Sivu 1/1

JAKAJAN SIELUN SÄÄDOT

Lähetetty: 04 Joulu 2004, 00:03
Kirjoittaja MONTTU
Nokka-akselia ja puristussuhdetta ankarasti muutettaessa menevät jakajan tehdassäädöt raskaasti pieleen. Vakio sääto voi olla 12 astetta tyhjäkäynnillä ja 42 yli 2500 kierroksilla.

Viritetyt moottorit tykkäävät 32-38 maksimi ennakosta yllättävän vakaasti: 250cc moottoripyörästa isolohkoon. Tyhjäkäynti on sitten eri juttu. Kireä eurooppalainen moottori pärjää 10-12 tyhjäkäyntiennakolla mutta olen antanut itselleni kertoa että viritetty V8 tarvitsee yllättävän paljon tyhjäkäynti ennakkoa.

Please kertokaa millä ennakolla teidän moottorit toimivat ja mikä kone.

Lähetetty: 04 Joulu 2004, 08:30
Kirjoittaja Dervish
Mottina on kutkuteltu 302.
Käyntiennakkoa oli ostaessa jotain 21 ja jopa alle ja se ei ollut hyvä.
Nakutusta vedättäessä, tehot hukassa jne.

Säädettiin johonkin 31-32 tienoolle ja tehot löytyi ja auto käyttäytyy paljon paremmin. 34 kuulemma pitäisi olla käyntiennakko, näin sanoi Rautakummulla kaveri joka sääti.

Tulikohan tyhjäkäynnin ennakko johonkin vajaa 20 tienoolle.

Lähetetty: 04 Joulu 2004, 14:25
Kirjoittaja Galaxie61
moottori 429 0.30 ylikoossa , tyhjäkäynnillä 15 kierroksilla 38
ei nakuta missään vaihessa kun on säädettävä alipainekello,
ruttua 11.0

Lähetetty: 05 Joulu 2004, 18:37
Kirjoittaja Mexico65
Kone 302, puristukset noin 11:1, nokka Ford Racing B303 int. 284 lift 0,480" / exh. 284 lift 0,480", imusarja RPM Air-Gap, kaasari Holley 650 db prim. 68, sec 74, pw 65, ym...
Sytytysennakot 15 astetta tyhjäkäynti n. 800 rpm, täysenakko alkaen 2500 rpm 35 astetta. EI alipaine säätöä.
Jakaja Ford C7DF + Crane optinen lukia + XR700 + Hi 6. Ennakko käyrä itse säädetty sopivilla advance curve kitillä.
Teho 360 hp / 5900 rpm.
PS. kone myynnissä!!!!