289 ei starttaa!?!
- Hulkko
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Loka 2010, 12:41
- Auto: -64 ½ Hardtop, 289 V8
- Paikkakunta: Helsinki
289 ei starttaa!?!
Moro hyvä herrasväki!
Eka viesti palstalle ja heti olen apuja vonkaamassa..!
Elikkäs onkelma on seuraavanlainen:
Noin kuukauden seisotuksen (navetan vintillä) sekä syylärin ja vesipumpun vaihdon jälkeen arvelin, että laitan nesteet kiertämään koneeseen..!
-->Idea hyvä, eikö?!?
Annappas olla, kun väännän virta-avaimesta, seuraa piiiiitkä starttaus, kone hörähtelee hieman, muttei käynnisty!
Painun pellin alle ihmettelemään, bensa tuoksuu vienosti (eli ryyppy pelannee?). Kaiken pitäisi olla ookoo...
Kippaan bensuunia kaasariin --> arvelin, että auttaa asiaan!?!
Uusi yritys uudelle innolla, mutta tilanne sama, kone käy hetken (n. 2sek), jonka jälkeen kuuluu korvia huumaavaa ns. kirahdus konehuoneesta ja pakoputkesta korvia huumaava pamahdus!
Mitä helv*ttiä, miettii mies?!? Mistä voisi moinen johtua..?
Taustoja tilanteeseen sen verran, että startti alkoi viime kesänä ilmeisesti tulla tiensä päähän, koska kone kuumana ei startannut oikein kunnolla! (Startti pyörii laiskasti, muttei jaksa potkaista konetta käyntiin.
Kone on siis pelannut kuin unelma tähän päivään asti, lukuunottamatta tuota kuumakäynnistysongelmaa...
Olisko kellään ns. veteraanilla jotain vinkkiä, koska itsehän olen vielä poikanen tämän hepan kanssa!
Kiitokset jo etukäteen,
Antti
Eka viesti palstalle ja heti olen apuja vonkaamassa..!
Elikkäs onkelma on seuraavanlainen:
Noin kuukauden seisotuksen (navetan vintillä) sekä syylärin ja vesipumpun vaihdon jälkeen arvelin, että laitan nesteet kiertämään koneeseen..!
-->Idea hyvä, eikö?!?
Annappas olla, kun väännän virta-avaimesta, seuraa piiiiitkä starttaus, kone hörähtelee hieman, muttei käynnisty!
Painun pellin alle ihmettelemään, bensa tuoksuu vienosti (eli ryyppy pelannee?). Kaiken pitäisi olla ookoo...
Kippaan bensuunia kaasariin --> arvelin, että auttaa asiaan!?!
Uusi yritys uudelle innolla, mutta tilanne sama, kone käy hetken (n. 2sek), jonka jälkeen kuuluu korvia huumaavaa ns. kirahdus konehuoneesta ja pakoputkesta korvia huumaava pamahdus!
Mitä helv*ttiä, miettii mies?!? Mistä voisi moinen johtua..?
Taustoja tilanteeseen sen verran, että startti alkoi viime kesänä ilmeisesti tulla tiensä päähän, koska kone kuumana ei startannut oikein kunnolla! (Startti pyörii laiskasti, muttei jaksa potkaista konetta käyntiin.
Kone on siis pelannut kuin unelma tähän päivään asti, lukuunottamatta tuota kuumakäynnistysongelmaa...
Olisko kellään ns. veteraanilla jotain vinkkiä, koska itsehän olen vielä poikanen tämän hepan kanssa!
Kiitokset jo etukäteen,
Antti
- JXA-26
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2550
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang -67 HT
Mustang -88 GT
Mustang -95 GT r.SS
Mustang -96GTS r.SS
F350 duel. - Paikkakunta: Hirsilä City
- Viesti:
Re: 289 ei starttaa!?!
Teretulemast voorumille !
Otappa tiukkaan tarkkailuun jakajan johdotukset. Ettei ole vesipumppu remontissa jäänyt johonkin väliin tai löysä liitos, johdosta kiinni ja kevyttä vetoa.
Otappa tiukkaan tarkkailuun jakajan johdotukset. Ettei ole vesipumppu remontissa jäänyt johonkin väliin tai löysä liitos, johdosta kiinni ja kevyttä vetoa.
Oh drag racing, I thought you wanted to race for real...
- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Re: 289 ei starttaa!?!
Viallinen bensapumppu varsinkin jos se on alkuperäis mallinen kalvopumppu tai syttypuolen ongema. Eli bensanpaineen tarkastus vois auttaa sekä ajotuslamppulla tarkistaa sytkä. Tohon kesäiseen startti ongelmaan ensiavuksi voin suositella akun vaihtoa ns. startti akkuun (akun kennorakenne on sellainen että se pystyy luovuttamaan enemmän virtaa starttitilanteessa).
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
Re: 289 ei starttaa!?!
Käy hetken. Käykö normaalisti nuo 2s? Nuo kirahdus ja pamahdus -sanat eivät kuulosta kivalta. Voitko hieman vielä mahdollisuuksien mukaan kuvata tarkemmin tuota tilannetta. Sammuiko kone tuohon kirahdukseen vai pamahdukseen?Hulkko kirjoitti:Annappas olla, kun väännän virta-avaimesta, seuraa piiiiitkä starttaus, kone hörähtelee hieman, muttei käynnisty!
Painun pellin alle ihmettelemään, bensa tuoksuu vienosti (eli ryyppy pelannee?). Kaiken pitäisi olla ookoo...
Kippaan bensuunia kaasariin --> arvelin, että auttaa asiaan!?!
Uusi yritys uudelle innolla, mutta tilanne sama, kone käy hetken (n. 2sek), jonka jälkeen kuuluu korvia huumaavaa ns. kirahdus konehuoneesta ja pakoputkesta korvia huumaava pamahdus!
Antti
- Hulkko
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Loka 2010, 12:41
- Auto: -64 ½ Hardtop, 289 V8
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 289 ei starttaa!?!
Juu elikkäs kone ei käynyt normaalisti vaan "lupasi" noin 2 sek. ajan. Ja tuo kirahdus kuului tuon lupaamisen jälkeen silloin kun starttasin konetta pitkään. Hieman säikähtäneenä lopetin starttaamisen, jonka jälkeen pakoputki ilmaisi olemassaolonsa... Voiko tosiaan olla, että bensapumppu olisi korkannut, eikä kone vaan saa ainetta...Arto65FB kirjoitti:Käy hetken. Käykö normaalisti nuo 2s? Nuo kirahdus ja pamahdus -sanat eivät kuulosta kivalta. Voitko hieman vielä mahdollisuuksien mukaan kuvata tarkemmin tuota tilannetta. Sammuiko kone tuohon kirahdukseen vai pamahdukseen?Hulkko kirjoitti:Annappas olla, kun väännän virta-avaimesta, seuraa piiiiitkä starttaus, kone hörähtelee hieman, muttei käynnisty!
Painun pellin alle ihmettelemään, bensa tuoksuu vienosti (eli ryyppy pelannee?). Kaiken pitäisi olla ookoo...
Kippaan bensuunia kaasariin --> arvelin, että auttaa asiaan!?!
Uusi yritys uudelle innolla, mutta tilanne sama, kone käy hetken (n. 2sek), jonka jälkeen kuuluu korvia huumaavaa ns. kirahdus konehuoneesta ja pakoputkesta korvia huumaava pamahdus!
Antti
- JVU/65-HT
- Addikti
- Viestit: 387
- Liittynyt: 22 Heinä 2004, 07:27
- Auto: 79 Lincoln Mark V Bill Blass,
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT, "Skoude" 97- Coupe - Paikkakunta: Pupuputka /Tuusula
Re: 289 ei starttaa!?!
Mulla oli kesällä saman suuntasta ongelmaa lupas muutaman kerran ja hetken kävi sitten torppas eikä käynnistyny enää ja se osottautu vialliseks bensapumpuks. Eli kannattaa selvittä pumpun toimivuus/onko se millon viimeks vaihdettu varsinkin jos on se malli jossa on suodatin siinä pumpun yhteydessä.
-Jarkki-
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
79 Lincoln Mark V Bill Blass
2010 SHO Taurus
Emännän 65-HT
"Skoude" 97 COUPE
- Hulkko
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Loka 2010, 12:41
- Auto: -64 ½ Hardtop, 289 V8
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 289 ei starttaa!?!
Juu se on just se malli missä on suodatin samassa läjässä! Pitää selvittää sen toimivuus ja kattoo täytyneekö vaihtaa koko palikka!JVU/65-HT kirjoitti:Mulla oli kesällä saman suuntasta ongelmaa lupas muutaman kerran ja hetken kävi sitten torppas eikä käynnistyny enää ja se osottautu vialliseks bensapumpuks. Eli kannattaa selvittä pumpun toimivuus/onko se millon viimeks vaihdettu varsinkin jos on se malli jossa on suodatin siinä pumpun yhteydessä.
Kiitokset kaikille avuliaisuudesta! Ja toki lisäkommentteja otetaan vastaan!
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 289 ei starttaa!?!
hae joku kaveri mukaan starttaamaan, kyllä sen bensapumpun toiminnan huomaa. Jos on kunnossa niin platkuttaa niin pirusti startatessa. Toinen että jos ottaa bensaletkun kaasarin ja pumpun väliltä irti ja yrittää puhaltaa bensaa pumpun suuntaan, jos saat puhallettua kakun takaisin niin pumppu sökö, jos vastustaa ihan tunteella niin pumppu ehjä. Katsos samalla, että onko gasoletku kiinni kunnolla.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
Re: 289 ei starttaa!?!
Jos se paukkuu putkessa niin sehän on selvä sytty ongelma, tarkastahan enste sytypuoli ennenko rupeet muuta tussaroimaan. Jos kerran bensa haisee niin ei luulis olevan litkun puute.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302
Re: 289 ei starttaa!?!
Tervehdys täältäkin.Itsekkin veikkaisin sytytyspuolen ongelmia.Käykö moottori juuri sen ajan minkä virtalukko/avain starttausasennossa ? Mustangissahan on se sydeemi kun startatessa ohittaa puolalle menevän etuvastuksen / etuvastusjohdon.Eli kun lopetat starttaamisen pitäisi puolalle tulla n. 9 volttia virtalukko / avain sytytysvirta-asennossa ja starttauksen aikana täydet,eli mitä akku antaa 12,5-13 volttia. Elikkäs käännä virrat päälle ja käväse mittaamassa virtalukosta puolalle tulevalta johdosta tuleeko siihen virtaa ollenkaan? Jos ei niin etsit missä katkos on liittimet,sulake,virtalukko jne. Olen joskus paininut Dusterin kanssa samanmoisen vian johdosta ja silloin oli etuvastus palanut,kävi vain sen hetken kun startatessa ohitti etuvastuksen.
- Fastback
- Over The Top
- Viestit: 4438
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: '72 Mach1,BBF,TKO600,M9 35spl
+Fastbackeja - Paikkakunta: Small-l-boost, Aura
- Viesti:
Re: 289 ei starttaa!?!
tulipas mieleen, ettei jakaja ole löysällä ja kääntynyt eri asentoon kun olet siinä syylärin ja moottorin välillä heilunut? just a thought.
"Sitä voi kyllä elää ilman 500 hevosvoimaa, mutta on se vähän kitumista." - Juha Kankkunen
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
jos asiaa niin soita o4o 19o5oo3
- Hulkko
- Tulokas
- Viestit: 4
- Liittynyt: 05 Loka 2010, 12:41
- Auto: -64 ½ Hardtop, 289 V8
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 289 ei starttaa!?!
Täytyy ottaa mittarit, pelit ja lekkeet mukaan seuraavan kerran kun lähtee Itä-Suomeen...
Auto on tällä hetkellä Sulkavalla talvisäilytyksessä, joten vikojen testaaminen on aina sellaista noin yhtenä viikonloppuna kuukaudessa hommaa!
Tottakai se on parempi kun on repullinen uusia neuvoja mukana, kun seuraavan kerran avaa konepellin! Kiitokset teille niistä!
Auto on tällä hetkellä Sulkavalla talvisäilytyksessä, joten vikojen testaaminen on aina sellaista noin yhtenä viikonloppuna kuukaudessa hommaa!
Tottakai se on parempi kun on repullinen uusia neuvoja mukana, kun seuraavan kerran avaa konepellin! Kiitokset teille niistä!
Re: 289 ei starttaa!?!
Itsellä oli Funrunissa KOtkassa kierroslukumittariin menevä piuha mennyt poikki juotoksesta Oireili niin kun yritti startata niin hörähti hetkeks ja sammus ku virtaavaimen vapautti.virta puolallehan kiertää lukkopesästä kierroslukumittarille ja sieltä jatkaa vastuskaapelille ja sitä pitkin puolalle.jos sul on kirroslukumittari niin kokeile ohittaa se eli laittamalla virtalukon pohjastalähtevän piuhan suoraan vastuskaapeliin.KOtkassa myös epäiltiin virtalukon pohjaa syylliseksi joka kanssa oireilisi samalla tavalla.Veikkaisin jompaa kumpaa syyksi.