Sivu 1/4

Rummut levyiksi

Lähetetty: 19 Marras 2004, 14:55
Kirjoittaja Make67
Kuusseiska hootee kaipais jossain vaiheessa levyjarrut ainakin eteen. Valmiiden bolt on-pakettien hinnoista on jokaiselle muodostunut jonkinlainen käsitys(paaaaljon euuuuroja!) :evil: joten ajattelinkin jotain huokeampaa vaihtoehtoa. :lol:
Vanhalla keskustelupalstalla oli aikoinaan mielenkiintoinen juttu aiheesta malliin Tojo Subran levyt, omavalmisteiset bracetit ja muuta hauskaa. :twisted:
Muistaakseni Pony oli tehnyt jonkunlaisen konstruktion aiheesta, oliskohan ollu kuuskutoseen oikeen kuvan kanssa. Itsekin osallistuin silloin keskusteluun jotenkin, en vaan muista miten. :oops:
Mitenhän sen katsastuksen kans kävi? :shock:
Joku puhu että tulevissa??? Coraaneissa olis juttua aiheesta. Missä mennään? :roll:

Lähetetty: 20 Marras 2004, 00:04
Kirjoittaja Vieras
Konstruktio testattu katukelpoiseksi, hakkaa mennen tullen rummut käytettävyydessä ja hinnassa ne oikeat levymuutokset. Mutta ei siitä vieläkään sen enempää kun ei ole leimaa tuolle "kokeilulle".

Lähetetty: 20 Marras 2004, 22:55
Kirjoittaja jorsei
Luultavasti niin Ford Granadan ja Taunuksen 75-80 levyt sopivat.
Katso linkkiä.
http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html

Jorma

Lähetetty: 21 Marras 2004, 10:03
Kirjoittaja Jukka
jorsei kirjoitti:Luultavasti niin Ford Granadan ja Taunuksen 75-80 levyt sopivat.
Katso linkkiä.
http://www.mustangsteve.com/granadadiscs.html

Jorma
Juu,Granadan jarrukamat sopii sillä edellytyksellä että kyseessä on Amerikan-Granada.
Eurovehkeet ei käy ainakaan ilman isompaa sovittamista.

Lähetetty: 21 Marras 2004, 11:24
Kirjoittaja harmi80_
Ja mitä olen asiaa vähän tutkinut, niin voi olla helpompi löytää mussen omat palikat, kuin jostain kaivaa USA-Granu...

Harri

Lähetetty: 21 Marras 2004, 18:36
Kirjoittaja Aku_81
Mitenköhän kävisi uudemman esim fox-mustin jarrut? niitähän saattaisi löytää, onhan noita varmasti euroopassa purettuinakin jonkinverran siis foxeja.

Lähetetty: 21 Marras 2004, 20:40
Kirjoittaja GT-350
Joopa, mutta foxeissa on totaalisen erilainen ratkaisu edessä kuin earlyissä ja ohjaus etupuolella, ja vanteen kiinnitys ei täsmää pulttien määrän eikä pulttijaon suhteen, early-V8 5x4,5" vs. foxien 4x4,25"...out of the question.

Lähetetty: 22 Marras 2004, 07:14
Kirjoittaja JYK-90
Itse tilasin viime viikolla 65 Mustangiin uudet tehostamattomat levyjarrut eteen US Centeristä. Paketissa on mukana kaikki tarvittava olka-akselia myöten ja hinta ei ollut päätä huimaava. Jarrut ovat Usa-Granadasta modifioidut ja istuvat Mustangiin heittämällä. Suosittelen kysäisemään ko pakettia US Centeristä sillä minusta paketti on varsin kilpailukykyinen siihen nähden että itse alkaa metsästämään osia ym!!

Lähetetty: 22 Marras 2004, 10:10
Kirjoittaja Make67
No sittenhän US Centeristä on kysyttävä :idea: . Kiitokset "valaisusta" 8)

Lähetetty: 22 Marras 2004, 10:15
Kirjoittaja Kimi
Jos tohon Fox-jarrukonversioon lähtee, niin kannattais miettiä samantien koko etujousituksen uusimista, esim tohon tyyliin: http://www.heidts.com/heip32-3.htm

Lähetetty: 22 Marras 2004, 13:32
Kirjoittaja Vieras
JYK-90 kirjoitti:Itse tilasin viime viikolla 65 Mustangiin uudet tehostamattomat levyjarrut eteen US Centeristä. Paketissa on mukana kaikki tarvittava olka-akselia myöten ja hinta ei ollut päätä huimaava. Jarrut ovat Usa-Granadasta modifioidut ja istuvat Mustangiin heittämällä. Suosittelen kysäisemään ko pakettia US Centeristä sillä minusta paketti on varsin kilpailukykyinen siihen nähden että itse alkaa metsästämään osia ym!!
Eipä taida levyjarruista olla paljon hyötyä jos ei laita tehostinta, rumpusetti pysäyttää yhtä hyvin.

Lähetetty: 22 Marras 2004, 13:44
Kirjoittaja Fastback
Anonymous kirjoitti:Eipä taida levyjarruista olla paljon hyötyä jos ei laita tehostinta, rumpusetti pysäyttää yhtä hyvin.
Rumpujarrut menettävät tehonsa parin kovemman jarrutuksen jälkeen tai jopa yhdesta voimakkaasta jarrutuksesta n. 200 km/h nopeudesta. nim. kokemusta on ja vielä hengissä. Jos isoakovaa pitää ajaa niin levyt ehdottomasti. Normaali cruisingissa ei mitään väliä kummat vauhdinsurmat siellä on.

Lähetetty: 22 Marras 2004, 21:14
Kirjoittaja PeteP
Kyllä vaan jarruttaa ihan hyvin ilman tehostintakin.

Lähetetty: 22 Marras 2004, 22:33
Kirjoittaja Jukka
Fastback kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Eipä taida levyjarruista olla paljon hyötyä jos ei laita tehostinta, rumpusetti pysäyttää yhtä hyvin.
Rumpujarrut menettävät tehonsa parin kovemman jarrutuksen jälkeen tai jopa yhdesta voimakkaasta jarrutuksesta n. 200 km/h nopeudesta. nim. kokemusta on ja vielä hengissä. Jos isoakovaa pitää ajaa niin levyt ehdottomasti. Normaali cruisingissa ei mitään väliä kummat vauhdinsurmat siellä on.
Kyllä ne jarrut hukkuvat vakiopaloilla levyjarruistakin. :wink:
Tästä on ihan omakohtainen kokemus Botniaringiltä.

Lähetetty: 23 Marras 2004, 09:39
Kirjoittaja Make67
Tässähän oli aikaisemmassa Coraanissa tarinaa, miten laitetaan Suzukin tehostin musseen. Että ei se tehostettu "levujarrutus" ole kekseliäälle/osaavalle ongelma. Ittelle taitaa kuiteskin olla....?? :oops: :lol: