Slalom cup säännöt 2011

Vierailijan tietopaketti; mikä on FMOC, miten voit liittyä...

Valvoja: Ville K

Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

FMOC SLALOM CUP 2011

Säännöt on luonut ja hyväksynyt käyttöön slalom työryhmä sekä FMOC hallitus.

1. Cup on avoin kaikille FMOC:n jäsenille.

2. Auton on oltava Mustang tai sen kanssa samalla alustalla oleva Ford (ns. Falcon-, Pinto- tai Fox- alustaiset) tai muu takavetoinen Ford, Mercury tai Lincoln poislukien luokitus-speciaalit. Saa osallistua myös Venezuelassa, Australiassa tai Ranskassa valmistetulla.
3. Autolla on oltava voimassa oleva liikennevakuutus, sekä kuljettajalla ajokortti.

4. Cupissa ajetaan yleiskilpailu ja lisäksi kuudessa luokassa.
LK.1) 1964 - 1973 Early stock
LK.2) 1964 - 1978 Early modified
LK.3) 1974 - 1998 Late stock (+ 1999 --> lukottomat)
LK.4) 1979 - 1998 Late modified
LK.5) 1999 - Super saloon (S197)
LK.6) Lady Cup

5. Tuloksiin lasketaan neljä parasta sijoitusta viidestä osakilpailusta.

6. Osakilpailun pisteet jaetaan nopeimman kierroksen mukaan. Kellotettuun aikaan lisätään keilailusta johtuneet virhesekunnit. Pääsääntöisesti keilan kaato 2s ja keilan ajo väärältä puolelta 5s, ratamestarit voivat muuttaa tuota radan luonteen mukaan.

7. Pistetys on seuraava
Sijoitus 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10.
Lähtijöitä luokassa 5 ja yli --> 11 9 8 7 6 5 4 3 2 1
4. --> 9 8 7 6
3. --> 8 7 6
2. --> 7 6
1. --> yhdistetään toisiin luokkiin.
Pisteiden mennessä tasan, ratkaistaan paremmuusjärjestys seuraavasti: Kilpailu, jossa oli eniten osanottajia, johon molemmat tasapisteisiin päätyneet osallistuivat, keskinäinen paremmuusjärjestys. Jos tämä ei tuo ratkaisua, on tasapisteisiin päätyneistä parempi hän, joka oli parempi viimeisessä osakilpailussa. Mikäli tämäkään ei tuo ratkaisua, otetaan huomioon viimeistä edellisen kilpailun tulos, jne.

Ikäluokkatasoitus:
Osallistumisesta saa kaikissa viidessä osakilpailussa lisäpisteitä seuraavasti:
LK1 = 2
LK3 = 1
LK6 = 2

8. Auton voi ilmoittaa joko performance- tai vakio-ryhmään. Vakio-ryhmään ilmoitetut autot tarkistetaan sääntöjen kohdan 9 mukaisesti.

9.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
A. ylätukivarsia on pudotettu tai ne eivät ole alkuperäisen malliset.
B. rengaskoko: Max rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15"
C. etuvakaaja on 1” tai paksumpi
D. etujouset ovat 620lbs
E. takajousia madallettu joko etusilmukasta tai madalluspaloilla
F. ohjauksessa on quick steering kit
G. jotain muuta joka iskee katsastajan silmään hyvällä, kuten hammastanko-ohjaus.

Ohjauskulmat ja moottori ovat vapaat myös vakio-ryhmässä

Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
B. K-palkin muutokset kielletty
C. Vain alkuperäisen malliset tukivarret sallittu
D. camber/caster plate kielletty.
E. jarrut sn95 GT speksin mukaan.
F. madallusjouset /coil-over kielletty.
G. apurunkojen yhdistäjät (ym. muutokset) kuuluvat performance –ryhmään.
H. Moottori on vapaa.
I. Ei metalli puslia.
J. 1999 – ilman lukkoperää olevat vakiot

LK.5
1999 – Super saloon (S197)
Kaikki V8 / lukkoperän omaavat autot modifiointi tasoon katsomatta.

Lk6.
Lady Cup
Kaikki samassa luokassa, joissa kuljettajana nainen. Automaattisesti pisteet jaetaan myös yleisen puolella auton luokkajaon mukaan.

10. Renkaat on oltava katulailliset, eli slickseillä ei saa ajaa. Treadwear on oltava vähintään 100 (sama kuin Autoliiton slalomissa)

11. Kuljettaja voi kilpailla useammassa ryhmässä mutta vain kolme ensimmäistä vetoa otetaan tuloksiin. Ryhmätuloksiin sijoitus laitetaan paremman ajan ryhmään, eli samasta osakilpailusta ei saa pisteitä 05:lla yleiskilpailuuun ja 65:lla 1h-ryhmään.
Viimeksi muokannut JXA-26, 07 Helmi 2011, 17:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Kiesi
Mega-addikti
Viestit: 899
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:32
Auto: -76 Mustang II 302W+T5
-77 Mustang II ???+??
-61 Mercury Comet 170+3v man.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja Kiesi »

Voidaanko tästä nyt päätellä että meikäläinen kaatelee keiloja Early modified luokassa?
-76 Iso 2
-77 Pikku 2
-61 Mercury Comet

He who shall be last, shall be sideways and smiling.
-Jeremy Clarkson
Avatar
Homer65
Over The Top
Viestit: 4838
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja Homer65 »

Kiesi kirjoitti:Voidaanko tästä nyt päätellä että meikäläinen kaatelee keiloja Early modified luokassa?
Näin tulkitsen, edellyttäen ettei ole :shock: vakio :lol: :lol:
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!

MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
Avatar
Pappacosworth
Aina äänessä
Viestit: 1352
Liittynyt: 06 Tammi 2008, 10:13
Auto: Focus ST250/Yamaha Super Tenere XT1200
Paikkakunta: Koskenkorva
Viesti:

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja Pappacosworth »

Meneekö modified-luokkaan kun ainoa muutos on 245/45 r18 kiinankumit, 90 Tbird
Mustang Cobra -94 IRS "Whiteout"
#ECU tuning Ford 1987-2019#
https://texelectric.webnode.fi/
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Kitkarenkaat, nastarenkaat kaikki käy. Mutta kokoraja on vedetty ja se pitää. Harrastajat ajaa mustilla ja pyöreillä, haluaisiko TOSISSAAN ajavat oman maksullisen "rahasarjan" cupin sisälle? Kaikki on mahdollista vielä tässä vaiheessa. Pistäkää vaikka yv.tä, niin ruvetaan säätään. Panokset kovenee...?
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Avatar
Poro
Addikti
Viestit: 191
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: 1966 289 GT HT
Paikkakunta: Vihti

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja Poro »

Moi.

Tekis mieli kitistä tosta earlyjen quick steering kitistä kun sen sai tehtaaltakin, joten ei ole minusta modi, mutta kun en ole parina kesänä ajanut niin turha itkeä ja varsinkin kun lienen ainoa jolla moinen on? =) Eipähän tarvitse jännittää pärjäämisen puolesta kun on madallettujen ja profiilirenkaiden seassa saa ajaa...

Tänä kesänä olisi tästä huolimatta tarkoitus päästä edes jokunen osakilpailu ajamaan, kieli pitkällä jo odottelen!

Timo
"If life were fair, Elvis would be alive and all the impersonators would be dead."
-Johnny Carson
Avatar
Mexico65
Over The Top
Viestit: 3196
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Paikkakunta: Lapinkylä

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja Mexico65 »

Haluaisin hieman perusteluja noihin rengas kokoihin.
Lk.1
64-73 Auto kuuluu performance-ryhmään, jos siinä yksi seuraavista on
B. rengaskoko: Max halkaisija 15”, korkeus Min. 65, leveys Max. 205

Kuitenkin aikakaudella 64½ - 73 suurin rengas oli F60-15 joka vastaa noin 235/60R15 kumia...
-> jos vakio Boss:lla lähtee leikkiin on renkaita kavennettava, samoin jos optiona on valittu F60-15 rengas ja vanteena esim. 7"x15" Magnum.

Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17

Ja vastaavasti esim. 78 max koko taisi olla noin 185/70R13

Toisin sanoen jos 74-98 mallisarjassa sallitaan levein vakio rengas, niin näin tulisi myös menetellä mallisarjassa 64½-73.
-> Lk.1 max. rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15".
65 "Shelby" Mustang GT 350, FIA Race Car
67 Mustang HT "Trans Am"
Norton Commando 750 S -70
Money can´t buy happiness, but it can buy a race car. And I´ve never seen a sad person in a race car.
Avatar
JXA-26
Superpölöttäjä
Viestit: 2550
Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel.
Paikkakunta: Hirsilä City
Viesti:

Re: Slalom cup säännöt 2011

Viesti Kirjoittaja JXA-26 »

Mexico65 kirjoitti:-> Lk.1 max. rengas 235/60R15 ja vanne 7" x 15".
Tuossa olet niin oikeassa, muutos suoritetaan.
Mexico65 kirjoitti: Lk.3
74-98 stock luokittelussa on vakioluokaksi on määritelty GT, seuraavin kohdin:
A. Rengaskoko: Max. 245x45x17
Ja vastaavasti esim. 78 max koko taisi olla noin 185/70R13
Tiedostettu, mutta tarkennuksia ei ole tulossa lisää. Muuten yksinkertaisista säännöistä tulee paksu raamattu. Näillä rajoilla mennään tämä vuosi.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
Vastaa Viestiin