Sivu 1/2

347 STROKER

Lähetetty: 26 Marras 2004, 22:54
Kirjoittaja MONTTU
PÄÄTIN LAITTAA UUDEN TOPICIN KUN EDELLINEN EI KERTONUT MITÄÄN.

Musti on 1966HT 4 speed manuaalilla

Motti on:

- 1972 302 "Mexican block"
- 347 CID Ford Racing stroker kit M-6013-B347 n.10.5:1
- Ohuet Fel-Pro kansipahvit
- M-6049-Y303 FORD RACING kannet
- Comp Cams Magnum roller tip vipat
- Edelbrock Performer RPM Air Gap
- Vakio jakaja muunetulla ennakkokäyrällä ( skaala 20 astetta ) ja kärjettömäksi muunnettuna.
- Peltisarjat + 2,5" putkisto

Painiskelen nokan ja kaasarin valinnan kanssa. Kiitos Fastback kritiikistä. Olen menossa XE274 1600-5800 rpm suuntaan. Jos peli römpöttää niin siinähän römpöttää. Pääasia että parkuu kun poljetaan.

Kaasari vielä emmityttää. Airgap imusarja on vain square bore kaasareille. Jos vakuumi kävisi niin valitsisin 650CFM kaasarin. Mutta mekaanisen kanssa pitää osua tarkemmin ja luulen että 600CFM on lähinnä.

Kommentteja ????????????

Lähetetty: 26 Marras 2004, 23:23
Kirjoittaja Make_O
Miltähän tuntuis 625 cfm Carter...Mun mielestä se vois olla aika hyvä...

Lähetetty: 27 Marras 2004, 10:52
Kirjoittaja Kimi
Mä laittaisin kyllä 650 cfm tuplapumppu-Speed Demonin ton kakun päälle.
Se sotkee ilmaa ja bensaa aika kivasti.

Lähetetty: 28 Marras 2004, 00:24
Kirjoittaja Vieras
Tsekkasin Demonin kotisivut. Aika hyvin perusteltu. 625 speed demonia ei ole vaan 625 Road Demon. Ilkeällä nokalla oleviin vehkeisiin on 650 Speed Demon.

Aina vaikeempaa !!!!

Lähetetty: 28 Marras 2004, 02:51
Kirjoittaja Kimi
Mun mielestä mulla ei oo autossa aivan kamala nokka, hydraulinen tosin, ja siinä toi 650 Speed Demon on osoittautunut varsin oivalliseksi kaasuttimeksi.

Tosin Carteria sanovat hyväksi peruskaasariksi, mutta itse kun olen näitä viriviri-miehiä, niin Carterin säädöt tahtovat loppua kesken.

Eli yhteenvetona siis, Carteri toimii paketista nokalle -periaatteellakin ja Demonia saa ruuvata tovin ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Kumpikin kaasutin tosin vie kaiken polttoaineen, mita tankkiin laittaa...

Lähetetty: 01 Joulu 2004, 14:33
Kirjoittaja Make_O
Kyllä, toi Speed Demoni olis varmaan hyvä ratkaisu tohon koneeseen jos sulla on siinä manuaali askikin... Se on kuulema hyvä kaasari, ehkä hieman hintava mutta eihän toi kone mutenkaan oo mikään säästöpossu. :)

Lähetetty: 01 Joulu 2004, 14:45
Kirjoittaja Make_O
Kimi kirjoitti:Mun mielestä mulla ei oo autossa aivan kamala nokka, hydraulinen tosin, ja siinä toi 650 Speed Demon on osoittautunut varsin oivalliseksi kaasuttimeksi.

Tosin Carteria sanovat hyväksi peruskaasariksi, mutta itse kun olen näitä viriviri-miehiä, niin Carterin säädöt tahtovat loppua kesken.

Eli yhteenvetona siis, Carteri toimii paketista nokalle -periaatteellakin ja Demonia saa ruuvata tovin ennen kuin rupeaa tapahtumaan. Kumpikin kaasutin tosin vie kaiken polttoaineen, mita tankkiin laittaa...
Mä ajoin muutama vuosi sitten 64 1/2 mussella 1/4 pätkän 13.06/179km/h... missä oli 302 alakerta 11.5:1 pattimännillä,292 mek.nokka,351 kannet,X-celerator imus., ja 625 Carter..renkaat oli 245/60/14 Cooper Cobrat ja 3.55 oli välitys... Aika olis varmaan menny 12 sekan puolelle kevyesti kun olis ollu slicksit alla...No siinä paketis Carter toimi ainakin ihan kohtuullisen hyvin.. Ja näin jälestä päin ajateltuna tollanen Demoni olis varmaan ollu aika ideaali kaasari vakuumi toisioilla..

Lähetetty: 03 Joulu 2004, 23:22
Kirjoittaja MONTTU
Noniin,

Miehen päätös on tehty ja nokka tilattu:
Compcams XE274H, Specsit sivulta:
http://www.compcams.com/Technical/Searc ... r=31-246-3

Valinta on siinä rajalla, toimiiko vai meneekö mettään. Ruutia tulee varmasti, mutta miten käy mukavan katuajelun? Manuaalilaatikko helpottaa tilannetta, mutta arvostan yli kaiken yhtä kevyen -66 Mussen ominaisuutta: aja 90 asteen risteykseen kolmosella ja kierrokset laskevat tosi alas ( alle 1000 rpm ). Suora aukeaa, nilkkaa suoraksi ja maisema alkaa vaihtua heti. Ei kakoilua eikä rykimistä. Se on Amerikkaa.

Jos moottori olisi 302 niin pieleen menisi varmasti. Uskon että strokerin 347 tuumat ja pitkä isku auttavat ystävää hädässä. Saas nähdä hakeeko setä kohta XE268h nokkaa joka pelaisi varmasti mutta ne tehot...

Lisäksi tilasin 1442-16 Magnum roller vipat ja asiaan kuuluvat hi-bleed nostajat.

Speed Demon 650 tuntuu olevan kova sana. En ole vielä valinnut. Olen niin älyttömän tyytyväinen mekaaniseen 500 Cartteriin vanhassa 4V vakio moottorissa. Kumi palaa, pyörät pyörii ja kulutus on alle 15L sadalla. Veikkan vaan että juhlat loppuu kun kireämpi nokka matalalla alipaineella astuu peliin. Speed demonissa on putsrin kiinnituspultin alla ruuvarilla säädettävä ohituskanava tyhjäkäynnin säätöä varten. Läpät pidetään aina samassa asennossa joten tyhjäkäyntipiiri on messissä myös kireän nokan aiheuttamassa onnettomassa alipaineessa. Nerokasta !!!

Soitin "Sämpy" Santalalle ja lyhyen keskustelun päätteksi päätin viedä irtomoottorin jarruhoitoon. Äijä puhuu älykkäitä ja kun palvelu on 8 tuntia/keikka niin voin jättää muutaman asian kellumaan dynotusta varten ( sytkät ja nokan ajoitus ). Väliin mahtuu 5h sisäänajo valvotuissa olosuhteissa.

Stroker kit on Härmässä kahden viikon sisällä. Tallissa hitsaan kiskoa kattoon moottorin irroittamista ja sivuun rullaamista varten ( talli on 550 pitka ja Musti on 460 ). Leveyttä löytyy onneksi 8 metriä.

Lähetetty: 10 Joulu 2004, 23:45
Kirjoittaja MONTTU
Hain vauhtikaupasta tänään nokan ( XE274 ), nostajat, rullavipat ja säädettävän jakopään. Strokerkitin pitäis olla maassa ensiviikolla. Olen tainnut olla kiltti poika, Joulun ajaksi on tiedossa mukavaa hommaa. Toivottavasti ei tule risuja vanhaa mottia purkaessa.

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 00:57
Kirjoittaja mercstang
Millainen oli kustannusarvio Santalalla tuolle "irtomoottorin" sisäänajolle ja penkittämiselle? Olisi samansuuntaisia ajatuksia ja "uusi irtomotti" (ja kaikki sytkälaitteet) pukissa odottamassa ensikäynnistystä.
Voisi olla asiaa saada "hallittu sisäänajo" ja säätö (seoksien, sytkän ja muiden suhteen)? Toinen vaihtoehto on tietenkin iskeä moottori paikoilleen, ristiä sormet, toivoa parasta ja vääntää avaimesta. Tämähän olisi tietenkin perinteinen tapa ja kun kaikki on suunniteltu ja tarkistettu miljoonaan kertaan...

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 10:43
Kirjoittaja MONTTU
Hinta on 400€ ja sillä touhutaan koko päivä eli 8 tuntia.

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 12:19
Kirjoittaja Fastback
Sitten pojat tuloksia pöytään kun on dynottamasta tultu! 400e on loppupeleissä pieni raha koneen kustannuksiin nähden.

Lähetetty: 11 Joulu 2004, 22:58
Kirjoittaja MONTTU
Toivottavasti kehtaa!

Lähetetty: 12 Joulu 2004, 09:11
Kirjoittaja Mika M
Minkäslaisena pakettina tuo kone pitäisi toimittaa? Pakosarjat, vauhtipyörä, koneen kumityynyt? Voisihan tuon 429:n käyttää penkissä
kun se nyt olisi vielä irrallaan.

Mika

Lähetetty: 18 Joulu 2004, 00:05
Kirjoittaja MONTTU
Vauhtipyörä mukaan ( jos manuaali ), vesipumpun pitää pyöriä. Siinä tärkeimmät.