Sivu 1/1

A-mittarin toiminta_66

Lähetetty: 11 Touko 2010, 09:24
Kirjoittaja Arra
Mitenkäs tuon earlyn AMPS-mittarin pitäisi toimia normaalisti?

Eli onko kaikki kunnossa kun mittarin viisari heiluu koko ajan noin 5 mm latauksen ja nollan välillä, aivan kuin pulssilataus...
Moottorin kierrosluvulla ei ole vaikutusta, tyhjemmällä akulla viisari heiluu ehkä vähän enemmän.
Muuten auto toimii hyvin, latausjännite on ok ja sähköä riittää...

Re: A-mittarin toiminta_66

Lähetetty: 11 Touko 2010, 23:16
Kirjoittaja ROKI
Sillä mittarilla ei ole mitään merkitystä, omasta 66 kaakista nappasin piuhat poikki mittarilta samoin konehuoneenpuolelta. Rakensin lataukseen kokonaan uuden johtosarjan ja vaihdoin laturin sakemannin Bosiin, lopui latausongelmat. Edelline jauhoi sähköa 15vuotta, viime kesänä vaihdoin tilalle samaamerkkiä tehokkaamman 70A tuotantyksikön entisen 45A tilalle. Tämä entinen voimakone palvelee nyt yhdessä traktorissa, jahka se 15 vuotta viellä jauhaa sähkö niin eiköhän se ole hintansa haukkunut. Sori meni hiuka sivuraiteille, mut älä murehdi niinkauan kuin se hullumittari heiluu pussan puolella se luultavastikkin tuottaa jonkunverran sähköä akkuun.

Re: A-mittarin toiminta_66

Lähetetty: 12 Touko 2010, 11:20
Kirjoittaja Poro
Itellä se ei kyllä väpätä yhtään, kovin on rauhalliset liikkeet.

Selkeesti näkee vain jos on akku päässy tyhjäks, että vähän enempi muka niinko lataa. Olen tolla Rokin linjoilla mennyt ite, en oo sitä pahemmin vilkuillut. Hassu silti tuollanen sekuntiviisaritoiminta, ehkä johdot on huonot tahi muuta jos kerran normisti lataa eikä pätki jos laturilta mittaa...

Timo