Sivu 1/1
FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 07 Tammi 2011, 06:39
Kirjoittaja Futurage
http://www.fastraces.org/members/fastra ... tems/ghp00
Ah, niin vakio päällepäin ja niin tappavan nopea. Huomattakoon että tässä luokassa on käytettävä alkuperäisiä kansia, ja imu-sekä pakosarjoja.
Käsittämätöntä että 429 SCJ sarjat voivat tuottaa tällaisia tehomääriä.Kansista sen nyt vielä uskookin.
Mulla on nää tavarat tallissa ja varsinkin pakosarjat ihmetyttää.Onhan ne varmasti portattu aivan maksimiin mutta silti, muotoa et voi muuttaa.

Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 07 Tammi 2011, 06:55
Kirjoittaja Futurage
Tässäpä artikkeli "vakioMustangista".
590 cid stroker 0.090" poraus ja 4,75" isku vakiolohkosta. 14,5 puristussuhde.Nokassa yli .900 " nostoa...Jiisus.
825 heppaa ja 800 ft.lbs.
Joka ainoa millimetri autosta on rakennettu vain tätä tarkoitusta varten, kuitenkin niin että näyttää vakiolta päällepäin.
Enivei, samat eväät ja säännöt ne on on muidenkin merkkien rakentajilla.
http://bfastracingmessageboard.runboard.com/t1463
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 07 Tammi 2011, 10:27
Kirjoittaja Fastback
Futurage kirjoitti:Tässäpä artikkeli "vakioMustangista".
590 cid stroker 0.090" poraus ja 4,75" isku vakiolohkosta. 14,5 puristussuhde.Nokassa yli .900 " nostoa...Jiisus.
825 heppaa ja 800 ft.lbs.
Joka ainoa millimetri autosta on rakennettu vain tätä tarkoitusta varten, kuitenkin niin että näyttää vakiolta päällepäin.
Enivei, samat eväät ja säännöt ne on on muidenkin merkkien rakentajilla.
http://bfastracingmessageboard.runboard.com/t1463
Melkoisia purpose built laitteita. Vähän kuten kiihdytysluokka stock... "there's nothing stock in stock"
Tuossa voisi vielä nähdä vaivaa lisää ja etsiä täydellistä CJ lohkoa. Parhaat menevät 0,140" ylikokoon, eli 4,500". Moottorin takana on todella kyvykkäitä kavereita. Täytyy vaan todeta, että ovat ne Fordin insinöörit olleet viksuja kavereita. Kaikenkaikkiaan vakiokamana 429/460 lohkot ja CJ(/SCJ) kannet ovat todella asiallisia kalikoita. Ihme ettei kukaan ole duunannut '70 Mercury Cyclonea&Spoileria koska niihin sai tehtaan optiona aika karuja performance sarjoja - eli luulisi niiden käyvän näihin kahinoihin.
Jännää olisi nähdä 429 Boss Mustangi hierottuna samanlaisella pieteetillä. Sillä lohkot ovat järkkyjytyä kamaa 4,520"+ porauksia menemättä liian ohueksi ja lohkoon mahtuu samaniskuinen 4,750" kampura. Boss kansissa piilee melkoinen potentiaali ja kannet ovat alumiinia eli lohkon paksuus kumpensoituu kansien keveydellä. Porttaamattomilla '69 Boss kansilla ja kuristavalla imusarjalla Archie Stanton otti 742 hv ja 752 lbs. En tunne tarpeeksi hyvin vakiota 429 bossin dual plane imusarjaa, että miten mahtaa kuristaa, eli voi siinäkin olla yksi syy, ettei F.A.S.T. sarjassa ole moista nähty.
Ilonaihe on kyllä se, että Ford jyllää tuolla. Luulenpa että vastaavia on odotettavissa sillä Fordsonin 429/460 antaa cid lukeman puolesta parhaan lähtökohdan F.A.S.T. touhuun. Eikä noi CJ kannetkaan tosiaan ole heikot.
Asiallista.
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 07 Tammi 2011, 14:04
Kirjoittaja KooKoo
En tiiä oonko joteski pussihousumentaliteetillä viritetty, mutta jotenkin nuo original appearance sleeperit on aina viihdyttäny suuresti....Ja ehkä tapa, jolla vaatimattomista osista huolellisella tekemisellä saa irti mahdollisimman paljon...nii, tuo vaatimaton -ilmaisuhan ei tässä FAST -aiheessa juurikaan kuvaan sovi, mutta noin ajatuksena....735 cfm kaasari saatu reijittyä yli 1000 cfm:lle...

ja kyllä täytyy sanoa, että onpa tuo alustakin kunnossa, sekä autossa että ratapuolella, niin nätisti tassut irtoaa "polokka"renkaillakin...vai onkohan nekin jotain extrasoftaa kamaa polyglas -teksteillä???
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 07 Tammi 2011, 16:30
Kirjoittaja Antti66HT
Liottavat noita renkaita WD40 nimisessä aineessa, pehmenee ja pito on kuin slicksissä... Aika niksi pirkka touhua
hatun noston paikka. Olis mielenkiintoista nähdä koneen teho/vääntö käyrä. Onhan tuo kuitenkin vielä hengitysrajoitteinen tilavuuteen nähden. Oliko auton painoa mainittu?
Koskahan noissa nostot menee yli tuuman?

Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 09 Tammi 2011, 12:23
Kirjoittaja 66poni
Komeasti nostaa Musti tassua. Hämmästyttäviä aikoja vakiolta näyttäviltä muskeliautoilta. Olisipa drag racing tuollaista - ei indeksejä, tasoituksia ja mielenkiinnottomia putkidragstereita vaan upeita klassikkoautoja kisaamassa yksinkertaisilla säännöillä. Minäkin voisin taas innostua käymään katsomassa. Amerikassa tämäkin näyttää olevan mahdollista, Suomessa ei taida kalustoa olla riittävästi, mutta eletään toivossa.

Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 09 Tammi 2011, 19:48
Kirjoittaja Fastback
66poni kirjoitti:Komeasti nostaa Musti tassua. Hämmästyttäviä aikoja vakiolta näyttäviltä muskeliautoilta. Olisipa drag racing tuollaista - ei indeksejä, tasoituksia ja mielenkiinnottomia putkidragstereita vaan upeita klassikkoautoja kisaamassa yksinkertaisilla säännöillä. Minäkin voisin taas innostua käymään katsomassa. Amerikassa tämäkin näyttää olevan mahdollista, Suomessa ei taida kalustoa olla riittävästi, mutta eletään toivossa.

Et ole tainnut käydä Ford Nationalsseissa? Siellä ei ole ollut kuin yksi dragsteri tähän päivään mennessä kunniakkaalla fordin tekniikalla ja loppu autoista juurikin muskeliautoja ja uuskoppaisia mustangeja, eipä juuri mitään prostock/promodeja vaan enempi tai vähempi orggiskuosissa ja on sielläkin 10s puolelle päästy oviautoilla.
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 10 Tammi 2011, 15:55
Kirjoittaja 66poni
Tottakai olen käynyt Natikoissa, se on kesän ykköstapahtuma mielestäni. Siellä kiihdytyskisa on sellainen, josta itse pidän - autot ovat auton näköisiä eikä tarvitse jarrutella indeksin alituksen pelossa. Nuo FHRA:n tavalliset kiihdytyskisat vaan lakkasi kiinnostamasta, kun en oikein sisäistänyt noita sääntöjä. Tuota FAST -racingia olisi sitävastoin hieno päästä katsomaan.
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 10 Tammi 2011, 22:25
Kirjoittaja Futurage
Antti66HT kirjoitti:Liottavat noita renkaita WD40 nimisessä aineessa, pehmenee ja pito on kuin slicksissä... Aika niksi pirkka touhua
hatun noston paikka. Olis mielenkiintoista nähdä koneen teho/vääntö käyrä. Onhan tuo kuitenkin vielä hengitysrajoitteinen tilavuuteen nähden. Oliko auton painoa mainittu?
Koskahan noissa nostot menee yli tuuman?

Onks tää WD40 juttu urbaani/turbaani/banaani/anaalilegendaa vai ihan tosi trikki/kikka kymmenien tai satojen muiden tämän luokan hienosäätöjen joukossa ?
------------
Jos et jaksanut tota linkin stooria tihrustaa läpi niin siitä sen verran että mm.Mussen etupään pellit ovat ohutta/kevyttä kiinanreproa jotka ovat kiinni alumiinipulteilla, koneenkiinnikkeissä on käytetty titaanipultteja, penkeistä on osa jousista poistettu, eturenkaista on sorvattu ylimääräinen kumi pois ja kuvioitu uudelleen pienemmän vierintävastuksen aikaansaamiseksi ym ym....
Minusta tämä on hieno luokka ! Näitä olis hieno katsoa...vertaa esim.kadunmiehen kiihdytyskisan satoihin prätkiin.

Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 12 Tammi 2011, 15:18
Kirjoittaja Fastback
B,C ja D-ryhmä tarjoaa monenmoista katseltavaa. Osahan siellä on puhtaita kilpureita ja silloin tällöin pussihousuautoja, mutta nopein voittaa, ei ajeta brackettia tai muutakaan autosuunnistusta. Moni kumminkin vielä näyttää orggikselta päälle päin.
4,75" akselilla ja 4,500" porauksella tulisi jo mukavat 604 cid. Taitaa olla että siinä vaiheessa tulee kansien ja tai imusarjan potentiaali vastaan. Tuollaisen hyvän Boss 429 lohkon voi tempaista yleensä ilman huolta 0,120" ylikokoon, jolloin se on 4,480", ultraäänellä parhaat menevät 4,520+ ylikokoihin ilman että sylinteri käy liian ohueksi. Esim, 4.520" ja 4.750" iskua niin siinä olisi 610 cid. Tuotantolohkoksi kohtuu hyvin sanoisin. Ainoa, että eipä noita orggis 429 Boss lohkoja kasva puissa. Niitä kyllä saa ja löytyy, mutta hintataso on jonkinmoinen. Aftermarket lohkoja tuskin saa käyttää. Mikäli saisi, niin esim. Eliminatorin järein lohko voidaan porata 4.700" ylikokoon - tämähän olisi 4.750" iskulla jo uskomattomat 659 cid standardi korkuisella lohkolla. Sen voisi maskeerata näyttämään orggislohkolta - F.A.S.T. ssa tosin täytyy purkaa kone melko kevein perustein, joten ehkei kusetus tässä vaiheessa kannattaisi.
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 13 Tammi 2011, 05:35
Kirjoittaja Antti66HT
Futurage kirjoitti:Antti66HT kirjoitti:Liottavat noita renkaita WD40 nimisessä aineessa, pehmenee ja pito on kuin slicksissä... Aika niksi pirkka touhua
hatun noston paikka. Olis mielenkiintoista nähdä koneen teho/vääntö käyrä. Onhan tuo kuitenkin vielä hengitysrajoitteinen tilavuuteen nähden. Oliko auton painoa mainittu?
Koskahan noissa nostot menee yli tuuman?

Onks tää WD40 juttu urbaani/turbaani/banaani/anaalilegendaa vai ihan tosi trikki/kikka kymmenien tai satojen muiden tämän luokan hienosäätöjen joukossa ?
------------
Jos et jaksanut tota linkin stooria tihrustaa läpi niin siitä sen verran että mm.Mussen etupään pellit ovat ohutta/kevyttä kiinanreproa jotka ovat kiinni alumiinipulteilla, koneenkiinnikkeissä on käytetty titaanipultteja, penkeistä on osa jousista poistettu, eturenkaista on sorvattu ylimääräinen kumi pois ja kuvioitu uudelleen pienemmän vierintävastuksen aikaansaamiseksi ym ym....
Minusta tämä on hieno luokka ! Näitä olis hieno katsoa...vertaa esim.kadunmiehen kiihdytyskisan satoihin prätkiin.

Jaa-a ehkä. Itse en liottelisi renkaita missään litkuissa. Kyllä sbftech forumilla yks kertoi rakentaneensa vanhasta taka akselista oikein laitteen jolla voi wd40 altaassa renkaita tasaisesti pyöritellä... luin joo. Itelläkin on noi Korean pellit mutta ei se silti noille sekunneille oo mennyt

Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 13 Tammi 2011, 05:36
Kirjoittaja Antti66HT
Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 13 Tammi 2011, 12:14
Kirjoittaja Futurage
Fastback kirjoitti:B,C ja D-ryhmä tarjoaa monenmoista katseltavaa. Osahan siellä on puhtaita kilpureita ja silloin tällöin pussihousuautoja, mutta nopein voittaa, ei ajeta brackettia tai muutakaan autosuunnistusta. Moni kumminkin vielä näyttää orggikselta päälle päin.
4,75" akselilla ja 4,500" porauksella tulisi jo mukavat 604 cid. Taitaa olla että siinä vaiheessa tulee kansien ja tai imusarjan potentiaali vastaan. Tuollaisen hyvän Boss 429 lohkon voi tempaista yleensä ilman huolta 0,120" ylikokoon, jolloin se on 4,480", ultraäänellä parhaat menevät 4,520+ ylikokoihin ilman että sylinteri käy liian ohueksi. Esim, 4.520" ja 4.750" iskua niin siinä olisi 610 cid. Tuotantolohkoksi kohtuu hyvin sanoisin. Ainoa, että eipä noita orggis 429 Boss lohkoja kasva puissa. Niitä kyllä saa ja löytyy, mutta hintataso on jonkinmoinen. Aftermarket lohkoja tuskin saa käyttää. Mikäli saisi, niin esim. Eliminatorin järein lohko voidaan porata 4.700" ylikokoon - tämähän olisi 4.750" iskulla jo uskomattomat 659 cid standardi korkuisella lohkolla. Sen voisi maskeerata näyttämään orggislohkolta - F.A.S.T. ssa tosin täytyy purkaa kone melko kevein perustein, joten ehkei kusetus tässä vaiheessa kannattaisi.
Täällä koto-Suomessa on muuten kaupan NOS 429 BOSS short bloki noin 5000 €

Re: FAST-maailman nopein vakioauto on Mustang
Lähetetty: 13 Tammi 2011, 12:27
Kirjoittaja Fastback
Futurage kirjoitti:Täällä koto-Suomessa on muuten kaupan NOS 429 BOSS short bloki noin 5000 €

Oli.