Sivu 1/2
Perän tunnistus
Lähetetty: 07 Elo 2009, 23:18
Kirjoittaja Hellakopteri
Ennen kun lähden kunnolla ryömiin auton alle, niin sattusko kukaan tunnistamaan kuvien perustella mistä perästä on kyse? edellisen omistajan mukaan fordin 9", mutta vajavaisen tietämykseni pohjalta näyttää minun silmään kyllä 8". Tuo on kiinni 65 FBssä.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 08 Elo 2009, 09:12
Kirjoittaja Tapsa
Näyttäs 8" mutta pinionin puoleinen kuva on epäselvä ,kokeile meneekö 1/2 " hylsy kaikkiin casen alareunojen pultteihin/muttereihin jos menee, sillon 8" jos ei mene 1 paikkaan 9". toinen asia putsaa valunumero, näkee onko vahvempi vai heikompi case tosin vahvemmassa (HD) menee enemmän poikittain
"ribejä" eli vahvikketa ,std case 2 pystyyn 1tai2 vaakaan
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 08 Elo 2009, 09:56
Kirjoittaja Fastback
tapsan ehdottama hylsykokeilu paljastaa varmasti, mutta visuaalisen tarkastelun pohjalta sanoisin std. 8" '65-'66 Mustang banjo. Se erehdyttävästi muistuttaa takaapäin 9" perää, mutta 9" on enempi pyöreämpi ja 8" taas ovaalimpi. Koita hylsyllä tai kaiva sieltä kardaanin puolelta ylhäältä casen numerosarjat. Sieltä viimeistään paljastuu mikä akseli siellä on.
Tässä tapauksessa sanoisin olevani mielelläni väärässä!!! Ainahan se on riemuvoitto kun 9":n taka-akseli löytyy.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 08 Elo 2009, 14:42
Kirjoittaja fairlane
8"näyttäs
8" perä kyllä riittää moneen pikkukoriseen autoon mainiosti ,jopa vähän rivakampaan käyttöön paremmilla osilla kasattuna/vahvisttuna
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 08 Elo 2009, 21:56
Kirjoittaja Hellakopteri
Kiitoksia kommenteista ja neuvoista.
pikanen hylsytestaus tuossa parkissa. Ei mene hylsy sinne casen alareunaan, eli se klo 7ssä oleva (edestä katsottuna) jää menemättä. Sellasen mutkan takana saavuttamattomissa. Ei ollut myöskään 1/2" hylsy vaan 9/16 joka passas jos sillä nyt on merkitystä tai siis sekään ei passaa hylsynä, vaan lenkkinä. On outoa kun tuo näyttää nettitutkimuksien jälkeen ainakin takaapäin just 8"...Tagejä ja numeroita en löytäny (en vielä ainakaan).
Täytynee tutkailla tätä ATKta lisää, 9 inch rear end identification antaa kyllä hyvin lähteitä ja ajan kanssa pälyillä uudelleen auton alle.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 09 Elo 2009, 09:59
Kirjoittaja Tapsa
juu,näppi virhe 1/2kara 9/16"avainkoko .
Valunumero kyllä löytyy WARC7 tms siellä flangessa
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 09 Elo 2009, 11:31
Kirjoittaja Fastback
Eihän se mikään mahdottomuus ole, että siellä on 9" perä. Se on kökkömaisella paikalla se casen valukoodi, mutta sinne alle kun pääsee könyämään niin valunumero pitäisi löytyä casen etupuolelta vasemmalta yläreunasta. Jos siellä lymyää 9" perä, niin todennäköisemmin siellä on std. C7AW case jollainen löytyy mm. mun autosta. Jos sieltä löytyy iso N kirjain niin sitten saat onitella itseäsi.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 09 Elo 2009, 20:44
Kirjoittaja Kopekka
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 09 Elo 2009, 23:06
Kirjoittaja Hellakopteri
no niin, en sieltä oikein mitään kunnollisia valunumeroja löytäny, mutta tutkailun perusteella on standardi 9 tuumanen kun vertaa esim. tuohon kevinstangin tarinaan (kiitos vinkistä). Viittaakos tuo ylösalasin oleva numero (kaiketi 63) valmistusvuoteen? Mutta hyvä juttu että ysi, tiedä vaikka joskus jotain hyötyäkin siittä.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 10 Elo 2009, 08:41
Kirjoittaja SamiM
Hellakopteri kirjoitti:no niin, en sieltä oikein mitään kunnollisia valunumeroja löytäny, mutta tutkailun perusteella on standardi 9 tuumanen kun vertaa esim. tuohon kevinstangin tarinaan (kiitos vinkistä). Viittaakos tuo ylösalasin oleva numero (kaiketi 63) valmistusvuoteen? Mutta hyvä juttu että ysi, tiedä vaikka joskus jotain hyötyäkin siittä.
Kuvien perusteella sanoisin, että 9-tuumainenhan tuo on, sillä hylsyä ei saa jatkon kanssa alimmaiseen mutteriin. Ja osanumero löytyy valusta öljytilan puolelta. Tuossa kuvassa näkyvä kolmimerkkinen on valupäiväyskoodi.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 10 Elo 2009, 11:28
Kirjoittaja Fastback
SamiM kirjoitti:Kuvien perusteella sanoisin, että 9-tuumainenhan tuo on, sillä hylsyä ei saa jatkon kanssa alimmaiseen mutteriin. Ja osanumero löytyy valusta öljytilan puolelta. Tuossa kuvassa näkyvä kolmimerkkinen on valupäiväyskoodi.
Nuo casen kuvat ovat hyvät, niistä perän pystyy jo päättelemään. Onneksi olkoon hellavitkuttimella on 9" murkula siellä.
Mahtoikohan muuten olla minullakin niin että kun case oli irti banjosta, niin otin siinä kohtaa koodin ylös casesta... No oli miten oli, mutta minulla on maailman yleisin 9" case autossa.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 10 Elo 2009, 19:25
Kirjoittaja Tapsa
Eli standardi...

Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 10 Elo 2009, 21:38
Kirjoittaja Hellakopteri
eikös maailman yleisin=maailman standardi=todetusti pirun hyvä

no jooo, itse olen enemmän kuin tyytyväinen että tuommonen oli. riittää paukut perässä vaikkei ehkä koneessa (ainakaan vielä)
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 10 Elo 2009, 22:00
Kirjoittaja Fastback
standardi kestää aika paljon. Eemmän mitä 95 % kerholaisista ikinä syöttää std. caselle.
Re: Perän tunnistus
Lähetetty: 10 Elo 2009, 22:31
Kirjoittaja Antti66HT
Fastback kirjoitti:standardi kestää aika paljon. Eemmän mitä 95 % kerholaisista ikinä syöttää std. caselle.
Kyllahan nyt 12 sekunnin autossa kestaisi 8 tuumanenkin...
