Sivu 1/1

katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 18:00
Kirjoittaja Ville K
Oliskos missään olemassa jotain sivua, mistä vois katsella noita katsastusvarustevaatimuksia eri vuosimalleille? Olis kiva jo katsella vähän etukäteen mitä toi 66:nen vaatisi leimalle..

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 18:21
Kirjoittaja PeteP
Eihän tuo vaadi mitään muutoksia, jos viet sen asianymmärtävälle katsurille, ainoastaan takamarkkerit pois toiminnasta katsastuksen ajaksi.

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 18:32
Kirjoittaja Antti66HT
Ei -66:ssa ole mitään takamarkkereita. Peruutus valojakaan ei tarvita. Ratti lukkoakaan ei ole. Käsijarrustakaan ei ole tehosta ollut kovin tarkkoja.

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 18:54
Kirjoittaja Ville K
Lähinnä noita että mistä vuosimallista mitäkin tarvii olla. Pissapoika oli tuolla toisessa topikissa, eli se 1958 alkaen.. Mutta entäs kun joissain kuvissa näkee jotain ihan törkeitä takaheijastimia, ei kai sellaisia tarvi laittaa? Entäs tuo sealed beam hommeli, onko siitä oikeesti jotain lakipykälää olemassa, että täytyy polttimon olla vaihdettavissa, vaiko jonkin katsurin mielivaltainen vaatimus? Rattilukko homma on ihan jees, ettei tarvi laittaa, mutta tarviiko olla jotain muuta luvatonta ajoa estävää laitetta (siis lain puolesta, toki itsekin ymmärrän että ajonesto on hyvä olla ettei lähde varkaiden matkaan). Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 19:57
Kirjoittaja Jukka
Ville K kirjoitti: Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?
Ei saa van pitää! :wink:
Vie Kangasalalle rekisteröintikatsastukseen niin saat hyvää palvelua.
Latella taisi olla tästä ihan omakohtainen kokemus?

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 20:13
Kirjoittaja Ville K
Jukka kirjoitti:
Ville K kirjoitti: Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?
Ei saa van pitää! :wink:
Vie Kangasalalle rekisteröintikatsastukseen niin saat hyvää palvelua.
Latella taisi olla tästä ihan omakohtainen kokemus?
Siis joo, joka tapauksessa leiman jälkeenhän ne olisi laitettu palamaan, kuten avoonkin laitoin, mutta hyvä kun saavat olla! :lol:
Joo, olen kuullut, että Kangasalabamassa olis amerikanjenkkilotjapaskojen päälle ymmärtävää henkilökuntaa :wink:

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 22 Loka 2009, 22:03
Kirjoittaja stangrider
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... ntuominen/

http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... B6auto.htm

Tuolta löytyy yleisimpiä.

Ton ikäiselle ei tarvii muuta kun ajaa vaan konttorille, kyllä ne siellä sitten kertoo
pitääkö jotain korjata..

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 23 Loka 2009, 13:33
Kirjoittaja PeteP
Antti66HT kirjoitti:Ei -66:ssa ole mitään takamarkkereita. Peruutus valojakaan ei tarvita. Ratti lukkoakaan ei ole. Käsijarrustakaan ei ole tehosta ollut kovin tarkkoja.
No perkele muistelinki ettei noin vanhassa ole.. käsijarrukin oli varmaan special order kamaa :D

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 23 Loka 2009, 13:53
Kirjoittaja moottori-hannu
mistä vuosimallista lähtien ohjauslukko on vakiona?

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 23 Loka 2009, 15:33
Kirjoittaja Handyy
Ville K kirjoitti:Lähinnä noita että mistä vuosimallista mitäkin tarvii olla. Pissapoika oli tuolla toisessa topikissa, eli se 1958 alkaen.. Mutta entäs kun joissain kuvissa näkee jotain ihan törkeitä takaheijastimia, ei kai sellaisia tarvi laittaa? Entäs tuo sealed beam hommeli, onko siitä oikeesti jotain lakipykälää olemassa, että täytyy polttimon olla vaihdettavissa, vaiko jonkin katsurin mielivaltainen vaatimus? Rattilukko homma on ihan jees, ettei tarvi laittaa, mutta tarviiko olla jotain muuta luvatonta ajoa estävää laitetta (siis lain puolesta, toki itsekin ymmärrän että ajonesto on hyvä olla ettei lähde varkaiden matkaan). Vilkut saa vissiin palaa parkkeina vielä tuon ikäisessä?
Polttimoista ei tullut mun '66:n kanssa mitään sanomista, joskin oli jo melkein haastavaa saada ajovaloja oikeille korkeuksille. Takaheijastimista ei ollut mitään puhettakaan eikä niitä mun autosta löydykään. Valmistenumero pitää olla meistettynä jonnekin kohtaan korissa, ovessa oleva valmistenumerokilpi ei kelpaa. Vilkut voi palaa parkkeina kuten on autoon suunniteltukin. Tuossa noita mitä äkkiseltään muistuu mieleen...

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 23 Loka 2009, 15:55
Kirjoittaja Antti66HT
moottori-hannu kirjoitti:mistä vuosimallista lähtien ohjauslukko on vakiona?
-68 vuodesta ollut Suomessa pakollinen, tehtaalta mustangeissa tuli vasta -69 malliin. Ei siis -66 mikään ongelma. Käsijarru noissa lienee ollut jo kaikissa...

Re: katsastusvaatimukset

Lähetetty: 23 Loka 2009, 16:50
Kirjoittaja munmummu69
Antti66HT kirjoitti:
moottori-hannu kirjoitti:mistä vuosimallista lähtien ohjauslukko on vakiona?
-68 vuodesta ollut Suomessa pakollinen, tehtaalta mustangeissa tuli vasta -69 malliin. Ei siis -66 mikään ongelma. Käsijarru noissa lienee ollut jo kaikissa...
Eiku tehtaalta tuli vasta -70:een.