Sivu 1/1

Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 02 Tammi 2011, 18:22
Kirjoittaja Thewildchild
Ajatuksena olisi vaihtaa talven aikana mustista kärjellinen sytkä tuohon kärjettömään malliin. Mikä on paras vaihtoehto? Koneena on 351C.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 02 Tammi 2011, 18:50
Kirjoittaja Ville K
Riippuu varmaan mihin käyttöön on tulossa. Mutta jos perus kruisailuun ja siirtymiseen paikasta A paikkaan B, niin ainakin noi Pertronixin ignitorit on ihan toimivia.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 03 Tammi 2011, 23:44
Kirjoittaja Arto65FB
Pertronix I ja varmuuden välttämiseksi kärjet varuiksi akakonttiin on halvin.

Cranella on vastaava ja pari muutakin.

Sitten on näitä monen inhoamia HEIppajakajia, halpoja Kiinasta ja tyyriimpää DUI-jakajaa Performance Distributorilta. Jos HEIpan iso jakajankoppa mahtuu, niin helppo asentaa. Plop, pudotat sen paikalleen ja otat 12V startin solenoidilta.

Cranella on myos Pro-Curve nimellä kätsy vekotin, jossa on 27 ennakkokäyrää valittavana.

MSD:ltä loytyy sitten mitä vaan.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 16:50
Kirjoittaja Thewildchild
Jotenkin itseä kiinnostaa noi msd:n sytkät. Eli uus paketti vaan tilalle, mutta mikä? Msd:llä on malleja kanssa monia. Käyttö on normia, eli ei varmaankaan tuu tuonne stripille mentyä. Mutta muuten kyllä tulee leikittyä.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 05 Tammi 2011, 19:35
Kirjoittaja Drummer
Mulla oli ongelmana mistä löytää Cleveen Ram-Airin alle sopiva hai-tekki sytkä. MSD:t ja Pertronixin jakajat ovat liian korkeita sinne... Aikani etsiskelin ja sitten löytyi Malloryn E-Fire, http://tinyurl.com/387em72 . Ei tarvii parikseen erillistä sytkäboxia eli ihan stand alone. Mallorylla on myös Max-Fire jakaja, jossa on myös multikipinä mukana, mut ainakin Ameriikan vesselit ovat saaneet niitä aikaisemmin käristeltyä, aika pienessä tilassa pirusti elektroniikkaa... Tuon E-Firen kanssa ei mulla ainakaan ole mitään ongelmaa ollut ja helppo säätää kaikin puolin.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 17:35
Kirjoittaja Ahti
Mulla on kanssa hakusessa joku sellanen systeemi että pääsis jousien ja holkkien vaihdoista eroon. Sais säätää ennakkokäyrät mieleisekseen.
Tai vaikka koko jakajasta...

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 20:50
Kirjoittaja mave
Ahti kirjoitti:Mulla on kanssa hakusessa joku sellanen systeemi että pääsis jousien ja holkkien vaihdoista eroon. Sais säätää ennakkokäyrät mieleisekseen.
Tai vaikka koko jakajasta...
Jousia ja holkkeja vaihdetaan msd jakajassakin, maailman helpoin homma..
Jakajan mukana tulee "kaavio" minkä mukaan tietää mitä jousta ja puslaa käyttää
Milläkin ennakko käyrällä. löystä jousta jos haluu max ennakot nopiisti käyttöön ja jäykällä toisinpäin.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 21:02
Kirjoittaja Ahti
Joo tiedossa on, edellisessä 347 koneessa oli MSD Pro Billet jakaja. Ajattekin vaan että siihen ois vähän nykyaikaisempiakin ratkaisuja olemassa, vähintäänkin joku crank trigger systeemi.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 06 Tammi 2011, 22:45
Kirjoittaja Drummer
Ahti kirjoitti:Joo tiedossa on, edellisessä 347 koneessa oli MSD Pro Billet jakaja. Ajattekin vaan että siihen ois vähän nykyaikaisempiakin ratkaisuja olemassa, vähintäänkin joku crank trigger systeemi.
Katoppa tuo Mallory, siihen saat väännettyä vaikka minkälaisen käppyrän joko läppärillä tai erillisellä controllerilla, ja ahdin hommiinkin (sallittakoon sanaleikki :LMAO: ) olis apuja :)

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 07 Tammi 2011, 06:13
Kirjoittaja Ahti
Joo joku tommonen ekurvi..mulla on tosin MSD6AL boxi vielä tallessa eli multikipinöitä sais kun käyttäis sitä.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 25 Helmi 2011, 18:20
Kirjoittaja TurdusMerula
Arto65FB kirjoitti:Pertronix I ja varmuuden välttämiseksi kärjet varuiksi akakonttiin on halvin.

Cranella on vastaava ja pari muutakin.

Sitten on näitä monen inhoamia HEIppajakajia, halpoja Kiinasta ja tyyriimpää DUI-jakajaa Performance Distributorilta. Jos HEIpan iso jakajankoppa mahtuu, niin helppo asentaa. Plop, pudotat sen paikalleen ja otat 12V startin solenoidilta.

Cranella on myos Pro-Curve nimellä kätsy vekotin, jossa on 27 ennakkokäyrää valittavana.

MSD:ltä loytyy sitten mitä vaan.
Pertronixia muuten tuo maahan Triangle Motor Co.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 28 Kesä 2014, 21:48
Kirjoittaja Tahavo
Maalle ajoin, niin kivijärvellä alkoi musse pätkimään. Tyhjäkäynti huono sekä pintakaasulla pätkii ja röpöttää. Kovassa ajossa ok. Kun katsoimme sytkät sun muut, niin kojeajo lenkillä yhtä huonolla käynnillä, 3km ajon jälkeen "räps" ja sammui kuin seinään. Starttasi mutta ei puhettakaan käynnistymisestä. Jonkun ajan kuluttua taas käynnistyi ja äkkiä takaisin mökille ennen kuin taas sippaa. Epäillään Crana Camsin sytkäboxia että olisi vialla. Miten tuommoinen sytkäboxin sippaaminen yleensä alkaa oireilla? Juuri vaihdoin laturin eli latausjännite on nyt moneen vuoteen yli 14V.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 30 Kesä 2014, 16:58
Kirjoittaja Tahavo
Puupää on nyt ihan pihalla. Vaihdoin kärjettömän tilalle kärjet ja konkan sekä uuden puolan, niin ei enää käynnisty ollenkaan, ei edes yritä. Crane sytkäboksilla sentäs käynnistyi mutta kävi tosi huonosti. Katsoimme tulpasta, että ei anna mitään kipinää. Pitänee laittaa sytkäboksi takasin ja kokeilla päästäänkö edes alkuperäiseen ongelmaan takaisin. Varmistan vielä että tulihin puolan + virtalukolta ja - kärjille? Mikä kumma voisi aiheuttaa ettei kärjillä anna edes kipinää? Kaikki pitäisi olla oikein kiinni. Ongelmahan oli ensin pintakaasulla alkava tukehtuminen ja tyhjäkäynnin katoaminen. Sitten kerran ajossa sammui kuin seinään. Sammumista edelsi "kräks" ääni. Sen jälkeen ei käynnistynyt, kohta taas käynnisty että päästiin takas varikolle. Mutta nyt ilman syttyboksia ei edes yskähdä startatessa???

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 30 Kesä 2014, 19:13
Kirjoittaja Tahavo
Ohitetttiin virtalukko, niin että akulta suoraan johto puolan plussaan. Ei mitään kipinää. Uusi puola. Laitoin vanhan sytkäboksin takasin, ei käynnisty. Nyt koitan uudestaan vanhalla puolalla.

Re: Kärjetön sytytys.

Lähetetty: 30 Kesä 2014, 19:44
Kirjoittaja Tahavo
No nyt kun palattiin lähtöasetelmaan, niin taas käy ja kukkuu mutta ei auta kuin ajamalla kokeilla toimiiko normaalisti. Eli uusi puolakin toimii. Nyt siis uusi puoli vaihdettu. Paluu kärkisysteemiin epäonnistui.
onko kellään mitään ideaa, miksi puola ei antanut suurjännitettä kun kärjet oli kiinni? Virtalukolta johto + navalle ja - katkojankärkiin??? Crane syttyboksi kiinni, niin jännitettä taas tuli.