Sivu 1/2
Lämpömittari.
Lähetetty: 07 Kesä 2004, 21:37
Kirjoittaja Cakke
Mikähän siinä on oikeen vikanana, kun lämpömittarin viisari nousee vain hetkeksi kun laittaa virran päälle, koneen ollessa lämmin. Sitten viisari menee "nollille" ja ei hievahdakkaan.
Ostin uuden moottorinlämpötila anturinkin, eikä mittari muuksi muuttunut.
Lähetetty: 07 Kesä 2004, 21:49
Kirjoittaja musse67
Ootko koittanu että meneekö viisari tappiin jos laitat johdon anturin päästä maihin?
Lähetetty: 07 Kesä 2004, 21:58
Kirjoittaja Cakke
No enpä ole vielä koittanut.
Siis mittarin pitäisi mennä tappiin jos laittaa maihin?
Arvaan että mittari on kaput jos ei menekkään?
Täytyypä kokeilla.
Lähetetty: 07 Kesä 2004, 22:15
Kirjoittaja musse67
Mittarin pitäs mennä tappiin kun johto maissa. Pelaako muut mittarit ihan ok? Jos muutki mittarit reistaa, nii yks vikapaikka vois olla se mittariston jännitteensäädin.
Lähetetty: 07 Kesä 2004, 22:31
Kirjoittaja Cakke
Kaikki muut mittarit ja mittariston kaikki lamputkin pelittää.
Täytyypä huomen kokeilla ja laittaa se johto maihin.
Lähetetty: 09 Kesä 2004, 16:16
Kirjoittaja Mussemaan
Olisko se folio mittarin takaa tehnyt "asseri siuvatit"?
(eli lakannut toimimasta niin kuin sen pitäisi ilman päällepäin näkyvää syytä)
Eli siltä constant voltage unitiltahan menee omat foliot bensalle ja lämmölle.
Itse viisarimekanismi on kiinni pulteilla läpi mittariston pohjasta joiden "kiinnitysmuttereiden" alle sähkönsyöttö foliot päätyvät.
Tai sitten väsähtänyt on viisaripurkilta (samasta kohtaa kuin edelliset)lähtevä anturille menevä folio joka menee siihen mittariston isoon liittimeen ja siitä jatkaa johtona suoraan anturille.
Lähetetty: 10 Kesä 2004, 02:49
Kirjoittaja Cakke
Mittarinviisari meni iloisesti tappiin kun johdon maadoitti.
Elikkä seuraavaksi kokeilen laittaa täysin uuden johdon mittarin ja anturin väliin.
Lähetetty: 10 Kesä 2004, 18:13
Kirjoittaja musse67
Jos anturin päästä laitoit johdon suoraan maihin, ei johdossa oo mitää vikaa ja mittarikin toimii kerta viisari menee tappiin. Vaikuttas että anturi ei kunnolla maadota.
Lähetetty: 10 Kesä 2004, 23:13
Kirjoittaja Cakke
Niin... tuossa ajatuksessa on kyllä itua. Mutta en kyllä ymmärrä miten anturi ei kunnolla maadottuisi kun se on siinä kierteillä kiinni.
Anturikin on nyt siis ihka uusi.
Lähetetty: 11 Kesä 2004, 10:22
Kirjoittaja MarkkuJ
Onkohan se anturi oikeanlainen siihen mittariin, eli vastusalue oikea.
Lähetetty: 11 Kesä 2004, 18:42
Kirjoittaja musse67
Mulla muutama vuos sitte lämpömittari näytti aina liian vähän. homma korjaantu sillä kun laitoin uuden anturin. Jos kierteen välissä on jotai kökköä nii ei välttämättä maadota oikein. Tuntuu vaan kummalta jos oot uudella anturillakin kokeillu.
Lähetetty: 12 Kesä 2004, 00:01
Kirjoittaja Cakke
Vastusalueesta en osaa sanoa. Uuden anturin pitäisi olla alkuperäinen varaosa.
lämpömittari
Lähetetty: 12 Kesä 2004, 10:00
Kirjoittaja raipe
Jos musses sama mekanismi mittaris ku,moparis mitäviimeks ropasin, niin mittarin neulaa liikuttava elin perustuu vastuslangan lämpenemiseen mitskun sisäl, eli lanka on poikki,lämmetessään päät irtoo ja kontakti katkee,jäähtyessään päät taas tapaa. pura lankaa pari kieppiä ja liimaa yhteen,juottaminen ei onnistu ,wolframia tai mitä lie,ja varmaa niin haperoo ettei voi kiepittää, parin kiepin puuttuminen liuskan ympäriltä ei hirveetä heittoo aiheuta näyttöö...
Lähetetty: 15 Syys 2006, 23:26
Kirjoittaja lake
himppasen vanha topikki, mutta aiheeseen liittyen, tuon oman mussen lämpömittari näytti ihan omiaan, ja vika korjaantui fiksaamalla moottorin maadoituksen kuntoon. Oli maadoituskaapeli ruosteisella peltiruuvilla maalatussa lokarissa kiinni, kontaktipinnan ollessa luokkaa olematon!
Nyt mittari toimii niinkuin pitääkin...

Lähetetty: 16 Syys 2006, 08:16
Kirjoittaja Sulkava
edellisistä vastauksista päätellen;; mulla mittari näyttäää koko ajan viileetä ... eli liikkuu seillä vasemmassa reunassa..niin anturi vaihtoonko ?? tai siis ensin anturin jengat rassaukseen ??