Sivu 1/1
5 litraisen käyntiongelmia -83 2-pisteruisku
Lähetetty: 14 Marras 2004, 21:20
Kirjoittaja ford-tulokas
Heittäkää arvauksia mikä vaivaa kun käynnistyy, kulkee pintakaasulla muttei huoli kierroksia. Kun painaa kaasua niin tukehtuu, kulkee hyvin pintakaasulla muttei siedä kaasua niin että olis voimaa. 2-pisteruutta kun on niin hukassa olen. Ehdotuksia niin kokeilen heti.
Re: 5 litraisen käyntiongelmia -83 2-pisteruisku
Lähetetty: 15 Marras 2004, 17:37
Kirjoittaja Arto65FB
ford-tulokas kirjoitti:Heittäkää arvauksia mikä vaivaa kun käynnistyy, kulkee pintakaasulla muttei huoli kierroksia. Kun painaa kaasua niin tukehtuu, kulkee hyvin pintakaasulla muttei siedä kaasua niin että olis voimaa. 2-pisteruutta kun on niin hukassa olen. Ehdotuksia niin kokeilen heti.
No tod.näk. alipainevuodot (tai siis -imut, eihän alipaine vuoda vaan alipaineeseen vuotaa) voi sulkea pois, sen aiheuttamat ongelmat ovat just päinvastaiset (ainakin kaasarikoneessa).
Kerros vähän lisää oireista ja tähän astisista tarkistuksista.
- Ei siedä kaasua, meneekö rikkaalle vai laihelle vai onko ok?
- Onko eroa paikallaan vapaalla ja ajossa poljettaesssa?
- Suuttimien putsaus, piuhojen kontaktit, lambadat ym.
Jos löytyy toimiviksi tiedettyjä osia hyllystä, niin kokeile niitä, esim. käviköhän CFI-imiksen ihan tavallinen 2-kurkkuinen kaasari. Sitten puola+jakaja, niin pääset edes selville, mistä isommassa osasta vikaa voisi hakea.
Lähetetty: 15 Marras 2004, 21:05
Kirjoittaja Vieras
2-kurkkuinen fordin kaasari käy suoraan ( ei tarvii tapella cfi:n kanssa) ja sitten vielä joutuu laittaa bensanpaineensäätimen !
Lähetetty: 15 Marras 2004, 23:05
Kirjoittaja ford-rookie
käy helvetin rikkaalla, kulutus oli noin 30-40 litraa 130 km matkalla. Lähtee käyntiin kun painaa hieman kaasua ja vapaallaa saa houkuteltua kierrokset ihan tappiin. Jos polkaisee suoraan kaasun lattiaan niin sammuu. Ajossa ei kestä kuin pintakaasun, saa kuitenkin kulkemaan 60 mailiakin, hyytyy mäkiin kun ei kestä kaasua. Kun käyttää autoa paikallaan tyhjäkäynnillä tai hieman laittaa kierroksia niin pakokaasuistakin voi todeta seoksen olevan raju. Kokeiltiin toisesta koneesta koko ruiskubodyä, lambda on uusi, lämpöanturit vaihdettu myös toisesta koneesta, ilmavuodot tukittu( niitä oli muutama muttei vaikutusta asiaan) tässä ei tule jakajaan mitään johtoja vaan pyörintänopeus otetaan kampiakselin etupäästä. Tuli mieleen että voisiko olla siinä vika? Tai jos jollain ois muita hyviä ehdotuksia?
Lähetetty: 16 Marras 2004, 10:02
Kirjoittaja Arto65FB
Katsopa ajoitus lampun kanssa. En tiedä tuosta 82-83 ilmeisesti olleesta sytkäjärjestelmästä, mutta mahdollinen ongelma. Eli jos jostain löytyisi lainaksi vaikka tavallinen kärkijakaja, niin sitä kannattaisi kokeilla.
Lähetetty: 16 Marras 2004, 12:54
Kirjoittaja marquis
Lähetetty: 16 Marras 2004, 16:52
Kirjoittaja F-rookie
Alkaa tuntua siltä ettei Fordit ole mua varten....
Kun räpellettiin autoa eilen niin ainoa mitä saatiin aikaan oli toisen suuttimen pimentyminen. Ahkeralla mittailulla ja johtimien yms tutkimuksella saatiin 100% varmuudella paikannettua vika tietokoneeseen.
Nyt kun pistin virransyötöt suuttimelta toiseen eli kone ohjaa voin toista mutta siitä on hyppylanka toiseen ja pari alipainevuotoa aiheutettiin repimällä letkuja irti niin käy kuin enkeli! Ei tosin seokset ole ihan kohdallaan kun pakokaasuista voi päätellä että rikkaalla ollaan edelleen, ainakin alle 1000 rpm alueella.
Kai tosta on sitten compuutteri paskana. Jako ei ole hypännyt, tuli sekin sitten katsottua.
Kaasari vai ruisku
Lähetetty: 17 Marras 2004, 22:48
Kirjoittaja Vieras
Kaasari vaan paikalleen ja pensa pumppu jako koteloon ongelmat loppuu.
Re: 5 litraisen käyntiongelmia -83 2-pisteruisku
Lähetetty: 07 Joulu 2004, 21:03
Kirjoittaja cougar73
ford-tulokas kirjoitti:Heittäkää arvauksia mikä vaivaa kun käynnistyy, kulkee pintakaasulla muttei huoli kierroksia. Kun painaa kaasua niin tukehtuu, kulkee hyvin pintakaasulla muttei siedä kaasua niin että olis voimaa. 2-pisteruutta kun on niin hukassa olen. Ehdotuksia niin kokeilen heti.
Itselläni on just sama peli ja aikoinaan oli samoja probleemeja. Ei muuta kuin putket irti ja harjateräksen pätkällä katalysaattorit tyhjiksi! Jo rupesi kulutus pienentyä ja kulku parani,eikä noin vanhassa tartte kattien täyttää nykysäännöksiä. Eikä vaikuttanut ääniin juuri mitään! Juuri katsastin (katsastanut jo 15 kertaa)samaisen auton (ilmakompura katalysaattoreihin johtavine putkineen vaikuttaa kyllä päästöihin;ne mulla on edelleen kiinni ja kunnossa,kateissa ei ole kuin kuoret). Ja yks homma mikä myös vaikutti rajusti sopan kulutukseen oli läppien asentoa haistelevan mötikän (en muista enää oikeata nimeä, sijaitsee repsikanpuoleisen lokarin päällä

)vaihto; eikä ollut mikään halpa palikka (oisko tuolloin listahinta ollut tommoset 3000 mummoa). Sain sen kuitenkin erään Sandbergin Artsin kautta jenkeistä suoraan alle puolen hinnan, mutta silloin päätin seuraavan ruiskuvian ilmetessä kyllä siirtyä korvauskaasaripolitiikkaan (knock knock). Omassa 83:ssa on 2-pisteruisku, jota kuulemma ei näillä palikoilla tuolloin tehty kuin osan vuotta, varmaan osien eksoottisuus ja hinta selittyy sillä. Lisää ruiskutietoo löytyy mm.
http://www.fordfuelinjection.com