Sivu 1/1
88-93 5.0 + lastu putket ja suodatin
Lähetetty: 22 Marras 2004, 16:13
Kirjoittaja S13
V8:sissa oli muutama vuosi sitten jutta 5 litran camaron lastutuksesta ja siinä saatiin muhkeet väännöt ja tehoakin mukavasti lisää. siihen oli muistaakseni laitettu putket peltisatsit ja suodatin ennen sitä.
kysymys kuuluukin että millasia tuloksia mahtas tosta mustin vinkkelistä saada vähän samalla reseptillä vaikka vakio pakosarjoilla? ja riittääkö vakio bensapumppu, kytkin (manuaali haussa) ja muut kilkeet tohon leikkiin?
sitten ihan yleistä tosta 5.0:sta.
kuinka suuri on öljytilavuus ja mikä on vaihto väli?
onko toiminta varma kone jos ajatellaan että auto olis käytännössä käyttö autona pois lukien märät talvikelit ja kovat pakkaset?
onko jakopäässä remmi vai ketju ja jos remmi niin kuinka usein pitää vaihtaa?
toimiiko noissa yleensä ilmastointi?
yleisiä köyttä kokemuksia saa laittaa jos joku viitsii.
mites noita vanhan foorumin viestejä pääsis lukemaan?
oon tottunu ajelemaan suht kevyellä takaveto turbolla mutta jotenkin se on alkanu tuntumaan "sieluttomalta" vehkeeltä mutta ei viittis kovin laiskaan peliin vaihtaa. pikku kutittelulla musti olis varmaan tarpeeks rivakka peli. nyt on noussu V8 kuume ja pitäs saada ens kesäksi hoitoa.
Lähetetty: 22 Marras 2004, 17:13
Kirjoittaja Vee8
Noi lastu-härpäkkeet on vakiokoneessa käytännössä hyödyttömiä, Ford ei ole jättänyt merkittävää potentiaalia ohjelmistoihin. Ainoo vaikutus voi olla huonompi käynti. Enemmän hyötyä saa tavallisilla imusarjakannetnokkapakosarjatputkisto-virityksellä. Kompuutteria kannattaa pidellä vasta, jos tohon litaniaan lisätään vaikka isommat suuttimet ja/tai remmiahdin. Fordin tietokone (toisin kuin eräiden halpojen kopioiden) tietokoneet osaavat sopeutua muuttuneisiin virtaus- ja muihin arvoihin, Mustangit -89 eteenpäin, Kalifornia mallit jo -88 eteenpäin. Ilmamassanmittari on avainsana, ilman sitä=ei viriyksiä.
Lähetetty: 22 Marras 2004, 18:23
Kirjoittaja Foxy Lady
Mä olen pitänyt öljynvaihtovälinä noin 10 000km jolloin vaihdetaan joka kerralla myös öljynsuodatin.
Käyttökokemusta on yhden talven puolikkaasta ja yhdestä kesästä. Käyttöautona mukava peli. Työmatkat sujuu joutuisasti ja mukavasti. Manuaalilaatikko varmatoiminen. Kaasujalasta paljon riippuu kulutus, mutta jos oikein mummoilee pääsee alle 10 litran kulutuksella satasella. Itsellä keskikulutus on noin 12,5 litraa satasella. Siihen ei mahdu paljonkaan mummoilua. Alustan osiin kannattaa panostaa jos on tykästynyt linttaamaan kurveihin vauhdikkaasti. Itsellä menee kaikki alustan puslat uusiksi talven aikana. Renkaita kyllä kuluu... eturenkaita omituisen kaarreajon takia ja takarenkaita... no syyn voi arvata

Lähetetty: 24 Marras 2004, 15:34
Kirjoittaja Vieras
88-93 5.0...
SAMOILLA LINJOILLA VEE8:KIN KANSSA. PERINTEISILLA KONSTEILLA LÖYTYY TARPEEKSI TEHOA..
KANNET, PAKOSARJAT, THROTTLE BODY , EGR, PUTKISTO JNE.
sitten ihan yleistä tosta 5.0:sta.
kuinka suuri on öljytilavuus ja mikä on vaihto väli?
4,7 LITRAA, AINAKIN KERRAN VUODESSA RIIPPUMATTA AJOMÄÄRÄSTÄ.
MUTTA KAI TUO 10000 KM VÄLEIN ON IHAN HYVÄ NOIN ISOLLE KONEELLE.
KANNATTAA KUITENKIN VARMISTUA ETTÄ MOLEMMISTA PROPUISTA ON PÄÄSTETTY ÖLJYT, ETTEI TULE YLIMÄLLIÄ.. SUODATTIMET N.10E/KPL
JA HYVÄ ÖLJY N.35E.
KOKEMUKSIA;
SUHT HYVIN TUNTUU PELITTÄVÄN YMPÄRIVUOTISESTIKIN. KULUTUS 10-13 VÄLILLÄ. ILMASTOINTIA TÄYTYY TIETYSTI HUOLTAA JA VAIHTAA UUDET MÖMMÖT SILLÄ NOISSA ON VIELÄ KÄYTETTY FREONIA. PERÄ ON KEVYT JOTEN TALVELLA HYVÄ OLLA HIEKKASÄKKI PAINONA JA KUNNON RENKAAT. JA KUNNOLLINEN AKKU.
KATSASTUSMIEHET SAATTAA JOTAIN MURISTA VALOISTA, VARSINKIN JOS NÄYTTÄÄ PUNAISTA TAKASIVUVALOT.. VRT. VOLVO V40 = EI MITÄÄN HÄMMINKIÄ, MUTTA AJAPAS AMERIKKALAISELLA..
ET SELLAISTA.
Lähetetty: 24 Marras 2004, 19:56
Kirjoittaja JaniC
Mites näihin 94-up-korisiin Musseihin vaihdetaan akku???...eikös se moottorin tietokoneyksikkö mene sekaisin??? tarkoitus olisi vaihtaa.
Jani
95' GTS
Lähetetty: 24 Marras 2004, 23:07
Kirjoittaja Aku_81
Tuskin menee yksikkö kokonaan sekaisin, luulisi toimivan senkin jälkeen, toimiihan uudemmissakin peleissä.
Lähetetty: 25 Marras 2004, 10:55
Kirjoittaja Vee8
Kompuutteri unohtaa asetuksensa, mutta oppii ne uudestaan lyhyen ajan kuluttua. Voi käydä hieman erikoisesti ja jopa sammuillakin, vaihteleva ajo nopeuttaa prosessia hiukan.
Lähetetty: 25 Marras 2004, 22:45
Kirjoittaja Jukka
Nii...
Onhan noita ollut kerho-osastoilla näytilläkin eri näyttelyissä.
Mehän olemme ottaneet aina oikeaoppisesti akkukaapelin tai kaapelit irti näyttelyn ajaksi niinkuin järjestäjä edellyttää.
Kaikki autot ovat kai käsittääkseni omin voimin pois ajettu.
Lähetetty: 26 Marras 2004, 09:58
Kirjoittaja Vieras
MUISTELEN LUKENEENI JOSTAKIN OPUKSESTA KOSKIEN 5.0 MALLIA ,ETTÄ AUTON "TIETOKONE" PALAUTTAA OPPIMANSA SEURAAVIEN 8 KM AIKANA JOS VIRRAT ON OLLEET POIKKI.
Lähetetty: 26 Marras 2004, 11:04
Kirjoittaja Vee8
Ei kyllä 8 kilsaa riitä, riippuu toki auton iästä, mitä nuorempi sen lähempänä ohjearvoja. Ainakin rippikouluiän ohittanut Bronco vaatii ennemminkin 80, että käynti on sievää ja nättiä kuin norsun korva
Lähetetty: 11 Joulu 2004, 21:43
Kirjoittaja S13
mites tommonen dynolla ohjelmoitava lastu mahtas olla. tietty ensin pitäs jotain muuta kivaa tehä koneeseen mutta sen jälkeen lasettais dynolla ja asettais seokset tehojen/vääntöjen mukaan kohdilleen. turbo peleihin ainakin tuolla kekisuomen autosäädössä (turbotec) saa hyvän ohjelman ecuun (entinen nissan 200sx kuski tietää) pintakaasulla vakio mutta riivattaessa kaikki irti.
mittäs luulette mikä mahtaa olla mun perävälitys kun 215/65-16 renkailla 90km mittari nopeudessa kone kiertää noin 1500. olkiskohan mulla tiheempi optio perä. näkeekö sen jostain tyyppi numerosta tai perästä ulkoisesti mikä perävälitys on? tietysti välitykset on voinu vaihtua matkan varrella mutta silti.
Lähetetty: 12 Joulu 2004, 18:43
Kirjoittaja Vee8
Oisko 2.73, tai 3.08. Koodi löytyy kuskin oven tolpasta, kohdassa axle. Ulkoa en muista mikä oli mikä, kun en ole mikään Mustang-hörhö...
Ja tosiaan toi ohjelmoitava kikkare on hyödyllinen siinä vaiheessa, kun on jo kaikki muu tehty. Pitää muistaa, että US-Fordit toimi tietokoneruiskuilla jo silloin kun jaappaniassa ja euroopassa ajettiin kaasuttimilla. Eli ovat ehkä osanneet tehdä sen vempeleen aika hyvin.
Lähetetty: 12 Joulu 2004, 19:27
Kirjoittaja GT-350
Akselihan on voitu vaihtaa, joten ryömi auton alle ja katso perämurikan mutterin alta tyyppikilvestä; siellä on 3.08 lukkoperä merkitty 3L08 ja 2.73 vastaavasti 2L73...lukottomissa L:n paikalla on piste . Välttämättä sekään ei kerro totuutta, jos vanha kilpi on jätetty paikalleen ja välitys vain sisältä vaihdettu.
Tuolla nopeudella veikkaisin harvaa vakioperää eli juurikin 2.73 tai 3.08.