Sivu 1/6

Syylärin koko?

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 20:53
Kirjoittaja Homer65
Nyt kun vanha visko on heitetty hyllylle ja sähköisen hankinta on käynnissä, aloin katteleen syyläriä mikä näyttää kovin pieneltä. Kaksi rivinen ja 420*440mm. Minkä kokoinen teillä on, lämpöongelmattomissa, käytössä? Rokilla ei vissiinkään kovin pieni. Minkäs koknen se pitäisi olla? Kiitos taas aktiivisille vastaajille etukäteen. 8)

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 22:55
Kirjoittaja Mexico65
http://www.rondavisradiators.com
Minulla on ollut muutaman vuoden käytössä Ron Davisin racing syylari. Mitoitus tehtiin niin että mitattiin 65:n keulan runkoaisojen väli 26" ja maksimi korkeus 19" ja paksuus 3" sitten tilattiin näiden mittojen mukainen syylari. Ei ole ollut lämöongelmia kovassakaan ajossa.
Onhan tosin muitakin hyviä ellei parempiakin syylareiden valmistajia. Mutta tässä yksi vaihtoehto.

Lähetetty: 16 Joulu 2004, 23:16
Kirjoittaja musse67
http://www.allstarperformance.com/product.htm?prod=312

Oon samoilla linjoilla Jyrin kans, että alumiinisyylaria keulalle. Mulla on vastaava kuin toi Allstarin kenno ja hyvin on pitäny lämmöt kurissa. Jos en väärin muista niin olisi 27" leveä ja sen 19" korkea. Mahtuu just '67:n aisojen väliin. Se on tarkotettu alunperin fox-koppaseen ja tarkotus on hommata '81:een samanlainen. Tohon syylariin istuu 16" sähköflekti kuin nenä päähän.

Racers place myy tota Allstarin kennoa hintaan 234€. http://www.racersplace.fi/allstar_tarj.php

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 04:34
Kirjoittaja JaniC
Mulla oli edellisessä Mussessa (81' Ghia) US-Partsista ostama 3-rivinen ISO syylari, mutta mustana! :( ...Sai tilaamalla. Ei kyllä lämpöongelmia ilmennyt. Oli muuten aika kallis!...muistaakseni kerhoalennuksella vähän vajaa 400e :evil:

Jani
95' GTS

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 09:38
Kirjoittaja Homer65
musse67 kirjoitti:http://www.allstarperformance.com/product.htm?prod=312

Oon samoilla linjoilla Jyrin kans, että alumiinisyylaria keulalle. Mulla on vastaava kuin toi Allstarin kenno ja hyvin on pitäny lämmöt kurissa. Jos en väärin muista niin olisi 27" leveä ja sen 19" korkea. Mahtuu just '67:n aisojen väliin. Se on tarkotettu alunperin fox-koppaseen ja tarkotus on hommata '81:een samanlainen. Tohon syylariin istuu 16" sähköflekti kuin nenä päähän.

Racers place myy tota Allstarin kennoa hintaan 234€. http://www.racersplace.fi/allstar_tarj.php
Niitä olen itsekin katsellut.

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 20:04
Kirjoittaja Homer65
Mites se on tommosen sylärin asennus? Pitääkö akku siirtää takakonttiin? riittääkö isompi pelkästään vai ptäiskö eupellin reikää kasvattaa?
Mites kiinnitys, olisko kummallakaan photoa.? Ei ole vieläkään metallimiehen vikaa, ettei tulis pahasti kämmättyä. :oops: :oops: kitOOOOs..
Meinas unohtua, kun mulla on toi automaatti. Mites toi laatikkoölyn jäähdytys? Jäähtyykö liikaa erillisellä pikkukennolla se ois valmiina, nykyään kierrätän molempien kautta.

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 21:17
Kirjoittaja musse67
Akun kanssa tosiaa tulee ongelmia. Eipä tullu heti mieleen, kun oma akku on takakontissa. Laitoin pari kuvaa ponikorjaamolle, jos niistä saisit ideaa kiinnitykselle. Yläreunasta laitoin syylarikehikon läpi kiinni, alas samalla systeemillä, paitsi että hitsasin mutterit palkkiin.

http://www.ponikorjaamo.com/ja67/syylari/DSC00013.JPG
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/syylari/DSC00016.JPG
http://www.ponikorjaamo.com/ja67/syylari/DSC00019.JPG

Omasta 67:sta isonsin syylarin reikää. toivottavasti erottaa tosta tummasta kuvasta. Pelkkä erillinen kenno laatikolle ei jäähdytä liikaa.

Lähetetty: 17 Joulu 2004, 23:44
Kirjoittaja MONTTU
Kinanen tekee kuulemma syyläretä mittojen mukaan. Ei ole toki alumiinia. Onko kellään kokemuksia?

Syyläri

Lähetetty: 18 Joulu 2004, 01:15
Kirjoittaja ROKI
Juu mulla on tein itte, kevyt kuormurin dieselkoneen kennosta, on riittävän levee ja korkee. Eikä ole kuin 2 rivinen ja lämpö ongelmia ei ole, 2 flektiä vierekkäin. Eikä nämä hommat ole vaikeita tehdä, kun ei ole peukalo keskellä kämmentä, ja järki pelaa säästää suuria summia rahaa. Akku taka paksiin biltemasta sille oma muovinen akku laatikko, ja hyvin kiinni.

Jaa että niin

Lähetetty: 18 Joulu 2004, 01:42
Kirjoittaja ROKI
Tuota noin ei sitä aukkoa välttämättä tarvitse suurentaa, mulla on alk peräinen tuossa mustissa, siirtää kennoa 3-4cm koneeseen päin se riittää. Totesin sen omassani saa riittävästi ilmaa sieltä välistä, tuli testattua vesteroosin reissulla 99 hurreissa. Oli yli 30c astetta lämmintä siellä ajeltiin letkassa, ja joka toine tai kolmas keitti, mulla ei ollut muuta vaivaa kuin perän ujellus.

Lähetetty: 19 Joulu 2004, 22:10
Kirjoittaja Homer65
Kiitos vaan vinkeistä ja kuvista. Sen verran asian tiimoilta, että miten paksua kaapelia laitoitte virransyöttöön? Entäs päävirtakytkin. :shock:

Päävirta kaapeli

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 14:34
Kirjoittaja Vieras
Laita 50 neliön hitsaus koneen kaapelia on hieno säikeista ja paksu eriste, omaani laitoin tuollasesta. Juottamalla liittimet päihin päävirta kytkin akun luo maatto kaapelin, väliin ja mulla on sille kaapelille hyvä reititys jos kiinnostaa.

Kaapeli

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 14:37
Kirjoittaja ROKI
Minä olin tuo vieras saakuta jäi tuo rekisteröinti :oops:

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 20:21
Kirjoittaja Homer65
Roki, laitin YV.n.

Lähetetty: 21 Joulu 2004, 23:23
Kirjoittaja ROKI
Homer65 paluu postia tulossa.