-72 lasinpyyhkimen moottorin toiminta
Lähetetty: 07 Maalis 2010, 12:42
laitan oman otsakkeen jos tärppäis..
lasinpyykkimen moottorin toiminta jäi mysteeriksi, ei palauta alaasentoon... moottorin sisällä oleva kärkimysteeri toimii ilmeisesti kutén pitääkin, eli katkoo säännöllisesti... onkohan alkuperäisessä systeemissä vielä joku rele joka saa signaalinsa lp moottorin "koti" asennosta eli noilta moottorin kärjiltä?? orkkis johdot ja katkaisija on historiaa, voisko orkkis katkaisijassa olla toiminto joka saattaa pyyhkijät "kotiin"?, irto releellä tuon kait sais tehtyä kun kotoasennossa tulee impussi kärjiltä mutta jos sais johdotuksella hoidettua...
orkkis katkaisijan jämistä selvis että johtoja lähtee siitä ainakin kymmenen, ilmeisesti pesurille ainakin 2 mutta vieläkin on "ylimääräisiä".., katkaisijaa kiettäessä tuntuu 3 asentoa eli 0,1 ja 2 sekä painettaessa ilm. pesuri.
moottorille menee 4 johtoa eli sini ja valko on 1 ja 2 nopeus , punainen ja musta on vähä epäselviä. maadoitus on kiinnitysruuvissa.
lasinpyykkimen moottorin toiminta jäi mysteeriksi, ei palauta alaasentoon... moottorin sisällä oleva kärkimysteeri toimii ilmeisesti kutén pitääkin, eli katkoo säännöllisesti... onkohan alkuperäisessä systeemissä vielä joku rele joka saa signaalinsa lp moottorin "koti" asennosta eli noilta moottorin kärjiltä?? orkkis johdot ja katkaisija on historiaa, voisko orkkis katkaisijassa olla toiminto joka saattaa pyyhkijät "kotiin"?, irto releellä tuon kait sais tehtyä kun kotoasennossa tulee impussi kärjiltä mutta jos sais johdotuksella hoidettua...
orkkis katkaisijan jämistä selvis että johtoja lähtee siitä ainakin kymmenen, ilmeisesti pesurille ainakin 2 mutta vieläkin on "ylimääräisiä".., katkaisijaa kiettäessä tuntuu 3 asentoa eli 0,1 ja 2 sekä painettaessa ilm. pesuri.
moottorille menee 4 johtoa eli sini ja valko on 1 ja 2 nopeus , punainen ja musta on vähä epäselviä. maadoitus on kiinnitysruuvissa.