8" perän välitys
-
cougar1967
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
8" perän välitys
Minkäslaisia välityksiä noissa on ollut alkuperäisenä? Mulla Cougar ´67 C4:lla ja tosiaan tuolla 8" murikalla. On hiukkasen liian pitkät välitykset nyt, ykkösellä @ 3000rpm on 50km/h lasissa ja ykkösellä n.6000rpm alkaa satanen olla lähellä. Kuitenkin kolmosella satasen vauhtia ajettaessa on kierroksia vähän alta 3000rpm. Pitäisi saada tiuhempaa välitystä alle, minkälaista suosittelette?
- ak72
- Mega-addikti
- Viestit: 677
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Ford Mustang '66 289 HT
- Paikkakunta: Raahe
Re: 8" perän välitys
Mun Mustangissa on 3.55:1 välitys ja 80km/h vauhdissa 4-vaihteella kierroksia on yli 3000. Eli ei hirveesti tee mieli nostaa nopeutta sataseen. Sulla on varmaan joku super aavikkoperä autossasi kun ykkösellä nuin kovaa pääsee 
-
cougar1967
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: 8" perän välitys
Ykkösen perusteella luulisi että olisi joku aavikkoperä mutta kun kolmosella @ 100km/h on kuitenkin n.2900rpm. Ja tosiaan nyt automaatista puhuin. Hölmöä vaan paikaltaa lähteä kaasu pohjassa kun on niin pitkä välitys ettei jaksa lähteä vetämään kunnolla kun 3500rpm.
Re: 8" perän välitys
Tässä välitykset liitteenä 1968 workshop manuaalista. Tässä 4 konstia saada välitys selville:
There are four ways to find a ratio.
1 A dealer can normally tell from the vin number.
2 There are normally tags or labels on the axle that have part number, gear ratio, and fluid requirement info.
3 You can count how many times you have to turn the driveshaft to get one complete turn of the tires.
4 You can divide the number of teeth on the ring gear and divide by number of teeth on the pinion.
There are four ways to find a ratio.
1 A dealer can normally tell from the vin number.
2 There are normally tags or labels on the axle that have part number, gear ratio, and fluid requirement info.
3 You can count how many times you have to turn the driveshaft to get one complete turn of the tires.
4 You can divide the number of teeth on the ring gear and divide by number of teeth on the pinion.
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 8" perän välitys
Suht orggis kuosin renkailla lienee 3-3,25 paikkeilla. Eikös tohon laatikkoon saisi lyhyempää ykköstä? tai korkeammalta kiinni ottavaa turbaania? Emmää näistä tomaateista mitään ymmärrä.
Itellä on nyt 3,5 ruuvi, ja ilman ylivaihdetta en ainakaan kireämpää suosittele. 3 oli ennen, ja vaihdoin pois kun ei sopinut True trac lukon kanssa. Tuo vaatii vähintään ton 3,5 tai ottaa pinioniin kiinni. Vanha 3:kin tosin pelas kun hio kärjet pois pinionin rattaista. lol
Itellä on nyt 3,5 ruuvi, ja ilman ylivaihdetta en ainakaan kireämpää suosittele. 3 oli ennen, ja vaihdoin pois kun ei sopinut True trac lukon kanssa. Tuo vaatii vähintään ton 3,5 tai ottaa pinioniin kiinni. Vanha 3:kin tosin pelas kun hio kärjet pois pinionin rattaista. lol
- Homer65
- Over The Top
- Viestit: 4857
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: Mustang HT-65, 327 cid stroker, A5, 9", grey
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: 8" perän välitys
Mulla -65HT C4, vlitys 3,25 mielestäni todella passeli "kompromissi". Renkaat on 16/225/50, ulkokehä aika lähellä alkuperäistä ja motarillakin pystyy ajaan, n. 120kmh-3300rpm, jos ei muistikuva ole ihan ketuillaan!!
Selvänä ei saa ja kännissä ei pysty!!
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
MUSTANG HT-65, 327 stroker, A5, 9", grey
-
cougar1967
- Aktiivi
- Viestit: 80
- Liittynyt: 05 Heinä 2009, 21:58
- Auto: Mercury Cougar '67 5.3 LS + 4L60E
Re: 8" perän välitys
Omat ajot keskittyy lähinnä kaupunki/taajama pyöritykseen, motariajoa ei tule juuri koskaan harrastettua. Pitää tiirailla murikasta stanssauksia että saa selville mitkä välitykset siellä nyt on. Minkälainen operaatio tuo välityksien vaihto on?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 8" perän välitys
Ei ole hommana paha, mutta pitää osata säätää hammaskosketus uusiksi, pinionin shimmeillä ja poskilaakereiden muttereilla. Pinioni pitää osata kiristää oikein. Hommana ei suuren suuri: rumpujarrujakaan ei tarvi purkaa, vetarit vaan ulos ja murikka syliin.
Vaihto ehtoisesti voit itse irrottaa murikan, ja viedä sen jonnekin laitettavaksi, esim. Tuumamies tai Niemensivu näitä kai tekee? (Kun näitä teettää, kannattaa osat ostaa samasta paikasta...)
Vaihto ehtoisesti voit itse irrottaa murikan, ja viedä sen jonnekin laitettavaksi, esim. Tuumamies tai Niemensivu näitä kai tekee? (Kun näitä teettää, kannattaa osat ostaa samasta paikasta...)
- hannu
- Aina äänessä
- Viestit: 1169
- Liittynyt: 31 Touko 2004, 17:50
- Auto: Ford Mustang 4,6GT 1996
- Paikkakunta: Ikaalinen
Re: 8" perän välitys
tuollakin ehkä jokunen perä laitettuAntti66HT kirjoitti:Ei ole hommana paha, mutta pitää osata säätää hammaskosketus uusiksi, pinionin shimmeillä ja poskilaakereiden muttereilla. Pinioni pitää osata kiristää oikein. Hommana ei suuren suuri: rumpujarrujakaan ei tarvi purkaa, vetarit vaan ulos ja murikka syliin.
Vaihto ehtoisesti voit itse irrottaa murikan, ja viedä sen jonnekin laitettavaksi, esim. Tuumamies tai Niemensivu näitä kai tekee? (Kun näitä teettää, kannattaa osat ostaa samasta paikasta...)
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Viestit: 2113
- Liittynyt: 29 Touko 2004, 00:25
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
- Paikkakunta: Tampere
Re: 8" perän välitys
Juu, onnistuu tuollakin varmasti.hannu kirjoitti:tuollakin ehkä jokunen perä laitettuAntti66HT kirjoitti:Ei ole hommana paha, mutta pitää osata säätää hammaskosketus uusiksi, pinionin shimmeillä ja poskilaakereiden muttereilla. Pinioni pitää osata kiristää oikein. Hommana ei suuren suuri: rumpujarrujakaan ei tarvi purkaa, vetarit vaan ulos ja murikka syliin.
Vaihto ehtoisesti voit itse irrottaa murikan, ja viedä sen jonnekin laitettavaksi, esim. Tuumamies tai Niemensivu näitä kai tekee? (Kun näitä teettää, kannattaa osat ostaa samasta paikasta...)http://www.hhp.fi