Sivu 1/1

351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 10:21
Kirjoittaja eekoo
mihin tulee venakopan kannesta imuletku,ilmanpuhdistajaan vai kaasuttimen kurkkussa olevassa korotuspalassa olevaan liittimeen.. mielestäni suodatin koteloon mutta mikä on tuossa kaasuttimen ja imusarjan välissä olevassa korokepalassa olevan letkuliittimen tarkoitus? Moottori ei ole alkujaan ollut mussessa vaan jossain muussa..(cougar,tbird??) jarrutehostimelle on oma liitin kaasuttimen alaosassa.....

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 12:47
Kirjoittaja Drummer
Mie laitoin apparin puolen venakoppaan PCV-venttiilin ja siitä letkun kaasarin takapuolelle siihen isoon letkunippaan. Kuskinpuolella kopan reiässä on pelkkä breatheri. Tuolleen oon nähnyt aika monessa olevan ja tuntuuhan tuo toimivan.

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 12:55
Kirjoittaja eekoo
kaasutin motorcraft 2 bll , vakio kone... olisko noista lisä vihjeistä apua? Joteski tuntuu että imu venakopasta tulee liian suureksi ja samalla sekoittaa imusarjan /kaasuttimen imua kun letku on tuossa välilaipan reiässä joka on n 10-12mm . Suljenko välilaipan reiän vai miten??

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 13:11
Kirjoittaja PeteP
eekoo kirjoitti:kaasutin motorcraft 2 bll , vakio kone... olisko noista lisä vihjeistä apua? Joteski tuntuu että imu venakopasta tulee liian suureksi ja samalla sekoittaa imusarjan /kaasuttimen imua kun letku on tuossa välilaipan reiässä joka on n 10-12mm . Suljenko välilaipan reiän vai miten??
Laita vaan niinkuin Rumpalillakin, niin oli mullakin. Toisen kopan hoohotuksen vaikkapa putsarille, niinson alunperikin 8) Eräs kelvelandi guru suositteli artikelissaan tuota pcv-hengitystä :D

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 13:33
Kirjoittaja harmi80
Mutta laita PCV-venttiili siihen venakoppaan! Ilman sitä suattaapi vähän tuprautella :lol:

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 13:35
Kirjoittaja eekoo
öö sitten molemmissa venakopissa on imu?..nyt toisessa on korkki jossa filtteri ilman takaiskua ja toisesta lähtee letku jónka laitan tuohon kaasarin ja imusarjan välilaippaan . tätssit sanois ruottalaanen

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 14:00
Kirjoittaja Drummer
Just tuolleen, eli siitä missä on vaan filtteri ilman takalatskua menee raitista sisään ja toiselta puolelta imee kaasut poltettaviks. Tosiaan muista se PCV-venttili sinne letkun ja venakopan väliin, kolmen euron osa joka on hyvä olla :) Niin tuossa kakskurkkuisessa ei itsessään taida sitä letkunippaa ollakaan vaan se on siinä välilaipassa, mut sama asia. Olishan se joku nelikurkkuinen kaasari ja sille imari vielä nyt aika helppo homma asennella :vihellys:

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 14:40
Kirjoittaja munmummu69
Alkuperäiset viritykset ainakin 60-luvun puolella menee niin, että apparin puolen venakopassa on PCV ja tästä menee letku spaceriin. Kuskin puolelta menee letku ilmanputsariin. Jakajan alipainesäätöä lukuunottamatta tehostajan ja muiden pletkut kerätään imariin kiinnitettyyn 'joulukuuseen'.

Kun PCV on suljettu tyhjäkäynnillä ja isoilla kierroksilla, niin välimallin kierroksilla tuonne apparin venakoppaan tulee alipaine ja kuskin puolen venakoppa hengittää ilmanputsarin läpi (ilmanputsarin alipaine on olematon verrattuna imusarjan alipaineeseen). Käytännössä sama ratkaisu on laittaa kuskinpuolen koppaan suoraan ilmansuodatin.

edittiä: siis PCV on lähes kiinni maksimi- ja minimialipaineilla (ei se kierroksista tiedä mitään)

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 15:18
Kirjoittaja eekoo
täytyis löytää letkumallin PCV,oisko FIN vauhtikaupois yleismallia myyrä? vois noihin MU:n kromisiin edelbrokeihin löytää jostain sellaisen korkinkin, ei vaan tullu mieleen kun tilailin koppia.....

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 17 Tammi 2010, 18:45
Kirjoittaja Drummer
Sulle käy varmaan sama kuin mullakin, eli kumitiiviste siihen kopan reikään, tiivisteessä on PCV:n mentävä reikä. Siitä eteen päin sopiva letku, sellainen L:n mallinen ja siitä toinen pää sinne kaasarille.

Soitappa Niemensivulle ja esitä asia, löytyy tod.näk. hyllystä :D

Re: 351c moottorin sisätuuletus

Lähetetty: 21 Tammi 2010, 16:37
Kirjoittaja eekoo
lämmittelin ilman pcv venttiiliä, ei meinaa edes käydä kun huohotin letku haaskaa alipaineen. kun letkun sulkee niin käy nätisti. imupuolen venttiilikoppa ei edes lämpeä kun ilma vaihtuu niin hätäseen :D toivottavasti tuo venttiiili kuristaa imua ratkaisevasti.
-------------------------------------------------------------------------------------------------
joo kyllä kuristi PCV imua , laitoin letkuun orkkis venttiilin ja hyvin pelittää