Sivu 1/1

Mikä vei vesipumpunlaakerin

Lähetetty: 20 Huhti 2010, 19:53
Kirjoittaja Jyty64
Asensin uuden vesipumpun 2007 64,5-mallin Mustangiin, kone 260 cid. Ajoa on on kertynyt n. 6000 km.

Eilen auto ajoon talven jälkeen, tänään katsastus (meni läpi) ja sieltä lähtiessä alkoi kuulumaan kevyesti vikinää konehuoneesta. Yleensä lisää kovempaa kenkää auttaa näihin vaivoihin ja kävin ajelulla n. 60 km mutta ääntely vain paheni. Otin hihnan irti ja kone käyntiin, ei ko. ääntä. Lisäksi tuntuva välys kun kokeilin kiilahihnapyörästä.

Mikä vie vesipumpunlaakerin näin nopeasti, lyhyellä ajomäärällä?

Huono pumppu/laakeri, väärä asennus vai Kanada. Tässä mallissa, autossa, on hihnapyörän edessä alumiininen n, 7 cm pitkä jatkopala ja muovinen ropelli.

Uusi pumppu on tilattu mutta jos on vinkiä tai kokemusta vältää moinen ongelma niin kuulen mielenkiinnolla :shock:

Re: Mikä vei vesipumpunlaakerin

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 00:10
Kirjoittaja Antti66HT
huono tarvike laakeri, tuulettimen epätasapaino tai kanada.

Voiko hihnan liika kireys vaivata, tiedä häntä.

Re: Mikä vei vesipumpunlaakerin

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 17:36
Kirjoittaja Jyty64
Näitä tuumailin. Kokemukset itsellä rajoittuvat tähän yhteen autoon joten mielenkiinnosta tiedustelin onko kommentteja tai kokemuksia muilla.

Tuulettimen ja jatkopalan tasapainoa ja kohdistusta epäilen eniten. Ehkä jätän jatkopalan pois kokonaan.

Re: Mikä vei vesipumpunlaakerin

Lähetetty: 21 Huhti 2010, 17:58
Kirjoittaja Galaxie61
käytin joskus kiinteää muovista ropelia joka teki maantievauhdssa sen että hihna luisti kokoajan. pisti vastaan niin paljon että ei ehtinyt pyöriä samaa vauhtia muitten kanssa, vähän kulahtanut hihnapyörä auttoi luistamaan lisää.
välttämättä ei ole pumpun laakeri vielä lopussa..

Re: Mikä vei vesipumpunlaakerin

Lähetetty: 30 Huhti 2010, 08:50
Kirjoittaja 1969
Mörökölli? :LMAO: Hyvää Vappua!