Sivu 1/1

Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 19:54
Kirjoittaja JarkkoP
Elikkäs tollanen pulma tuli eteen omassa 67 fastback:ssa, mulla on shop manuaali mutta siinä esiintyvissä mittaristoissa/kytkentäkaavioissa ei ole kiekkamittaria..
Mittarin takaa lähtee kaksi johtoa punainen ja musta, uudesta johtosarjasta tulee taas vain yksi johto puolalta mittaristolle.johtosarja on american auto wiren valmistama.
Osaako joku neuvoa mitä piuhoja koitetaan kytkeä ja minne?
Autossa oli sillon kun sen sain ni jälkiasennettu kiekkamittari joka oli kytketty amerikan tapaan :wink:

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 19:05
Kirjoittaja helldorado
Yleensä musta kytketään maahan eli runkoon ja punainen on jännite johto..! en usko että toi tekee poikkeusta...

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 20:22
Kirjoittaja Homer65
helldorado kirjoitti:Yleensä musta kytketään maahan eli runkoon ja punainen on jännite johto..! en usko että toi tekee poikkeusta...
Joo! Samalla linjalla. Pari johtoa lisää, ja olis taustavalokin!

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 20:51
Kirjoittaja JarkkoP
Eli siis kyseessä on gt mallin mittaristo missä on tuo kiekkamittari on http://i409.photobucket.com/albums/pp17 ... a045-1.jpg mittarissa löytyy taustavalo.
tuollaisen löysin netistä http://i409.photobucket.com/albums/pp17 ... ordwir.jpg
eli tuon mukaan musta menis puolalle???

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 21:02
Kirjoittaja Drummer
Mulla '71 kiekkakello menee niin että molemmat piuhat on samanvärisiä ja mittari on tavallaan vain puolalta jakajaan menevän miinuspiuhan välissä. Mut kuten edellä olevassa linkissä todetaan, ei tässä tapauksessa tulisi toimia näin. Mittaappa onko mustan ja punaisen välillä minkäänlaista vastusta?

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 28 Helmi 2010, 11:06
Kirjoittaja JarkkoP
Drummer kirjoitti:Mulla '71 kiekkakello menee niin että molemmat piuhat on samanvärisiä ja mittari on tavallaan vain puolalta jakajaan menevän miinuspiuhan välissä. Mut kuten edellä olevassa linkissä todetaan, ei tässä tapauksessa tulisi toimia näin. Mittaappa onko mustan ja punaisen välillä minkäänlaista vastusta?
Sain vihdoin mitattua, eikä vastusta ollut, tuossa linkissä minkä laitoin niin huonolla kielitaidolla ymmärsin et jos puolassa on sisäinen vastus niin silloin erillistä vastusta ei tarvitsisi, mutta mistäs sen tietää onko puolassa sitä vastusta??
tuollainen puola siellä on http://performanceparts.com/part.php?partID=4081

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 13:58
Kirjoittaja PeteP
Jarkko, siinä sun puolassa on ulkoinen vastus (se esivastus :D

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 16:19
Kirjoittaja JarkkoP
PeteP kirjoitti:Jarkko, siinä sun puolassa on ulkoinen vastus (se esivastus :D
niimpäs onki :D elikkä hommaamaan piuhaan vastustusta.. :)

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 02 Maalis 2010, 18:11
Kirjoittaja birdi
Jos sulla on sinikantinen shop-manuaali (1967 cougar, fairlane,falcon,mercury intermediate,mustang) niin kurkkaappa osioon 9-2, sivun alalaidassa on kieppimittariin liityviä kuvia.
Itekki lauantaista asti pähkäilly tuota kytkentää, mutta eiköhän tuo nyt oo selvillä.

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 10:21
Kirjoittaja JarkkoP
birdi kirjoitti:Jos sulla on sinikantinen shop-manuaali (1967 cougar, fairlane,falcon,mercury intermediate,mustang) niin kurkkaappa osioon 9-2, sivun alalaidassa on kieppimittariin liityviä kuvia.
Itekki lauantaista asti pähkäilly tuota kytkentää, mutta eiköhän tuo nyt oo selvillä.
itellä toi shop manuaali on cd:llä mut ilmeisesti samasta opuksesta on kyse. :)

jos nyt tulkitsin tuota kirjasta löytyvää kuvaa oikein niin mittarin punaiselle johdolle otetaan virta startti releeltä ja sitten musta johto vedetään 0.43 ohmin vastuksen läpi puolan plussaan, olenko oikeillä jäljillä?

Re: Kiekka mittarin kytkentä

Lähetetty: 06 Maalis 2010, 15:30
Kirjoittaja birdi
JarkkoP kirjoitti:
birdi kirjoitti:Jos sulla on sinikantinen shop-manuaali (1967 cougar, fairlane,falcon,mercury intermediate,mustang) niin kurkkaappa osioon 9-2, sivun alalaidassa on kieppimittariin liityviä kuvia.
Itekki lauantaista asti pähkäilly tuota kytkentää, mutta eiköhän tuo nyt oo selvillä.
itellä toi shop manuaali on cd:llä mut ilmeisesti samasta opuksesta on kyse. :)

jos nyt tulkitsin tuota kirjasta löytyvää kuvaa oikein niin mittarin punaiselle johdolle otetaan virta startti releeltä ja sitten musta johto vedetään 0.43 ohmin vastuksen läpi puolan plussaan, olenko oikeillä jäljillä?
Virta,punainen, otetaan piuhalta joka tulee virtalukolta ja jatkaa starttireleelle, jossa on ennen tach-blockia 0.33 ohmin vastus ja musta just noin kun olit kirjoittanut, mutta tuo 2A:n sulake täytyy muistaa tuohon väliin.
Sitä itte asiassa en tiedä,että mitä tekee tuo mittari jos nuo vastukset puuttuu, näyttääkö väärin tiedon vai mitä?