Sivu 1/1

Alipaine-ennakkosäädin

Lähetetty: 29 Huhti 2010, 23:43
Kirjoittaja radebel
Osaisko joku pikkusen neuvoa, ostin tuommoisen -75 mustang 2 ghian tuossa kesäpeliksi itelleni, kone on 302cid, mutta se on joku tee se itse miehen tekele, ja sinne on moottori vaihdettu, nokat, imu ja pakosarja ja kaasari. Kone käy ja kukkuu ok, mutta huomasin että tuo alipaineella ennakkoa säätävä letku oli poikki. Kun letkun laittaa takasin niin kone ei siedä kaasua lainkaan vaan sammuu, ei väliä paljonko painaa kaasua. Virranjakajassa kalvo tuntuisi olevan ehjä ja kaasarista tulevassa letjussa ei ole imua nimeksikään tyhjäkäynnillä kuten kait pitäisikin olla. Sen verran kerkesin tutustumaan kuitenkin että vakioennakko oli 20 luokkaa. Säätelin ja kokeilin 10:tä, toimi hieman paremmin, eli ei sammunut ku paino reilusti kaasua, mutta kevyellä pintakaasuttelulla sammahti kuten ennenkin. Ilman letkua sit taas toimii moitteetta. Sain jo sen verran neuvoa että letku saattaa olla kaasarissa väärässä paikassa, mutta eipä sille ainakaan suoraan vaihtoehtoistakaan paikkaa löytynyt. Tyydyin säätämään ennakon takas 20 ja nyppäsin letkun irti. Tietääkseni kaasari on joku Holley, mutta en ymmärrä siitä sen enempää "vielä".

Voin laittaa kuvia jos joku osaa niiden perusteella sanoa jotain lisää ja vastailen kykyjeni mukaan.

Re: Alipaine-ennakkosäädin

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 07:15
Kirjoittaja Kiesi
Onnea hankinnasta! Eipä nuita taida paljoa liikenteessä olla. Jospa omankin sais loppukesästä ajoon.

-Kimmo

Re: Alipaine-ennakkosäädin

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 08:29
Kirjoittaja Galaxie61
letkun paikkaa kaasariin en just muista mutta siinä jakajan alipaine kellossa voi olla säätö niin että sen saa toimimaan järkevästi letkun ollessa kiinni.
säätä on siinä reijässä mihin letku tulee kiinni. kokeilet pienellä kuusiokolo avaimella varovasti että onko siellä ruuvia mitä käännellä. sopivan kuusiokolon kokoakaan en muista :oops:

Re: Alipaine-ennakkosäädin

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 09:53
Kirjoittaja GT-350
Kyllä 302 pitää toimia ajokelpoisesti sytkän puolesta ilman alipaine-ennakkoakin.

Ensin tietysti tarkistat, että dampperin ajoitusmerkki on kohdallaan. Perusennakko sitten esim. 10-12, sitten tarkistat että virranjakaja antaa järkevästi keskipakoennakkoa esim. 20 - 25 astetta n. 3000-4000rpm mennessä. Tällä setupilla jos ei toimi välttävästi niin vikaa etsimään sitten vaikka kaasarista.