Sivu 1/1

Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 09 Touko 2010, 19:30
Kirjoittaja tomimatikainen
Auto Musse vm66 289 C4 vakio.

Lämpimänä vaihde päällä meinaa sammua ja sitten kun lyö kaasua lisää, niin "miettii"/pätkii kiihdyttäessä, kylmänä tai vähän ajettuna ei ongelmaa. Olen koittanut säätää seos ruuveja (kaasari Edelbrock 600), mutta huomattavaa eroa kierroksissa ei ole. Onko jollain mitään hajua mistä kiikastaa?

Thänks..

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 09 Touko 2010, 19:47
Kirjoittaja Homer65
Paljonko sulla on tyhjäkäyntikierrokset, lämpimänä? Voisi ajatella, että liikaa, kun lämmetessä kiekat hiukan nousee, voi turbiini alkaa tarumaan. Vakio turbiini alkaa ottaan, melko alhaalta.
Mikä jakaja? Onko alipaine kytkettynä? Kiinteesti vai portattuna?

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 09 Touko 2010, 19:59
Kirjoittaja tomimatikainen
Kierroksista ei ole hajuakaan, mut sen verran että lämpimänä pysyy vaihde päällä käynnissä ihan ok. Mut voiko olla kiekoista kiinni, koska unohdin sanoa, että kun vaihtaa P tai N päälle ja kaasuttelee niin siinäkin pätkii/nykii..

Vakio jakaja ja alipaine on kytkettynä (ostin uuden alipainesäätimen viime vuonna) ja portattu alipaine....

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 09 Touko 2010, 20:18
Kirjoittaja Homer65
Kuulostaa, mielestäni, jakajaongelmalta. Itelläni jumitti toi säätö, ja oli samantyyppistä onkelmaa. Jakajan purku ja huolto, että sai liikkuvat osat liikkumaan, rupesi käymään huomattavasti paremmin. Tyhjäkäynnin säätökin oli vaikeaa, kun välillä jäi jumiin eikä palauttanut kunnolla.

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 09 Touko 2010, 20:23
Kirjoittaja tomimatikainen
Ok, kiitos vinkistä. Pitää ottaa kaveri käteen ja putsailla. Itelläni tuli yhtäkkiä mieleen, et voisko ryyppy olla jäänyt vähän päälle? Pitää sekin tsekata nappaamalla virta pois siitä hetkeks..

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 09 Touko 2010, 21:37
Kirjoittaja JXA-26
Tutkippa kiihdytyspumppu kaasarista, mulla oli samanlaisen kaasarin kanssa pikkasen samantapasia oireita. Oli kiihdytyspumpun varsi poikki, seon muovia...

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 10 Touko 2010, 11:03
Kirjoittaja Petsku
Viime kesänä tappelin täsmälleen samanlaisen jutun kanssa (vakio 289 C4 -67). Viestiketju tuosta löytyy haulla.

Syyksi paljastui lopulta väärinpäin asennettu kiihdytyspumpun kalvo (eli JXA:n arvaus menee samoille alueille). Ensin tuli kyllä käytyä läpi kaasarin säädöt, alipaine jutskat ja sytytyksen kiemurat ilman tulosta. Kaasari mulla on 2100 autolite, joten edelbruukissa saattaa toki toiminta olla erilaista.

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 10 Touko 2010, 18:52
Kirjoittaja tomimatikainen
No niin, tänään se sit sammu kokonaan liikennevaloihin ja startannu enään. :oops: Hinauksen jälkeen ruvettiin tutkiin tarkemmin asiaa. Kaasari on puhdistettu yms tutkittu = OK.
Kärkien säätö oli aika pielessä, joten säädin ne uusiks 0,45mm joka oli ilmeisesti liikaa kun rupesi pintakaasulla yskimään. 0,3mm tuntui jo vähän paremmalta, muttei poistanut alkuperäistä ongelmaa muuten kuin vähän. Eli siis käy lämpimänä huonosti vieläkin vaihde päällä, muttei niin pahasti. Onko katkojien kärjet valmiit sitten ihan kokonaan, vai löytyykö muuta järkeen käypää selitystä?

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 11 Touko 2010, 23:29
Kirjoittaja ROKI
Eedelbokin kaasarisa ei ole kiihdytyspumpun kalvoa, vvaan mäntä hoitaa sen asian joka on varmatoimisempi. Eikä tuo vaiva ole kiihypumpussa vaan jossakin muualla, aivot käteen ja miettimään vaihtoehtoja :!:

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 11 Touko 2010, 23:32
Kirjoittaja ROKI
Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 12 Touko 2010, 08:16
Kirjoittaja Mexico65
ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Puolan johto meni uusiksi lentoturman takia.

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 12 Touko 2010, 09:43
Kirjoittaja koppa
Mexico65 kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Puolan johto meni uusiksi lentoturman takia.
:lol:

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 12 Touko 2010, 10:08
Kirjoittaja Late
ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Toinen ääni tälle ehdotukselle. Tahin tuossa itse vastaavanlaisten nykimis-, aivastelu-, pätkimis- yms. ongelmien kanssa pitkään. Tarkistin ja putsasin jakajan, roplasin ja säätelin kaasaria (edel 600), vaihdoin tulpat, johdot ja jakajan kannen. Lopullisesti ongelma ratkesi uudella puolalla, vanha oli vain väsähtänyt vuosien käytöstä. Nyt käy tasaisesti kaikilla pytyillä ja vastaa kaasuun empimättä ekaa kertaa mun omistusaikana. Ja voisin myös suositella Pertronixin Ignitoria kärkien tilalle, ei tarvitsisi enää koskaan huolehtia kärkien / konkan säädöstä tai kunnosta.

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 12 Touko 2010, 20:26
Kirjoittaja Homer65
Mexico65 kirjoitti:
ROKI kirjoitti:Vaihda konkka ja sit puola seuraavaksi ja puolan johto.
Puolan johto meni uusiksi lentoturman takia.
:lol: :lol: :lol: :LMAO: :LMAO:

Re: Kaasari ongelmako?

Lähetetty: 18 Touko 2010, 20:09
Kirjoittaja tomimatikainen
SELKIS!

Vaihdettuani kannen, pyörijän, konkan, kärjet ja mitannu kaikkki johdot vika löyty. Puolan johdossa oli kosketushäiriö silloin ku se oli kiinni joten, silloin kun johtoa mittasin ekaks niin pelitti ihan ok kun oli suorassa.. Sanoisinko et kokolailla v.mäinen juttu.. :evil:

Mutta kiitoksia kaikille avusta! :D