Sivu 1/2

427 Genesistä Motorsportilta

Lähetetty: 06 Tammi 2005, 16:12
Kirjoittaja Fastback
FRPP:n 2005 katalogissa näkyy olevan M-6010-A427 ka M-6010-B427 rauta/alulohkoiset 427 FE-koneet. Flatlanderilla näkyy saavan samaa Genesiksen lohkoa. Hieno homma FE-ukoille.

Lähetetty: 06 Tammi 2005, 21:40
Kirjoittaja dearborn65
Oliko hintoja?Täydellisenä?

Lähetetty: 06 Tammi 2005, 22:00
Kirjoittaja Fastback
dearborn65 kirjoitti:Oliko hintoja?Täydellisenä?
427 crate "carb to pan" eli täydellisenä, hintatietoja ei ole saatavilla. Tyhjä rautalohko n. 3500 USD ja alumouninen 4700 USD.

Lähetetty: 06 Tammi 2005, 22:00
Kirjoittaja musse67
dearborn65 kirjoitti:Oliko hintoja?Täydellisenä?
Summitilla näyttää olevan rautalohko M-6010-A427 $3,594.39.

Lähetetty: 06 Tammi 2005, 22:07
Kirjoittaja Fastback
musse67 kirjoitti:Summitilla näyttää olevan rautalohko M-6010-A427 $3,594.39.
Sama frpp:n katalogista täältä $3,495.00 frpp:lta. Eiköhän tuo summitinkin hinta tuosta tasaannu tai frpp:n nousee?

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 14:02
Kirjoittaja Vieras
Ompa järjettömän kallis tyhjä malmimöykky. tuskin kukaan kadunmies noita ostelee? kilpaukkojen ostoslistaan.. :roll:

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 15:23
Kirjoittaja Fastback
Anonymous kirjoitti:Ompa järjettömän kallis tyhjä malmimöykky. tuskin kukaan kadunmies noita ostelee? kilpaukkojen ostoslistaan.. :roll:
Sopii yrittää löytää NOS 427 FE. :shock: Nämä uudet genesiksen lohkot ovat valmistajan mukaan vielä vahvistettuja alkuperäisestä ja ne pitäisi pystyä poraamaan suurempaa ylikokoon kuin alkuperäiset 427:t. Tähän voisi joku FE-ekspertti sanoa jotain.

Ei tarvitse olla kisaukko, jotta moista lohkoa katselee. Toiset vaan ottavat harrastuksen hieman vakavammin. Toiseksi kisaukot rakentavat enemmälti 429/460 johdannaisia koneita, nykypäivänä harvemmin näkee hard core kisa FE-koneita ellei stock ryhmiä lasketa.

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 16:07
Kirjoittaja Ahti
[quote="Fastback
Ei tarvitse olla kisaukko, jotta moista lohkoa katselee. Toiset vaan ottavat harrastuksen hieman vakavammin. Toiseksi kisaukot rakentavat enemmälti 429/460 johdannaisia koneita, nykypäivänä harvemmin näkee hard core kisa FE-koneita ellei stock ryhmiä lasketa.[/quote]

Joo-o, on se kallis siihen nähden että 7600€ saa Suomesta uuden 514 cid/625hp (siis 460 johdannaisen) koneen, josta puutuu kait vaan kaasari ja sarjat :roll:
Mut tietysti jos haluu ajaa FE:llä :shock:

Ferro Erectus

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 16:49
Kirjoittaja Vieras
Ei kovin tavallinen harrastaja kaiva lompsasta tollasia tollareita, ministeri palkalla jo tollasia vois ostella..? :lol: ja sehän on tyhjä rautamöykky,olkoot sitten sama mitä nimeä tai nroa.Kyl joku rankasee välistä ja lujasti.

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 18:31
Kirjoittaja Fastback
Ahti kirjoitti:Joo-o, on se kallis siihen nähden että 7600€ saa Suomesta uuden 514 cid/625hp (siis 460 johdannaisen) koneen, josta puutuu kait vaan kaasari ja sarjat :roll:
Mut tietysti jos haluu ajaa FE:llä :shock:
Lohkohan tuossa 514 cid tai missään nykyisessä frpp:n 460 johdannaisessa crate koneessa EI ole uusi. Lohkot ovat 0,030 ylikoossa ja pinnat plaanattu, ts. se onkin 521 cid. Laita ahti sähköpostia jaripentinmaki@yahoo.com niin keskustellaan 557ci/750hv koneesta samaan hintaan kun tuo 521ci/625hv.

Fe kone on edelleen kova kone, tosin viripalikkaa vähempi kuin 385-sarjalaisiin. 427 lohko on rock solid lohko, ristiinpultatatut akselipukit jne.
Anonymous kirjoitti: ja sehän on tyhjä rautamöykky,olkoot sitten sama mitä nimeä tai nroa.Kyl joku rankasee välistä ja lujasti.
Miten sen nyt ottaa. Rautamöykky joka valettu muotoon, uudistettu jne. Mietihän mitä tuollaisen tekeminen maksaa ja mitä sen tuotantoon saattaminen vaatii. Kone on suunnattu vielä ns. marginaaliryhmälle, koska kaikki haluaisivat ajaa neljä miljoonaa valmistetulla letukan pikkulohkolla koska ovat edullisia... :? Pienempi valmistusmäärä yleensä tarkoittaa myös korkeampaa hintaa, ei saada massatuotannon etuja.

Myönnän kyllä hinnan olevan kohtuullisen korkea, sillä esim. IDT:n 572 cid lohkoa saa 2669 USD:lla, mutta kyllä näitäkin harrastajia löytyy, eivätkä ole ministereitä. Pankista saa myös lainaa jos oikein unelmiaan alkaa toteuttamaan, ottaa vaikka matalakorkoista asunnon remonttilainaa... :wink:

------------------
edit:
Flatlanderilta tähänastisista edullisin 427 rautalohko Price: $3299.00 ja jos ottaa akselin tms. niin Price: $3099.00 - (w/purchase of SCAT Crank or Stroker Kit)

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 19:16
Kirjoittaja Vieras
Fastbackhän puhuu kuin foordin konepuolen inssinööri :shock: hyvin on gatalookitkin opiskeltu. voi v! ku tollanen rahapannu poksahtaa, niin kyllä siinä momenttiavain lentää kauvvas!

..Mutta missä viipyvät ruuviahdinmyllyt??

Lähetetty: 07 Tammi 2005, 20:50
Kirjoittaja Fastback
Anonymous kirjoitti:Fastbackhän puhuu kuin foordin konepuolen inssinööri :shock: hyvin on gatalookitkin opiskeltu. voi v! ku tollanen rahapannu poksahtaa, niin kyllä siinä momenttiavain lentää kauvvas!

..Mutta missä viipyvät ruuviahdinmyllyt??
Koneistopuolen kartoitin hyvin tarkasti taannoin kun autoni voimalinjaa suunnittelin ja toteutin. Jos nyt vaikka oma koneeni jytkähtää niin momenttiavainta en raski heittää, mutta jakoavain lentää ja kauas :D Toisaalta jos kone hajoaa täydellisesti niin sitten voi hyvällä omallatunnolla laittaa IDT:n 572:n tilaukseen

Mun mielestä ahtimet ovat pikkukoneisten komplikaatioita. :lol: Olishan tuollainen ahdin hieno koneeseen kuin koneeseen. Hyvät ruiskukamat ja Gemsin ohjausjärjestelmä - huoh - se hupi vasta maksaa :shock:

FE-lohkoista ja moottoreista...

Lähetetty: 08 Tammi 2005, 15:50
Kirjoittaja kno1
Mitä tulee uusien lohkojen hintaan, niin mielestäni se on jopa kohtuullinen ottaen huomioon niiden valmistusmäärän. Toisekseen, Ford Racingin tarjoama lohko on täydellisesti koneistettu Roush Racingin toimesta, joten se ei vaadi kovin suuria toimenpiteitä ennen lopullista kokoamista. Ford Racing tarjoaa tunnetusti myös pikkulohkoihin lohkoja, joiden hinta on matalampi kuin tämän Genesiksen lohkon. Niissä hinta kuitenkin nousee huomattavasti, koska useimmat niistä ovat "semikoneistettuja". Muistaakseni Rauno Harvima on jossain vaiheessa lausunut näin: Jos haluat hyvää ja halpaa, sinun täytyy ostaa kaksi kappaletta...!!! Tämä pätee hyvin myös ko osiin...

Itselläni on tällä hetkellä 470 cid stroker FE sideoiler lohkolla, enkä vaihtaisi sitä mistään hinnasta mihinkään pikkulohkoon. Kuten joku mainitsi aikaisemmin, joku näilläkin haluaa ajaa. Onneksi meillä kaikilla on vapaus valita...

Lähetetty: 08 Tammi 2005, 17:00
Kirjoittaja PeteP
Siinä suhteessa varmaan ehkä edullinen, mutta itse rahassa katsottuna paksu tukku taalaa, tavallinen duunari heittää perseelleen noista lukemista, tuntuis hullulta iskeä valtavia summia pelkkään moottoriin. mut tuskin voi kiistää etteikö hubaa riitä kun 470 cid vääntää jo vatsan nurin väännöllä?? ihmettelisinkin jos pikkulohkoon iskisi kaipuu.

Hirviö möhkäle

Lähetetty: 08 Tammi 2005, 18:07
Kirjoittaja ROKI
Kuten tuossa aiemmin tuli ilmi, ei tuollasia hirviö myllyjä tavallinen tuunari pysty tekemään, vaikka taitoa oliskin hinta tulee esteeksi. Pitäisi olla johtaja tason tulot, mutta onneksi ei ole kytöä moisiin rakennelmiin, pikku mylly kyllä riittää. Kumit siliää alta aika yksikön tuolla pikku myllylläkin, onneksi on valinnan vapaus tehköön jokainen rahoillaa mitä lystää, sitte yksi pointti milloinkahan Suomen autokatsastus, rupeaa syynäämään näitä yli tehoisia ajokkeja oikei tosimielellä, olis kyllä oikeestaan paikallaan. Tästähän se sota varmaan syttyy mut onhan noita ollut ennenkin, kun minä vaihdoin koneen kuutiotilavuus kasvoi, ake laittoi rajoituksen 326,5 heppaan. En tiedä minkä kaavan mukaan sen laskivat, tuo olisi laillinen viritys eipä hätiä tuosta uupuu noin 90 heppaa, seuraavassa myllyssä on nuo pykälien sallimat, ja se riittää mainiosti.