Sivu 1/2
Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 13 Tammi 2010, 19:59
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Hei.Tälläinen 71-73 on hieman alannut viimeaikoina kiinnostamaan.Eipä näitäkään taida vielä "liikaa" suomessa olla.Onko näille olemassa omaa
saittia, lähinnä tuotantoluvut/eri variaatiot ko. mallista kiinnostavat.Sn95 tarjoaa kyllä kivaa kyytiä sinänsä mutta eihän vanhan jytinää kunnon
putkistolla voita mikään.Nykyinen tuli floridasta, sieltä olisi tarkoitus tätä jättikoppaakin kytätä kun on "hyvät suhteet" sinnepäin.Tietääkseni osien saatavuus näihin on vielä aika hyvä?Miten luetaan näistä esim. vinkoodia ja "fendertagia" varusteiden ja koneen selvittämiseksi?En tiedä tuleeko tämäkään haavekuva toteutumaan mutta ainahan sitä toivoa sopii..

Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 13 Tammi 2010, 22:00
Kirjoittaja Fastback
'71 kopan mustakankissa näkyy hyvin aikansa nascar orientoitunut ilmapiiri. Auton muotoiluun on otettu vaikutteita tehtaan maximun nascar effort autoista kuten Cyclone Spoiler II:sta ja Talladegasta. Pitkä Fastback koppa, pitkä keula on kavennettu keulasta ja painettu jyrkästi alaspäin. Tällä on parannettu keulan ilmanleikkaavuutta. Nämä ovat kaikki keinoja, joilla haettiin pienempää ilmanvastuskerrointa, aivan kuten em. '69 vuoden nascar kopissa. Eikä toi nyt niin iso toisaalta ole, lähes sama tai täysin sama akseliväli siellä luuraa mitä suuressa osassa muita early mustakankeja, mutta se vaan jotenkin näyttää isommalta.
Mitä pitempään tuo mach on tallissa ollut, niin sitä paremmin se on alkanut sopia silmään. Vielä jos joskus rikastuisi niin voisi päivitellä ylätukivarret johonkin rallimalleihin ja rakentaa äreämmän moottorin.
Osien saanti on aika hyvä "isokoppaan", kaikkea ei saa kuten hattuhyllyjä tms. Ihan hyvä harrastekohde ja järkevän hintainen esim. '69 sporttikattoon nähden ja pyöräkotelot on VALTAVAT mustangiksi. Sinne menee 295 aivan heittämällä ja 325 todella tarkalla sovituksella ja lokasuojan kaaren sisään, ei alle vaan niin ettei ota lokasuojan reunaan kiinni. Edellyttää ettei ole madallettu aivan einarina. Niemensivun Sepon itselleen entisöimä '71 Mach1 4V 351C:llä kannattaa joskus ihmetellä. Se on oikeasti hieno.
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 14 Tammi 2010, 13:31
Kirjoittaja PeteP

Jos pystyisin Mustangiin palaamaan, niin eipä ole paljoa vaihtoehtoja. -71 siitä lähetään, Bossi! ompa kevyt katsella..
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1971-For ... m53deed894
Tai siitä:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1971-FOR ... 5ad61d38a3
Tai tuo -72 "Boss"
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Super-Ra ... 2a03d870a7
Oot näitä varmaan kuolannutkin, mutta laitampa ny kuiten
Jos puhutaan "perusmalleista" niin sitten kyttäämään moottorikoodien M (HO) tai Q-koodista (CJ) autoa

Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 14 Tammi 2010, 16:14
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Huh, kylläpä oli hienoja autoja..eikö yhtään mitään kalliimpaa olisi löytynyt...

Kyllä se on tällä budetilla tyytyminen johonkin lievään projektikuntoiseen malliin.tuleeko se sitten valmistuttuaan yhtä kalliiksi kuin nämä linkeissä olevat autot.Kyllä nämä huippukuntoiset alkaa
olla todella hinnoissaan, toki köyhällehän se on aina kaikki kallista.Tuo konepelti on autoilun historian hienoimpia versioita.Tuolla isolohkolla
suorituskyky on varmaan kohdallaan.Kertokaas joku vielä jos tuollainen on 6-koneinen, meneekö kasi suoraan palkin päälle vai tarviiko vaihtaa?
Kardaani ja peräkin taitaa olla eri kaliiberia kuten uudemmissakin?Ja mistä sen vin-kooderin näihin löytäisi?
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 14 Tammi 2010, 16:59
Kirjoittaja PeteP
Kuvat on omiaan nostattamaan kuumetta

Mahottomia unelmia nuo on itellekkin. Kutoskoneista isoavästpäkkiä et helpolla löydä

302 on myöskin aika kehno esitys

Stanu sisusta on sitten todella ruma!, mutta huolta ei ole jos edes ovipaffit on deluksea

penkkeihin saa edulliset kunnon verhoilut. Perää on kasia ja ysiä. laatikkoja FMX, C4, C6 ja Manuaalia. Uusiopalikoilla saat sitten rammairia ja muuta mukavaa tarvittaessa
http://www.mustangdecoder.com/plates_1970.html
http://classicponycars.com/data.html
http://www.theclassicmustang.com/1971_Mustang.htm
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 14 Tammi 2010, 18:11
Kirjoittaja Fastback
Peten kanssa aika samoilla linjoilla.
Plus sitten pari lisäystä omien kokemusten perusteella.
96PurpleStang1 kirjoitti:Kyllä se on tällä budetilla tyytyminen johonkin lievään projektikuntoiseen malliin.tuleeko se sitten valmistuttuaan yhtä kalliiksi kuin nämä linkeissä olevat autot.
Ei pidä paikkaansa. Tulee VARMASTI kalliimmaksi 20-50 % ellei enemmän. Jos et itse pysty tekemään, niin tuohon sitten lisäksi vieraan työn osuus ja kustannus on L A P A S E S T A.
96PurpleStang1 kirjoitti:Kertokaas joku vielä jos tuollainen on 6-koneinen, meneekö kasi suoraan palkin päälle vai tarviiko vaihtaa?
Kardaani ja peräkin taitaa olla eri kaliiberia kuten uudemmissakin?Ja mistä sen vin-kooderin näihin löytäisi?
Tämä on 99% mututieto, että palkissa ei ole mitään eroa. Ainakin sb-bb versiossa se on sama, joten miksi ei kutvosessa Kutosessa taitaa olla pyörännavatkin suoraan 5-pulttiset? Vähintään 351c auto kannattaa ostaa, ostat tommotten kutvos mallin ja alat tuunaan machia tms. siitä ja vaihdat koneeksi 351w/351c/FE/429 /460 niin joudut vaihtamaan eteen levyt, vakaajaa jne. Se on vaan hyvä vaihtoehto kun maahantuotaessa konehuoneessa majailee vähintäänkin Foordsonin V8.
Vaikka kuinka kirpaisee, niin osta paras mihin sulla on varaa, tämä on neuvo mitä en itsekään noudattunut ja 5v hurahti remontissa ja rahaa paloi A4 Audin verran - uuden sellaisen, jossa ei ole laskettu oman työn osuutta, siitä saisi pinota toisen A4:n verran pöytään. Osta niin valmis mihin on varaa, se on kuin rahaa laittaisi pankkiin
Katsos Ruotsin tarjontaa. Kruunu on edullinen ja säästyy parin tontun rahditus valtameren ylitse, eikä tarvitse pelätä sydän syrjällään että hukkuuko kontti vai miten käy. Traileri perään ja ruotsiin.
Tämä on helmi on Globenin vieressä 32.000 Euron hintaan. Aito Cobra Jet J-koodi, pellin alla puhisee Ford Racingin 521 cid ja C6. Mä olisin jo ostanut tuon, jos nyt etsisin vastaavaa Machia mikä minulla jo on. Ajokuntoista J-koodia et saa jenkeistäkään tuolla hintaa tai on aika nihkeää + että tämä on isolla padalla alukansilla. Entisöintyjä 429 Cobra Jet motteja löytyy 3500-4000 usd haarukkaan jos haluaa joskus mr-kilpiin. Tai sitten vaihtaa vain rauta Cobra Jet kannet, CJ imusarja ja asiaankuuluva snorkkeli ja ajaa mr-leimalle.
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=13&w=3
tai 35000e orggis T5 vientimallin CJ Mach 1 (myös edellisen lisäksi Globenin kupeessa)
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=12&w=3
24500 Euroa, 351c.
http://www.blocket.se/halland/Ford_Must ... ?ca=13&w=3
22000e, 351c
http://www.blocket.se/vasterbotten/Must ... ?ca=13&w=3
21000e 351c ja VETOKOUKKU, niin voi liittyä karvanaamareihin ja mennä leirintäalueelle vaunun kanssa.
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=13&w=3
tai sitten edullisesti
21000e '70 mach 351c+C6
http://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mu ... ?ca=12&w=3
tommottia nyt alkuunsa.
http://www.Blocket.se ja sitten
http://www.nitroz.se ovat kohtuullisia sivuja. On niitä joitain muitakin, mutta noilta minä pengon eniten.
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 15 Tammi 2010, 16:56
Kirjoittaja moottori-hannu
Kannaattakohan vanhaa etsiä floridasta, ovat nimittäin ilmastosta johtuen yleensä aikamoisia ruosteprojekteja tahi sitten ilmastoidusta tallista xxxxxx$ (yli)hintaan myytäviä keräilykappaleita. Oma 73- avo tuli coloradosta ja ruostetta ei nimeksikään.
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 15 Tammi 2010, 18:12
Kirjoittaja 96PurpleStang1
moottori-hannu kirjoitti:Kannaattakohan vanhaa etsiä floridasta, ovat nimittäin ilmastosta johtuen yleensä aikamoisia ruosteprojekteja tahi sitten ilmastoidusta tallista xxxxxx$ (yli)hintaan myytäviä keräilykappaleita. Oma 73- avo tuli coloradosta ja ruostetta ei nimeksikään.
Juu, voi se varmaan näinkin olla, varsinkin vanhempien autojen kohdalla.Tässä kuitenkin vertailun vuoksi vähän Sn:n pohjaa, tämä auto on myyty uutena Floridan Fort Myersiin josta se on tullut toiselle puolelle Miami Beachille sitten West Palm Beach, Lake Worth, Jupiter.
4 omistajaa yhteensä ennen minua.Eli auto on ollut koko ajan aika lähellä mertakin.Uskallan kyllä verrata auton pohjaa vastaaviin "suomiautoihin".Kaverini on tuottanut useita autoja tuolta (myös vanhempia), eikä mistään ruosteista ole ollut juurikaan vaivaa.
Ja niitä ruosteromuja sielläkin varmasti onkin mutta ei sellaisia kannata tänne raahata jos hyviäkin vielä löytyy.
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 15 Tammi 2010, 18:50
Kirjoittaja stangrider
Nämä linkit vanhenee, melko nopeasti mutta Craiglistia selatessa
saa ainakin aikaa hyvin kulumaan.. Floridassakin monenlaista tarjontaa
http://miami.craigslist.org/brw/cto/1537865433.html
1971 mach 1 Mustang-Original - $18995 (Tavares, FL)
Date: 2010-01-04, 11:31PM EST]
1971 ford mach 1 mustang this vehicle has 59,691 original miles on it, Automatic FMX Transmission, under the hood is the 351 2V Cleveland motor with plenty of power never been rebuilt or modified, starts right up and runs great no mechanical issues, power steering, AC, (Front disc brakes-which was a rare option added for thise era of vehicle and makes braking so much better), has always been garage kept even by its first owner who was a ford executive and she parked in the executive garage. the couple of items changed on this vehicle are minimal the car was repainted about four years ago, wheels are american racing ( i do still have original wheels) and the air cleaner was replaced with a new one (still have original air cleaner as well) , all interior is original and in excellent condition no rips or tears in the vinyl. The body, frame, trunk pan, floor pans have NO rust, the vehicle has never seen a wet road. You wont find a mach 1 in better original condition than this one it has been very well taken care of. I do have a marti report on this vehicle to show its authenticity. N.A.D.A average value is $29,125 and high retail is $40,000 which is what this vehicle would fall closer too.
email-nmdouglas1@yahoo.com 0r 352-636-3888
· Location: Tavares, FL
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 15 Tammi 2010, 21:56
Kirjoittaja 96PurpleStang1
Tuokin on hieno kuin mikä, värikin miellyttää.Minkä verran muuten tämän korimallin edustajia suomesta löytyy ja kerholaisilta ?
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 15 Tammi 2010, 22:17
Kirjoittaja eekoo
tuola muut osiossa on vähän päiväkirjaa maaliskuussa maahan tulleesta texas autosta, vielä katsastamatta ja verottamatta, rahaa mennyt n.21000e, osat on lähes kaiki ostettuna, + omia tunteja pari kolmesataa, kaikki maalausta ja pojan tekemiä sähköja lukuunottamata tehty itse. Auto niin alkuperäinen ja virittämätön kun mahdollista, ei kuitenkaan museokuntoinen (maalattu kojelauta,sähköt ja katkaisimet,lämppäri ym. vaihdettuja ). ei mitään järkeä itte rakentaa mutta ei kaikessa tarvi olla järki mukana

Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 16 Tammi 2010, 18:47
Kirjoittaja moottori-hannu
96PurpleStang1 kirjoitti:moottori-hannu kirjoitti:Kannaattakohan vanhaa etsiä floridasta, ovat nimittäin ilmastosta johtuen yleensä aikamoisia ruosteprojekteja tahi sitten ilmastoidusta tallista xxxxxx$ (yli)hintaan myytäviä keräilykappaleita. Oma 73- avo tuli coloradosta ja ruostetta ei nimeksikään.
Juu, voi se varmaan näinkin olla, varsinkin vanhempien autojen kohdalla.Tässä kuitenkin vertailun vuoksi vähän Sn:n pohjaa, tämä auto on myyty uutena Floridan Fort Myersiin josta se on tullut toiselle puolelle Miami Beachille sitten West Palm Beach, Lake Worth, Jupiter.
4 omistajaa yhteensä ennen minua.Eli auto on ollut koko ajan aika lähellä mertakin.Uskallan kyllä verrata auton pohjaa vastaaviin "suomiautoihin".Kaverini on tuottanut useita autoja tuolta (myös vanhempia), eikä mistään ruosteista ole ollut juurikaan vaivaa.
Ja niitä ruosteromuja sielläkin varmasti onkin mutta ei sellaisia kannata tänne raahata jos hyviäkin vielä löytyy.
Jep,kyllä Floridasta hyviäkin löytyy,todennäköisyys vaan saada "kosteutettu "projekti on kohtuuhintaisissa vanhemmissa aikamoisen suuri, moni kakku päältä kaunis jne on tullut tässä osavaltiossa eteen jopa ns "näyttelyautoissa".
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 10:02
Kirjoittaja eekoo
eikä kannata luottaa ennestään tuntemattoman myyjän valokuviin, oma piti olla "vain" lattiavikainen mutta joka paikan sai hitsata sisäkattoja myöden, nyt se on hyvä mutta olihan armoton työmaa,no olipa halpa ,teksasista ei oo pitkä floriraan... kaliforniasta tuli muutama vuosi sitten -47 oldsi eikä yhtään reikää koskaan ollutkaan , on huikea ero ett missä auto on asustellut....
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 16:48
Kirjoittaja Fastback
Jos puhutaan +20v vanhoista Florida-autoista, niin unohtakaa ihan sovinnolla mikäli auto on viettänyt ikänsä Floridassa. Autot voivat olla ruosteessa pysty tai vaakapinnoilta, paikoista mistä yleensä ei rostia tavata. Minulle riitti yhden Florida-auton entisöinti johon vaihdettiin tai korjattiin lähs kaikki paitsi ovet, etulokasuojat ja katto. 7 vuotta vanhemmassa California autossani oli yksi ruostereikä joka oli tullut vuotaneesta lämppärinkennosta.
Amerikan joe tietää, ettei Florida-autoa kannata ostaa. Silläpä he ostavat rapeita autoja floridasta jonnekin kuivalle seudulle ja myyvät ne eurooppaan esim. California autona... Varovainen saa olla.
Re: Isokoppainen musti mielessä
Lähetetty: 17 Tammi 2010, 19:10
Kirjoittaja munmummu69
Fastback kirjoitti:Jos puhutaan +20v vanhoista Florida-autoista, niin unohtakaa ihan sovinnolla mikäli auto on viettänyt ikänsä Floridassa.
+1
Oon onnellisesti päässyt viisastumaan kaverin kokemuksista.