Sivu 1/1

rattiakselin irrotus

Lähetetty: 30 Tammi 2011, 20:28
Kirjoittaja CYG-6
kesäksi pitäisi asentaa hammastanko + muut hilut.
askaruttaa rattiakselin kiinitys simpukkaan.
onko siinä jonkimoinen lukitus?
Auto on 66 ht.

Re: rattiakselin irrotus

Lähetetty: 30 Tammi 2011, 21:30
Kirjoittaja IronHorse
Lukitus taitaa olla yleisimmin se mutteri millä ratti on kiinni tangon päässä :D Mutteri auki -> ratti pois ->putken -> kiinnityspanta irti kojelaudan alta - > rattiputki vedetään ylöspäin pois akselilta ja tanko alaspäin simpukan mukana. Jos rattiputken ja simpukan välissä on rättinivel niin se muutta asiaa; poorikiristimen lukituspltit vain auki rätin ja rattiputken välistä ja simpukka pois.

Re: rattiakselin irrotus

Lähetetty: 31 Tammi 2011, 20:00
Kirjoittaja Homer65
Simpukka irtoo, jos tarvii irrottaa, simpukasta kätevästi rautasahalla :lol: . Tangon pitäisi sopia simpukan kanssa, jos on normaali öljypohja.

Re: rattiakselin irrotus

Lähetetty: 09 Helmi 2012, 19:22
Kirjoittaja Tahavo
Mun pitäisi irroittaa ainakin rattiputki maalausta ja uuden äänieristematon asennusta varten. Siis pitäisikö koko rattiakseli irrota simpukasta kun ratin kiinnitysmutteri on irti ja kaikki rattiputken pannat on irroitettu? Sen kun nitkuttelee irti?? Ei lähde. Vai oliko tuo rautasaha juttu vihjaus, että tiukassa on??

Re: rattiakselin irrotus

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 10:58
Kirjoittaja Mexico65
64½ - 66 ja osa 67 rattiakseli on osa simpukkaa, ns. keihäsmalli. Akseli irtoaa vain purkamalla simpukka, tai sahaamalla. Muutoin rattiakseli poistuu autosta simpukan mukana.

Re: rattiakselin irrotus

Lähetetty: 10 Helmi 2012, 17:11
Kirjoittaja Tahavo
Tänks! Hyvä tietää etten enempi turhia pura. No akselin suojaputken irroitus onneksi olikin helppo homma. Sain äänieriste maton ujutettua paikalleen. Todella tiukkoja asentaa ne muoviset kiinnitystapit. Alkuperäiset metalliset olivat hyviä mutta kun niitä ei saanut ehjänä irti.