 1974
Tesla Model S 75D 2018
Paikkakunta: Vesilahti

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja JYK-90 »

jls kirjoitti:Eihän se kallis oo uutena, mutta kun ei kellään ole hyllyssä. Toisaalta ei oo kyllä kiire, et kerkeis varmaan jonkun kautta tilaamaankin.
Onko se ihan suora pelti? Meillähän on töissä vesileikauskone, äkkiähän sillä tuollasen suhauttaa kun saa ensin piirrettyä reiät oikeaan kohti. Sama peltihän se on kaikissa 289/302/351.
Alkuperäisessä on alareunassa pieni taivutus että takastefasta vuotava öljy pääsee valumaan pois kytkinkopasta. :P

Voit tehdä sen suoraksi ja porata vaikka pienen reiän alareunaan.
-Mustang HT 65 'Viritetty'
-Mustang GT 2007
-Ranchero GT 1974
-Fender Mustang I 20W
-Tesla Model S 75D
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja koppa »

JYK-90 kirjoitti: Alkuperäisessä on alareunassa pieni taivutus että takastefasta vuotava öljy pääsee valumaan pois kytkinkopasta. :P
Voit tehdä sen suoraksi ja porata vaikka pienen reiän alareunaan.

Ja siitä samasta raosta tipahtelee pois myös kitkapinnanpalat kun kytkin antautuu;) yläjyrsimellä, vesivanerilla ja prässillä saa varmaankin sen väistön myös tehtyä
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja jls »

koppa kirjoitti:
Hep, jos meinaat leikellä vesileikkurilla niin teetkö samalla ylimääräisiä? Multa taitaa myös tuo puuttua kun oma lipsahti tuohon pikkuveljen M2 rojektiin laatikon mukana:)
Katotaan mihin ratkaisuun päädyn. Leikkaus ei sinänsä ole ongelma, mutta materiaalin "hankinta" useampaan kappaleeseen ei onnistu ihan niin helposti.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
koppa
Addikti
Viestit: 370
Liittynyt: 21 Marras 2005, 12:00
Paikkakunta: Hirsilä

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja koppa »

jls kirjoitti:
koppa kirjoitti:
Hep, jos meinaat leikellä vesileikkurilla niin teetkö samalla ylimääräisiä? Multa taitaa myös tuo puuttua kun oma lipsahti tuohon pikkuveljen M2 rojektiin laatikon mukana:)
Katotaan mihin ratkaisuun päädyn. Leikkaus ei sinänsä ole ongelma, mutta materiaalin "hankinta" useampaan kappaleeseen ei onnistu ihan niin helposti.
Alumiinista tais originaali mulla olla, mitäs materiaalia itse meinasit? Rauta-Soinilta voisin käydä kyselemässä mitä heiltä löytyy ja jos pikkuveljen luona kävis kahvilla siellä j-kylässä niin materiaali tulisikin sinnepäin valmiiksi:)
-88gtT ROJEKTI, liikkuu sitten joskus..
-89gt whiteout ruosteenpoistossa
-77 M2 puolikas, eurokoneella
-68ht 351marine, pahvilaatikoissa...
-76 välikuori 2.0i rojektihan siitäkin tuli..
kun itte tekee niin tulee semmosta millaiseks sen jättää;)
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

koppa kirjoitti:
jls kirjoitti:
koppa kirjoitti:
Hep, jos meinaat leikellä vesileikkurilla niin teetkö samalla ylimääräisiä? Multa taitaa myös tuo puuttua kun oma lipsahti tuohon pikkuveljen M2 rojektiin laatikon mukana:)
Katotaan mihin ratkaisuun päädyn. Leikkaus ei sinänsä ole ongelma, mutta materiaalin "hankinta" useampaan kappaleeseen ei onnistu ihan niin helposti.
Alumiinista tais originaali mulla olla, mitäs materiaalia itse meinasit? Rauta-Soinilta voisin käydä kyselemässä mitä heiltä löytyy ja jos pikkuveljen luona kävis kahvilla siellä j-kylässä niin materiaali tulisikin sinnepäin valmiiksi:)
Ei kyllä muuten ollu alumiinia. Ihan peltinen levy se oli.
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
jls
Addikti
Viestit: 382
Liittynyt: 07 Joulu 2007, 13:54
Auto: 1965 Fastback 351
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Block plate t5 vs vanhemmat

Viesti Kirjoittaja jls »

American Joe lupas lähettää 45 taalalla uuden pellin rahteineen, ei viitti tuolla hintaa alkaa piirtämään ja leikkaamaan. Tuohan menee tullistakin läpi niin että hupsahtaa.
Mustang FB -65
-Growing Up Is Overrated-
Vastaa Viestiin