Sivu 1/1
Camber kit 05-10
Lähetetty: 02 Marras 2010, 19:09
Kirjoittaja Jarvis
Moro
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 02 Marras 2010, 21:18
Kirjoittaja pokkinen
Jarvis kirjoitti:Moro
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
Käsittääkseni näissä S197 malleissa(kin) kannattaa kyllä sijoittaa esim. MaximumMotorsports C&C levyihin. Se Camber siellä jää spekseistä (riippuen madalluksesta) eli pyörän sivukallistumaa täytyisi saadaa hieman pystympään. Jos hommaa säätölevyt, kannattaa myös Casteria säätää eli kun tolppaa "kallistaa" taaksepäin, auton suuntavakaus ja suoraa kulkeminen paranee myös. (ei ole niin uraherkkä)
Jos et ole madaltunut tuumatolkulla sitä alustaa, ei se arvo pitäisi kauaksi jäädä, eli se on vähän siinä ja siinä , nuo säätölevyjen kannattavuus.
(toki jos budjetti riittää, kannattaa aina kaikki mahdolliset palikat laittaa

)
Pulttiviritys on todellakin viritys, eli iskarin alareikää täytyy "lotolla" viilata isommaksi ja säätämään pystyy vain camberia.
(muistaakseni se on joku epäkeskopultti, eli säätö sillä toki onnistuu)
Toiset ovat vain viilanneet reikää, ja kiristäneet omalla pultilla haluttuun kohtaan. Itse en tällaiseen ratkaisuun luottaisi.
Tuollakin on jotain alusta-asiaa myös S197:sta
http://www.hhp.fi/index.php?option=com_ ... &Itemid=14
Monet (hullut race-henkiset) kerholaiset säätävät ko. säätölevyillä kulmia ratapäivillä käydessään. eli on eri säädöt kadulle ja radalle, eli kyllä niillä pelivaraa saa muutenkin kuin pelkkiin tehdasarvoihin säätämiseen.
EDIT: Huomio myös että madalluksen jälkeen Panhard-tanko työntää taka-akselia kuskin puolelle, eli vanne tulee kuskin puolelta enemmän ulos. Säädettävällä tangolla saat akselin keskitettyä ja taas yhdet turhat kumipuslat pois

(yleensä niissä on uniball-nivelet kumien korvaajina)
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 04 Marras 2010, 20:38
Kirjoittaja Homer65
pokkinen kirjoitti:Jarvis kirjoitti:Moro
Osaako joku suositella camber kittia jolla saisi keulan kulmat kuosiin steeda madallussarjan asennuksen jalkeen?
Onko parempi ottaa kalliimpi 200-330$ maksava levymalleja vai parjaako n. 20$ "pultti"-mallilla? En muista tarkalleen mika mutta yksi arvo jai saadossa speksin ulkopuolelle.
-Jarvis
2007 GT CS avo
(toki jos budjetti riittää, kannattaa aina kaikki mahdolliset palikat laittaa

)
Kellä putjetti riittää, huutaa HEP!!

Hiljasta on!!

Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 22 Marras 2010, 06:30
Kirjoittaja Jarvis
viela taytyy kysella etta onko nama caster/camber kitit tai panhard tangot avomalliin eri osanumerolla kun coupeen? Akkia kun katsoin summitin sivulta niin tammoisen paatelman voisi tehda (vaikka se minua hieman kummastuttaa, vaan enpa naista paljon ymmarrakaan

) ?
on muuten aika suolaisen hintaiset nuo maximmum:n saatosarjat...
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 23 Marras 2010, 20:29
Kirjoittaja FINGT
Eiköhän ne mene samat osat Coupeen ja Cabrioon, en ainakaan itse huomannut eri osia tarjottavan.
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 11 Touko 2011, 21:09
Kirjoittaja Redfire06
Mulla on nuo Maximum Motorsportsin C&C levyt.
Arvokkaat oli mutta saipa ainakin suuntauksessa säädettyä siiheen yhteen asteeseen mikä lienee suosituskin.
Jos vaikka yhden etugummiparin noilla säästää niin eikö se silloin jo kannata?
Marko
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 17 Touko 2011, 21:29
Kirjoittaja FINGT
Seurasin renkaiden kulumista madalluksen jälkeen ilman CC levyjä ja huomasin että alkaa kulumaan epätasaisesti, joten päätin sitten sijoittaa
noihin Maximumin osiin.
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 15 Elo 2012, 15:56
Kirjoittaja Jarvis
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 24 Kesä 2014, 20:41
Kirjoittaja simppa 73
Ostin nuo Maximummotorsportin palikat. Ihan asialliset. Yksi juttu tuli. Toinen noista isommista muttereista oli aivan pas... Kiristin, niin korkkas heti aivan olemattomalla voimalla. No, onneksi perus lukkomutteri, eli ei haitannut kuin n 1 minuutin korvaavan etsimiseen.
Huomenna pitäs säätää omasta kulmat kohdilleen uudestaan. Mitä arvoja olette laittaneet? Auraus, Camber ja Caster?
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 20:04
Kirjoittaja simppa 73
Nyt kulmat säädetty. Aurausta n 0,6mm, Camber 0,6 astetta ja caster 7 astetta. Katsotaan miten noilla taittuu.
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 22:42
Kirjoittaja NoNeed4Boost
Mulla on toiminu noi iskarin alapään Camber pultit aivan hyvin. Ei tarvitse porailla reikiä spindlessä tai iskarin alapäässä suuremmaksi. Noilla pulteillahan saa toteutettua säädön niin että saa tarvittaessa tehtyä lisää tilaa iskarin ja vanteen/renkaan väliin jos vanteet tulee turhan kiinni tolppiin.
Tätähän ei voi yläpään CC säätölevyillä tehdä. Tietysti tästä aiheutuu positiivista camberia.. Kunnon CC levyillä saa helposti taiottua -3 astetta camberia joka on välttämättömyys jos radalla aikoo kunnon aikoja ajella.
Jos haluaa todella hienosäätää alustan ominaisuudet kuntoon, kannattaa hankkia Steedan etu- alatukivarsien sisemmät päät noin tuuman nostava kitti, joka korjaa madallusjousien muuttaman tukivarren asennon ja roll centerin lähemmäksi alkuperäistä. Voihan tähän käyttää myös korkeampia palloniveliä, ja jos madallusta tulee paljon, niin ehdottomasti molemmat ovat tarpeen. Sitten mennäänkin raidetangon päihin ja säädetään bumpsteer kitillä tukivarren ja raidetangon pään liikeradat mahdollisimman lähelle toisiaan. Loppujen lopuksi pieniä juttuja mutta kokonaisuutena iso juttu
Takapään muutoksiin vielä..
Jos haluaa hivenen mukavuutta ajettavuuteen ja samalla identtisempää ohjaustuntumaa vasemmalle ja oikealle kääntyviin mutkiin niin kannattaa harkita watts linkkiä panhardin sijaan. Harvalla panhardilla kun roll centeriä pääsee säätelemään. Jos haluaa pysyä panhardissa, niin toiseen päähän uretaanipusla ja toiseen sitten sphericalia käyttöiän ja mukavuuden takia (ääni).
Kun madaltaa perästä, menee myös taka- alatukivarsien asento epäasialliseksi.. Tähän on saatavana rear control arm relocation bracketit jotka laskevat akselin puolen kiinnityspistettä niin että saadaan ne oikealle korkeudelle. Lisäksi alkuperäisten taka- alatukivarsien kulma on väärä, ja asiallisella relocation bracket / alatukivarsi yhdistelmällä se saadaan kuntoon. No näillähän saadaan sitä wheel spinniä häviämään.
Re: Camber kit 05-10
Lähetetty: 25 Kesä 2014, 22:49
Kirjoittaja Firebolt
Sitte kannattaa muistaa kattoa ainaki etuvakaajan kulma madalletussa autossa, koiranluita joutuu ehkä kikkailemaan että toimii kunnolla.