Mikä vei vesipumpunlaakerin
Lähetetty: 20 Huhti 2010, 19:53
Asensin uuden vesipumpun 2007 64,5-mallin Mustangiin, kone 260 cid. Ajoa on on kertynyt n. 6000 km.
Eilen auto ajoon talven jälkeen, tänään katsastus (meni läpi) ja sieltä lähtiessä alkoi kuulumaan kevyesti vikinää konehuoneesta. Yleensä lisää kovempaa kenkää auttaa näihin vaivoihin ja kävin ajelulla n. 60 km mutta ääntely vain paheni. Otin hihnan irti ja kone käyntiin, ei ko. ääntä. Lisäksi tuntuva välys kun kokeilin kiilahihnapyörästä.
Mikä vie vesipumpunlaakerin näin nopeasti, lyhyellä ajomäärällä?
Huono pumppu/laakeri, väärä asennus vai Kanada. Tässä mallissa, autossa, on hihnapyörän edessä alumiininen n, 7 cm pitkä jatkopala ja muovinen ropelli.
Uusi pumppu on tilattu mutta jos on vinkiä tai kokemusta vältää moinen ongelma niin kuulen mielenkiinnolla
Eilen auto ajoon talven jälkeen, tänään katsastus (meni läpi) ja sieltä lähtiessä alkoi kuulumaan kevyesti vikinää konehuoneesta. Yleensä lisää kovempaa kenkää auttaa näihin vaivoihin ja kävin ajelulla n. 60 km mutta ääntely vain paheni. Otin hihnan irti ja kone käyntiin, ei ko. ääntä. Lisäksi tuntuva välys kun kokeilin kiilahihnapyörästä.
Mikä vie vesipumpunlaakerin näin nopeasti, lyhyellä ajomäärällä?
Huono pumppu/laakeri, väärä asennus vai Kanada. Tässä mallissa, autossa, on hihnapyörän edessä alumiininen n, 7 cm pitkä jatkopala ja muovinen ropelli.
Uusi pumppu on tilattu mutta jos on vinkiä tai kokemusta vältää moinen ongelma niin kuulen mielenkiinnolla