Sivu 1/2
Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 12 Syys 2009, 11:33
Kirjoittaja voxagent
Asensin hiljattain uuden FR:n simpukan ihan toimivan mutta hitaan originaalin tilalle.
Parannus ohjaustuntumaan ei ollut päätä huimaava ja nyt simpukassa on ....tillinen klappi eli yli 1/4 kierros.
Rattia kääntäessä simpukan pitman armiin tuleva akseli heiluu sivuttaissuunnassa.
Onko joku muu törmännyt moiseen?
Tehtaalta tuli jo "emme ole koskaan ennen nähneet moista"-viesti vastauksekseksi vaikka toisenlaisiakin kommentteja löytyy eri palstoilta.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 21 Syys 2009, 17:15
Kirjoittaja Mexico65
Ei kai vaan sectori akseli ja pitman arm ole eri paria?
1" sectori akseli ja 1-1/8" pitman arm.
Muutoin ¼ kierroksen välys tuntuu mahdottomalta.
Mittaa nyt varmuuden vuoksi sectorin ja pitman armin sopivuus. Joko 1” tai 1-1/8" pitäisi olla.
Toisin päin asentaminen vaatii jo päättäväisyyttä.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 23 Syys 2009, 17:46
Kirjoittaja voxagent
Juu ei. Pitman armi on lujasti kiinni ja olisin asian toki huomannut asentaessa. Sektoriakselin laakeri on antautunut ja akseli heiluu sivusuunnassa.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 23 Syys 2009, 18:08
Kirjoittaja Antti66HT
Ilmeisesti kiristetty liian tiukkaan?
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 23 Syys 2009, 18:51
Kirjoittaja voxagent
Simpukka on asennettu tehtaan säädöillä ja tuntuma oli aluksi ihan ok. Asennusohjeissa oli vielä maininta ettei säätöä tarvitse tehdä. Tehdas "haluaa" osan takaisin tutkiakseen sitä, mutta taitaa olla parempi heittää koko paska metallikierrätykseen.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 28 Syys 2009, 13:41
Kirjoittaja karjal
Olen juuri ostamassa samanlaista simpukkaa, mites muilla nämä on toimineet? Siis ostanko vaiko en?
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 28 Syys 2009, 14:12
Kirjoittaja Antti66HT
Mulla pelasi ohan hyvin muutaman vuoden, eikä siinä vieläkään mitään vikaa ole. Vaihdoin pois tcp:hammastangon tieltä.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 28 Syys 2009, 14:57
Kirjoittaja Mexico65
Hyvin toimi ja kesti usean vuoden kilpakäytössä ja muutama vuosi siviiliajossa. Kunnes auton uuden omistajan toimesta vaihtui TCP:n tehostettuun hammastankoon.
Tuo Flaming Riverin simpukka oli hankittu viime vuosituhannella.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 28 Syys 2009, 19:47
Kirjoittaja voxagent
Onhan se neulalaakeroitu ja uusi eikä maksa summitilla juur mitään. Useilla se on vielä toiminutkin. Itsellä taisi vain käydä huono tuuri. sitä ei vaan usko, että noin yksinkertainen verme voi hajota käsiin.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 13 Maalis 2010, 13:37
Kirjoittaja voxagent
Simpukka korjattu. Sektoriakselin ylempi tukilaakeri oli pudonnut alaspäin itsestään kohtaan jossa laakerin ulkokehä ei saanut tukea. FR toimitti postitse uudet laakerit ja tiivisteet ilman kuluja kun itse sitä ehdotin, koko boxin edestakaisen lähettämisen sijaan.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 14 Maalis 2010, 22:03
Kirjoittaja Arto65FB
voxagent kirjoitti:Simpukka korjattu. Sektoriakselin ylempi tukilaakeri oli pudonnut alaspäin itsestään kohtaan jossa laakerin ulkokehä ei saanut tukea. FR toimitti postitse uudet laakerit ja tiivisteet ilman kuluja kun itse sitä ehdotin, koko boxin edestakaisen lähettämisen sijaan.
FR:ltä customer serviceä. Hienoa.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 30 Huhti 2010, 08:11
Kirjoittaja voxagent
Vanha ja hidas vaihdettu takaisin FR:n korjauskäynnin ajaksi. Onko kellään vielä kokemusta Borgesonin tehostimella olevasta simpukasta ?
Hinta on kai jossain 1000 USDin paikkeilla.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 09 Touko 2010, 19:54
Kirjoittaja ROKI
Käy ennen hakeen purkaamolta omegan nokilta ZF tehostettu simpukka, varmasti paremi valinta kuin ne jenkkien tekemät paskat. Ittellä on asennusta odottamassa tuollanen, muistelen että joku oli jo laittanut tuollasen ajokkiinsa, vähän siinä joutuu rakentamaan mutta se kannattaa. On nopea lyhyemmän kääntövartensa ansiosta.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 09 Touko 2010, 20:09
Kirjoittaja Ville K
ROKI kirjoitti:Käy ennen hakeen purkaamolta omegan nokilta ZF tehostettu simpukka, varmasti paremi valinta kuin ne jenkkien tekemät paskat. Ittellä on asennusta odottamassa tuollanen, muistelen että joku oli jo laittanut tuollasen ajokkiinsa, vähän siinä joutuu rakentamaan mutta se kannattaa. On nopea lyhyemmän kääntövartensa ansiosta.
On muuten pätevä vehje, ittekin tuli tollanen asennettua yhteen autoon, missä oli tehostamaton simpukka aiemmin.
Re: Flaming Riverin simpukka
Lähetetty: 09 Touko 2010, 23:10
Kirjoittaja FaikkuFB
Juu, toinen kesä lähdössä tuolla Omeegan ZFllä. Ei voi moittia oikein mitään, nopea ja tarkka.
Vähän askarteluahan se kyllä teetti, mutta ei mitään todella vaikeata. Sopivan kääntövarren löytäminen on hankalin operaatio.