Prässistudi nousi
Prässistudi nousi
Keinuvivun prässistudi on noussu n. puoli senttiä.
Millä konstilla se kannattaa laittaa paikoilleen niin että se myös pysyy paikoillaan?
Millä konstilla se kannattaa laittaa paikoilleen niin että se myös pysyy paikoillaan?
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Re: Prässistudi nousi
Todennäköisesti myös muissa tulee samaa ongelmaa jossain vaiheessa, eli oikea oppinen korjaus on koneistaa 1/8" (muistaakseni, korjatakaa jos olen väärässä) studien tasosta, ja vääntää reikiin kierteet, ja saentaa 3/8" / 7/16" screw in studit.
Hommana ei paha, kun joku vaan jyrsii, mutta kannet joutuu tietysti irroittamaan ja ajo kausi alussa...
Hommana ei paha, kun joku vaan jyrsii, mutta kannet joutuu tietysti irroittamaan ja ajo kausi alussa...
Niin vähä aattelinki.. nyt just ei vaan olis oikeen aikaa eikä valuuttaa kun tuo talonrakennusprojekti alkaa lähipäivinä..
Saisko sitä mitenkään pysymään tämän kesän vähäset ajot? Oli muutenki tarkotus ottaa kone pöydälle ens talvena..
Alunperin studi nousi dynossa viimisellä vedolla
Saisko sitä mitenkään pysymään tämän kesän vähäset ajot? Oli muutenki tarkotus ottaa kone pöydälle ens talvena..
Alunperin studi nousi dynossa viimisellä vedolla
näillä pääset pelkällä kierteen teolla ei tarvi koneistaa tilaa mutterikannalle
http://www.summitracing.com/parts/MRG-1076/?rtype=10
joskus olen nähnyt chevyn kannet jossa on porattu ton valukannaksen+ studin läpi pieni reikä
ja siihen tungettu putkisokka pidättimeksi mutta en kyllä suosittele kenellekkään .
http://www.summitracing.com/parts/MRG-1076/?rtype=10
joskus olen nähnyt chevyn kannet jossa on porattu ton valukannaksen+ studin läpi pieni reikä
ja siihen tungettu putkisokka pidättimeksi mutta en kyllä suosittele kenellekkään .
- Antti66HT
- Superpölöttäjä
- Auto: -66 HT, pelastettu museoinnilta...
Hyvä pointti. Kierteen voi tehdä ihan käsin, kun on tarkkana kun porkkana.
- munmummu69
- Addikti
Pylväsporakoneella pääsee jo hyvin pitkälle kierteen kanssa (kuin myös tuon koneistuksenkin).Antti66HT kirjoitti:Hyvä pointti. Kierteen voi tehdä ihan käsin, kun on tarkkana kun porkkana.
Mustang -69 SR
Tein väliaikas ratkasun:
Studi pois, puhistus, kova kierrelukite, studi takasin.
Seuraavana päivänä (tänään) loput osat paikalleen ja säätö.
Koko illan oon ajellu, ainaki vielä pysyy vaikka välillä sai musse vähä kenkääki.
Ei tosiaan millään viittis mitään isompaa nyt tehä ku joka tapauksessa kone otetaan pöyälle ens talvena.
Toivottavasti pysyy tämän kesän paikoillaan...
Studi pois, puhistus, kova kierrelukite, studi takasin.
Seuraavana päivänä (tänään) loput osat paikalleen ja säätö.
Koko illan oon ajellu, ainaki vielä pysyy vaikka välillä sai musse vähä kenkääki.
Ei tosiaan millään viittis mitään isompaa nyt tehä ku joka tapauksessa kone otetaan pöyälle ens talvena.
Toivottavasti pysyy tämän kesän paikoillaan...
Minä tein kierteet ja murjasin normaalistudit paikalleen, enkä jyrsinyt matalammaksi sopiihan nuo olemaan. Pitää vain muistaa tiivistys aine kierteisiin ettei tihku nesteet öljyihin.
Tehhään tehhään katotaan mittee tulloo!, tulipas peltipaalista sentään auto. Mustang 66 HT 302