Sivu 1/3
S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 15:15
Kirjoittaja corvettetyttö
Hei,
Olen ensimmäistä mustangia etsimässä/ostamassa, huolena on auton ruostuminen.
-Ruostesuojauksesta on juttua foorumilla. Moni varmaan auton suojannut asiallisesti mutta paria "ostoehdokasta" tutkiessani huonompi näytti tältä?
-Onko uudessa s197:ssa muita ruosteherkkiä kohtia?
ps. Eikä oteta herneitä nenään ja toivottavasti uusia Mustangeja ei tehdä Ford Focuksen vanhoista ovista...
t.Ctyttö
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 16:45
Kirjoittaja stangrider
Äkkiseltään näyttäisi uudelleen maalatun valumavialta
Onkos tuo edes peltiä vai muovia?

Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 19:31
Kirjoittaja Fastback
Samaa vikaa saattaisi esiintyä jos uudet mustakankit olisi tehty E-mersun ovista tai boxster porschen lokasuojista... Minä olen vähän samaa mieltä esimerkin kuvasta, että autoa on kolhaistu jonnekin ja korjaus on tehty härmäläisittäin huolimattomasti.
Onnea metsästykseen.
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 20:07
Kirjoittaja corvettetyttö
Näitä kahta autoa ei ole kolarikorjattu tai kolhaistu. Ainostaa Floridan-,Suomenilmasto jättäneet omat vaikutuksensa.
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 20:12
Kirjoittaja Fastback
corvettetyttö kirjoitti:Näitä kahta autoa ei ole kolarikorjattu tai kolhaistu. Ainostaa Floridan-,Suomenilmasto jättäneet omat vaikutuksensa.
Floridan ilmasto saa ruostetta aikaan pinnoille mitä ei täällä olla totuttu näkemään. Riippuu vielä miten lähellä merta autot ovat nuoruutensa alkuvuodet viettäneet. Minä välttäisin Florida-autoa viimeiseen asti.
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 20:37
Kirjoittaja corvettetyttö
Amerikan foorumeilla näköjään puhutaan vähän "Avoimmin" Mustangin ruostumisesta...Eikä heti väitetä kolarikorjaukseksi
Voisiko joku tarkeentaa mitä tämä service-bulletin käytännössä tarkoittaa? Ei varmaan liity konepeltiin? vai onko se alumiiniä?
http://www.stangnet.com/images/stories/ ... -25-15.pdf
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 20:41
Kirjoittaja pokkinen
corvettetyttö kirjoitti:-Onko uudessa s197:ssa muita ruosteherkkiä kohtia?
Eipä ainakaan minun tietooni ole mitään ruostumisia tai herkkiä kohtia 2005+ malleissa ollut. Alumiini tuskin ruostuu, kuten esimerkkikuvassasi.
Omani on kaliforniasta tuotu 08 ja siinä ei ollut mitään ruosteen alkua, ei edes alustassa pilkun pilkkua. Siihen oli kyllä hieno laittaa dinitrol-käsittely.
Mutta kuten kaverit tuossa kertoi, saattaa 5 vuotta vanhassa jo olla melkoista ruostealkua eri osavaltioiden kesken. Ja siihen ei vaikuta onko kyseessä Mustang vai hmmm joku muu
Mikä vaan auto ruostuu muutamassa vuodessa otollisissa oloissa, jos ruostesuojausta ei ole lainkaan.
Toivottavasti löytyy vielä hieno laite sinulle

Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 20:54
Kirjoittaja mussekakkonen
joo niin se on et samaa se pelti on kärrystä riippumatta ! ehken voi heittää tieten lisäaineistusten ja puhtauden suhteen . tieten on tääl monenlaisen ilmatilan ja teitten suolausten takii ym , kori suojattava huolella . ja jos se "kuppa" on päässy jo iskemään ,on siit vi,,umainen pääst eroon

mul on 95gt ja oli suojaamaton (nii ku mullaki ?? sit kait tätä perhettäki on )noh noh ,,,suojasin kyl sit molemmat

joo ja terveit viel ollaan

Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 21:04
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Niin eiköhän se tuosta jo selvinnyt, eli ei kuitu voi oikein ruostua, Tuliko se kuitupeitto jo ensimmäisiin Sn95:n?
Vai onko S197:ssa palattu tosiaankin normaaliin peltiin takaisin??
Ot:na tästä että minun autoni on ollut uudesta asti siis -96 Floridassa vuoteen 2008 ja saa muuten sitä ruostetta tulla etsimään,
muualtakin kuin siitä kuitu "pellistä"Samaan aikaan tuli 2 samanikäistä Cobraa tuolta ja nekin olivat täysin ruosteettomia..
Jos joku nyt on nähnyt jonkun vanhemman Mustangin tuolla ruostuneen niin se on vähän kuitenkin eri
asia kun nämä uudemmat.Joihinkin fokuksiin ja mersuihin verrattuna ovat nämä kovaa tavaraa mielestäni.
Toki en väitä etteikö ne siellä ruostuisi mutta ei niitä ruostuneita kannata tuoda kun hyviäkin vielä saa.
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 21:25
Kirjoittaja corvettetyttö
Laitan pari amerikan linkkiä jos asiasta ei ole kokemuksia suomen oloista? Sinänsä asia itseäni mietityttää koska yleensä amerikan autojobbarit tuovat suomeen juuri ne halvimmat yksilöt. Niin ja todennäköisesti joudun auton ostossa juuri käyttämään jobbareita/Sellaista henkilöä joka auton saattaa Suomessa rekisteriin...Huonoa en viitsisi ostaa
http://www.mustangcollective.com/showthread.php?t=15535
http://www.allfordmustangs.com/forums/s ... stang.html
Jopa Facebookissa on oma ryhmä ruostuneille konepelleille..No en vielä liitynyt
http://www.facebook.com/group.php?gid=59610487854
Niin ja miksi ruoste niin kiinnostaa?, Edellisen auton periaatteessa tappoi juuri ruoste.

, Ruostevikoja ei kukaan suostu korjaamaan tai antamaan takuuta tehdylle työlle...Kaikkia muita vikoja/korjauksia saa tehtyä osia tilaamalla.
Yöitä Ctyttö
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 21:52
Kirjoittaja 96PurpleStang1
No niin olisi pitänyt vähän tutkia eikä hutkia.S197 konepeitto näyttää tosiaan olevan alumiininen, eikä kuitua kuten
Sn95 malleissa.Alumiini on erittäin hankala materiaali pintakäsittelyn suhteen, tiedän tämän jo ammatinkin puolesta..

Tai pikemminkin ongelma on esikäsittelyssä ennen maalausta.Alumiinin ongelma on oksidoituminen eikä ruostuminen,
oikein "otollisissa" oloissa alumiinikin voi kyllä syöpyä puhki.Tuskin tuo ongelma nyt aivan kaikissa autoissa on...
Ja ainahan sen pellin voi maalata oli se nyt mistä materiaalista tahansa valmistettu.Hienoa kuitenkin että olet
kiinnostunut Mustangista ja toivottavasti löydät sen siistin ja ruosteettoman, unelmiesi auton.

Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 22:46
Kirjoittaja Drummer
Niin tuossa Serviisi Bulletissahan taidettiin mainita että ongelma johtuu rautapartikkeleista joita on jostain syystä päässyt maalin alle, ja jotka sitten aiheuttavat alumiinisissa koripelleissä mainitunlaista ongelmaa. Tässäkin tapauksessa siis puhtaus on tärkeäksi todistettua

Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 27 Maalis 2010, 23:58
Kirjoittaja ROKI
Puhtaushan on maaliasioissa puoliruokaa, vaan ei se ola aina syy siihen että noita rahkoja ilmestyy. Tuosakin on yksinkertainen syy jos vähänkin käyttä järkeänsä, mekaaninen vaurio on suurimmassa osassa syyllinen noihin ongelmiin, kiven isku on useimmissa tapauksissa syyllinen. Ei tarvvi kun neulan terän pisto maalin läpi niin jo rupes kosteus tekeen tehtäväänsä, alumiini on arka aine. Samoin kuin uudet sinkki pinnoitetut autot, ne happanee samallatapaa kuin pelkkä peltilehmä. Eikä pidä hössöttää että mustangi ei ruostu, see ruostuu varmasti samalla tapaa kuin muutkin peltilehmät, ei se ole yhtään sen kummemmin tehty auto kuin muutkaan autot. Vaikkakin ittelläni on ollut Mustangi jo vuodesta 82 alkain tähänpäivään saakka, en voi sano olevani ylpeä sen omistuksesta, vaikkakin siisti peli se on edelleen.
Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 28 Maalis 2010, 12:09
Kirjoittaja IronHorse
96PurpleStang1 kirjoitti:.Alumiinin ongelma on oksidoituminen eikä ruostuminen,
Raudan ruostuminenhan on nimenomaan myös oksidoitumista eli hapettumista.

Re: S197 ruostuminen
Lähetetty: 28 Maalis 2010, 17:54
Kirjoittaja FBFIN65
Mun Floridan Mustang 05 on täysin ruosteeton pohjia myöden ja oon purkanutkin puol autoa ei ruostetta, joten kaipa sekin on ?