Sivu 1/1
SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 25 Heinä 2010, 21:32
Kirjoittaja 302TT
Milläkäs vaijerilla olette saaneet käsijarrun pelittämään esim. SSBC:n takalevyjarrukonversiossa? Ihan rumpujarrullisen vaijereilla? Riittääkö vakiovaijerin liikevara?
Tänään kerkesin vasta vähän roplaamaan käsijarrua ja tein toiselle puolelle soviteholkit, jotta vakiovaijeri istuu satulaan.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 28 Maalis 2011, 17:39
Kirjoittaja mussette
Saitko käsijarrun pelaamaan? Itsellä samat jarrut ja käsijarrusta aina huomauttavat konttorilla.
Vipuvarsi lyhyt ja pitää käyttää paljon voimaa jotta jarrut toimii dynolla.
Yksi vuosi katsuri veti käsijarrun kahvanpoikki kun kiskoi jarrua. Läpimeni, mutta huomauttelevat aina.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 28 Maalis 2011, 21:41
Kirjoittaja 302TT
No jollakin tapaa, mutta vaati ihan pirusti voimaa ja minullakin nykyisin kahva vedetty suoraksi

Olisi parempi laittaa euroautojen malliin penkkien väliin, saisi paremmin voimaa.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 14 Loka 2011, 19:52
Kirjoittaja Homer65
Kävin juuri katsastamassa Mustin. SSBCn levyt kulmissa, ei huomautuksia jarruista, ei edes käkkäristä! Vilkut vastaavasti toimii epäkurantisti, pitäis korjata.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 14 Loka 2011, 21:28
Kirjoittaja CFR-759
Homer65 kirjoitti:Kävin juuri katsastamassa Mustin. SSBCn levyt kulmissa, ei huomautuksia jarruista, ei edes käkkäristä! Vilkut vastaavasti toimii epäkurantisti, pitäis korjata.
Juu käkkäri ei toimi edes orig. rumpujen kanssa mitenkään mahtavasti vaikka kahva on ainoo alkuperäinen. Ja Harrille vinkki että vilkkurele on yleinen vika vanhemmiten
sekä kannattaa avata kaikki lyhdyt ja hieraista hiomapaperilla kaikki polttimonnastat ja maadoitukseen vaikuttavat osat lampunkannasta. Eikä nee uudet lyhdyt - pohjat
maksa kauheesti ja säästyy näiltä oireilta. Vilkkureleeksi kannattaa vaihtaa ns. elektroninen.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 16 Loka 2011, 21:02
Kirjoittaja Homer65
CFR-759 kirjoitti:Homer65 kirjoitti:Kävin juuri katsastamassa Mustin. SSBCn levyt kulmissa, ei huomautuksia jarruista, ei edes käkkäristä! Vilkut vastaavasti toimii epäkurantisti, pitäis korjata.
Juu käkkäri ei toimi edes orig. rumpujen kanssa mitenkään mahtavasti vaikka kahva on ainoo alkuperäinen. Ja Harrille vinkki että vilkkurele on yleinen vika vanhemmiten
sekä kannattaa avata kaikki lyhdyt ja hieraista hiomapaperilla kaikki polttimonnastat ja maadoitukseen vaikuttavat osat lampunkannasta. Eikä nee uudet lyhdyt - pohjat
maksa kauheesti ja säästyy näiltä oireilta. Vilkkureleeksi kannattaa vaihtaa ns. elektroninen.
Nää on työlistalla!! Nyt on jotain muuta

Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 06 Loka 2014, 22:23
Kirjoittaja mussette
Onko mitään uutta keksitty SSBC käsijarrun toiminnan parantamiseksi ??
Viimeksi katsuri nauroi koko käsijarrulle kun ei toiminut mitenkään.
Käski korjata ja löi leiman. Ensi kerralla ei varmaan ole yhtä suopea katsuri, joten jotain saisi kehitellä.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 12 Loka 2014, 10:43
Kirjoittaja Homer65
Tätä joutuu aina ihmettelemään, se on totta. Kannattaa ainakin katsoa, että käsijarrun vivut "tarttuu" oikeissa kohdissa. Jos tartunta pyörähtää, ei saa pitämään vaikka kuinka kiristää vaijeria. Noissa kiertomännissä on muistaakseni kaksi tai kolme ns. tartuntakohtaa, itellä oli toinen puoli pyörähtänyt yli ja tarttui niin myöhään ettei enää pitänyt. Olen ajatellut lisäksi siirtää kässärin kahvan kardaanitunnelin päälle, voiman lisäämiseksi. Tällä hetkellä on käytössä alkuperäiset vaijerit ja kahva.
Re: SSBC takalevyjarrujen käsijarru
Lähetetty: 06 Joulu 2014, 16:47
Kirjoittaja mussette
Homer65 kirjoitti:Kannattaa ainakin katsoa, että käsijarrun vivut "tarttuu" oikeissa kohdissa. Jos tartunta pyörähtää, ei saa pitämään vaikka kuinka kiristää vaijeria. Noissa kiertomännissä on muistaakseni kaksi tai kolme ns. tartuntakohtaa, itellä oli toinen puoli pyörähtänyt yli ja tarttui niin myöhään ettei enää pitänyt.
Otin toiselta puolen puristimen työpöydälle ihmeteltäväksi. Kiertomäntä,mites tuo toimii, onko jostain löydettävissä toiminta periaatetta ? Onko keskellä jokin kierre systeemi, joka kiristyy pikku hiljaa ? Jarrupalassa on nasta, joka ei anna männän pyöriä käytön aikana.
Edit:
Pyörittämällä sisäänpäin ja samalla mäntää painaen meni sisälle päin.
Pitää vaihtaa nuo takimmaiset vaijerit, jollei se auta, niin pitää alkaa harkitsemaan jonkun toisen takajarrun laittoa, tai sitten jarrúkahvaa alettavaa muokkaamaan,