Sivu 1/1
Mitä kannattaa tuoda muuttoauton mukana?
Lähetetty: 24 Tammi 2011, 07:55
Kirjoittaja Karppa2
Moro,
kertokaas nyt kokeneet Mustangin omistajat millaista osaa ja rompetta kannattais pistää auton kanssa kontissa tulemaan?
Olen vuoden verran ajellut 2008 GT/CS:llä ja ensi kesänä tullaan pirssin kanssa Kaliforniasta takaisin kotomaahan. Vilkulliset peilit laitoin tilaukseen ja ne meinaan laittaa/laitattaa täällä. Miettiny myös pitäiskö varalta ostaa kirkkaat takapuskurin sivuvalot mukaan. Jotku niitä vissiin on joutunu vaihtelemaan tai repimään polttimoita irti katsastusten ajaksi?
Mutta mitä muuta? Hihnaa, suodatinta yms? Kuinka hyvin niitä löytyy Suomesta vai meneekö aina tilaukseen?
Re: Mitä kannattaa tuoda muuttoauton mukana?
Lähetetty: 25 Tammi 2011, 13:26
Kirjoittaja tug3
Sivuvilkut tosiaan tarttet ja ne punaiset sivuvalot/heijastimet joudut peittämään. Tuosta kirkkaiden läpimenosta en ole ihan varma, vaikka keltainen valo siellä olisikin. Näin siis lain mukaan, eri asia kuka inssi mitäkin muistaa/jaksaa valvoa...
Hihna ja suodatin nyt tuli mukaan otettua, vaikka saahan noita kaikkia jenkeistä kotiin tilattuakin. Itselle jäi myös toiset jouset "ratajousiksi" konttiin ja toinen CAI-malli myös. Ja jos et jo ole ostanut SCT:tä (tuneria), niin äkkiä kauppaan. Nimittäin se tuneri on se laite, joka vasta Mustangiin (S197) hengen puhaltaa, siis jopa muutoin täysin vakiolla. Tuli ajettua tuolla Illinoisissa saastemittaukseen varmuuden vuoksi vakio tunella ja tuli tunne, että joku oli vienyt puolet hepoista makkaratehtaalle. TUNNEhan se oikeasti vain on, sillä todellinen tehonlisä vakioon on 15-30 hp vähän riippuen kaikesta, mutta teho tulee käyttöön niin paljon helpommalla ja muutos (automaatti) vaihteston ohjelmointiin on valtava.
Mitä muuta sitten toisi? Ehkä lähinnä painavia ja isoja osia. Pienet ja kevyet kulkee postissa kohtuu hinnalla muutenkin. Itse en paljoa tosiaan roudannut, ehkä liiankin vähän? Ajattelin ensin tuoda jarrupalaa, niveltä ja laakeria, mutta eipä niitä oikeasti niin usein tarvitse vaihdella ja kulkevat kevyinä myös postissa, eli ei tullut otettua mukaan. Työkaluja sen sijaan tuli hankittua. =)
Tietenkin jos haluat tehdä autolle jotain radikaalimpaa, niin ne kannattaa tehdä valmiiksi rapakon takana. Tänne tullessa kun muuttoauto hyväksytään kokolailla sellaisenaan mikäli se on ollut lähtömaassa rekisterissä ilman poikkeuslupia. Jenkeissähän tuo ei ole ongelma. Esimerkkeinä alustan osat, mottorin virittelyt, korin isommat osat, jarrulevyt ja -satulat.
Re: Mitä kannattaa tuoda muuttoauton mukana?
Lähetetty: 28 Tammi 2011, 07:03
Kirjoittaja Karppa2
Kiitoksia vinkeistä tug3! Tuo CAI on ollut mielessä, itse asiassa tekis mieli ahdin pistää nokalle. Mutta ehkä tässä täytyy itsensä hillitä ja pysyä jossakin kohtuudessa

Oliko sulla CAI paikallaan Suomessa katsastuksessa? Kiinnittävätkö edes mitään huomiota? Tuli mieleen, että jos ahdin töröttää konehuoneessa niin vaikuttanee myös auton hinnan määritykseen ja sitä kautta autoveroon? Eli jos sellaisen välttämättä haluais, niin pitääkö kikkailla ja laittaa kontissa ja asentaa Suomessa (ja tapella muutoskatsastusten yms kanssa)
Noh, ehkä se ahdin jää haaveeksi, maksaakin tonnitolkulla..
Re: Mitä kannattaa tuoda muuttoauton mukana?
Lähetetty: 28 Tammi 2011, 09:09
Kirjoittaja tug3
Mun hepassa on itse asiassa Shaker hood nyt. (Kun olis ollu $6000 ylimääräistä, niin se olis Super Shaker...) Että sikäli CAI oli kiinni joo. Toinen CAI mulla on FRPP 85:mm, eli Bullitin CAI. Siihen vaan ongelma on ettei SCTllä ole valmissoftaa siihen. (FRPP 90mm oli, muttakun se oli niin ruma...) Täytyy vielä leikkiä sen kanssa kuitenkin jossain vaiheessa. - Mutta vastatakseni kymysykseen katsastuksesta, niin eipä se CAI siellä mikään juttu ole.
Remmikin voi olla ja ehdottomasti asenna se valmiiksi jo Jenkkien puolella. Koska Suomessa menee läpi jos on ollut "lähtömaassa rekisterissä ilman erikoislupia". Ja remmiinhän ei Jenkeissä Mustangissa tarvita mitään lupia jos se on 50-state legal. Ja jos ei asu Californiassa, niin ei tarvitse senkään osavaltion laeista välittää. Sinällään Suomessakin jälkikäteen S197:aan saa remmin kyllä leimattua ilman poikkeuslupia, koska GT500 kuuluu mallisarjaan. Tosin silloin on todisteltava jousituksen ja alustan vastaavuus myös. Mutta sehän ei sinällän ole ongelma, koska GT500:n alustan+jarrujen lisäys ole muutenkaan huono ajatus Mustangiin.
PS. Juuri tuli omasta 0-päätös tullista! Nyt eikun kilpiä hakemaan! (Kunhan meistän viikonloppuna tolppaan numerot ja peitän sivuvalot takaa...)