Sivu 1/1

BIG BIG BIG BLOCK FORD

Lähetetty: 10 Marras 2009, 09:35
Kirjoittaja Mexico65
Herätys isolohko miehet (naiset).
Uusi lohko tulossa ellei jo ole tullut.
833 cid alkaa jo kuulostaa hyvältä 2 x 416 cid, siinähän on jo kaksi isolohkoa valmiina.

The 12.3 will be a true MONSTER, move over King Kong, able to hold a 6.000" stroke crank and with a maxed out 4.700" Bore we get 833CID.

http://www.strokerengine.com/IDTEngines.html



Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD

Lähetetty: 10 Marras 2009, 20:44
Kirjoittaja Tapsa
Juu,olishan tollainen vuoristomotti asiaa. IHRA promodeissa jo standardi.900-1000cid rajapykki jo
häämöttää ja nekin on terästetty kaasulla/metanoli/ahdinyhdistelmillä. eli hieman alle 500cid motit
alkaa olla vaan kohta pikkulohkoja näiden rinnalla. BIG CUBES RULES.

Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD

Lähetetty: 10 Marras 2009, 20:54
Kirjoittaja GT-350
"1.5:1 Rod/Stroke ratio, important for making RPM"

Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta jos asia näin on niin suorakuutonenkin on kierroskone, yhtälailla :LMAO: :LMAO: :LMAO:

Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD

Lähetetty: 10 Marras 2009, 21:11
Kirjoittaja Fastback
Kaase teki jo vuosia sitten +900 cid moottorin. Osia on kyllä olemassa, ettei tuo IDT:n lohko nyt mitään uutta ole auringon alla. Kaikesta huolimatta hienoa, että IDT:ltä tulee uusi extra korkea lohko. Metkaa sinänsä että borespacing on stanu 4,900". Se rajoittaa porausta aika riskisti. Tuo 833 cid on oikeasti vielä pieni megalohko. Sitä kun saa 5,000" borespacingilla olevia korkeita lohkoja. Sonny's julkisti hiljattain GM:n sukuisen 5,300" borespacing lohkon, 932 cid GM roikaletta saa Sonnysracingiltä tilaamalla (2140hv@8100rpm :shock: halvalla 89.300 taalaa ), 932 cid kuulostanee MAHTAVALTA 8100 rpm kierroksilla. Jokainen voi muistella miltä mexicon motti kuulosti natikoissa, sen kun kertoo kolmella :mrgreen: :mrgreen: Melkoista puhinaa ilmeisti? Pari kaiffaria ketkä täälläkin lueskelevat ovat nähneet & kuulleet Kaasen 815 cid Hemin laulavan dynamometrissä 1800 hv tauluun. Tasan ei käy onnen lahjat.

1000cid ei ole enää mikään tabu, se on puhkaistu jo monta kertaa.

IDT:n uutukaisessa stanu borespacing johtaa siihen hyvään asiaan, että voit käyttää standardi 429/460 kansia. Kaikki muut onkin sitten melkein custom kalikkaa. Todella kallista, mutta asiallista kamaa kyllä, mutta "out of my league". Pitää vaan tyytyä noihin stanu dekkisiin lohkoihin.

Tästä alta puoleen hintaan....

http://www.racingjunk.com/category/92/D ... Motor.html

Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD

Lähetetty: 10 Marras 2009, 21:25
Kirjoittaja Fastback
GT-350 kirjoitti:"1.5:1 Rod/Stroke ratio, important for making RPM"

Tästä voidaan olla montaa mieltä, mutta jos asia näin on niin suorakuutonenkin on kierroskone, yhtälailla :LMAO: :LMAO: :LMAO:
More importantly the 4.500" length stroke allows for a 6.800" long rod providing a 1.5:1 Rod/Stroke ratio, important for making RPM and minimizing Friction.

Oletko ollut esimerkin kaltaisen 4.500" iskuisen 6.800" kangilla olevan pirteän moottorin kyyditettävänä?

Re: BIG BIG BIG BLOCK FORD

Lähetetty: 27 Joulu 2009, 00:30
Kirjoittaja Futurage
Heh,
kun kävin viime kevättalvella morjestamassa Kaasea pajallaan Atlantan lähellä, niin mestari sanoi ettei ole omalla 604( vai 598) cid BossMustangillaan kertaakaan painanut kaasua pohjaan tai kierrättänyt yli 4000 kierroksen. Pito kun katoaa niin totaalisesti aina. Sanoi silloin että kadulle paljon parempi moottori olisi max 520 ci. Jaapa jaa..suutarin lapsilla ei ole kenkiä vai mitä sanontaa tähän nyt voisi soveltaa..? :lol: