Sivu 1/1
Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 07 Elo 2009, 17:01
Kirjoittaja MouTine
Onko kokemusta miten vaikuttaa ajo-ominaisuuksiin? Ihan ulkonäöllisistä syistä ajattelin tuoda vanteet kaaren tasalle, mutten haluisi sen tapahtuvan ajo-ominaisuuksien kustannuksella. Ja ilmanmuuta käyttäisin vain läpipultattavia keskittäviä spacereita.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 11 Elo 2009, 16:09
Kirjoittaja GTS
Ei mitään vaikutusta ajettavuuteen, ulkonäköön kylläkin. Yleensä on käytetty 1/2" spaceria.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 12 Elo 2009, 09:23
Kirjoittaja Mexico65
GTS kirjoitti:Ei mitään vaikutusta ajettavuuteen, ulkonäköön kylläkin. Yleensä on käytetty 1/2" spaceria.
Niin kuin GTS jo kerkisi, ei
oikein asennetuilla spacereilla ole minkäänlaista negatiivista vaikutusta auton ajettavuuteen tai turvallisuuteen. HUOM! Ovat kuitenkin laittomat, ellei ole tehtaan tai maahantuojan alkuperäsi asennuksia.
Rata-autoissa on käytössä spacereita aina 2" saakka, itselläni vanteesta riippuen joko 8 mm tai 18 mm.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 12 Elo 2009, 10:45
Kirjoittaja MouTine
Lähinnä miten entistä uraherkemmäksi auto muuttuu, se on se mikä mietityttää. Tuolla toisaalla kyselin asiasta ja sain seuraavat cons 'n pros listan...
Kun levität takapäätä :
- aliohjautuu enemmän
- sladit äkkinäisempiä
- uraherkkyys kasvaa / suuntavakavuus vähenee
+ pystyy pitämään helpommin isommassa luistokulmassa pyörähtämättä
Mitä mexico tarkotat oikein asentamisella? Ei kai sitä väärin voi asentaa jos pinnat on puhtaat ja palikat huolella tehty / laadukkaita.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 12 Elo 2009, 11:20
Kirjoittaja Fastback
MouTine kirjoitti:
Mitä mexico tarkotat oikein asentamisella? Ei kai sitä väärin voi asentaa jos pinnat on puhtaat ja palikat huolella tehty / laadukkaita.
Erittäin hyvin sanottu, mutta käytäntö voi olla ihan jotain muuta. Sitä on vaan melkoisia pääsiäiskäsiä, ihme kun eivät vanteita saa väärinpäin navalle. Enkä tarkoita ketään tuntemaani kerholaista, mutta noin yleensä sitä löytyy monenmoista takapiha mekaanikkoa.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 12 Elo 2009, 12:43
Kirjoittaja Dervish
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 12 Elo 2009, 20:50
Kirjoittaja GTS
Kyse olisi varmaankin tällaisista keskittävistä lisättynä ARP 2"pitkillä pulteilla ja pyörä on paremmin kiinni kuin vakiona. Vaikutus on sama kun laittaisi leveämmän 99 mustangin akselin alle: akselin kiinnityspisteet säilyvät samana mutta raideleveys kasvaa. Periaatteessa laakerikuorma kasvaa mutta emme ole huomanneet kestossa eroa ja näitä on sentään laitettu useita.

Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 12 Elo 2009, 23:00
Kirjoittaja Tapsa
Lähinnä varmaan Mexico tarkoitti " väärin asennettuja" eli paksuja spaisereita liian lyhyille /heikoille pyörän pulteille tai saati pelkästään pulteista
keskittäviä patentteja . Ymmäran kyllä miksi ne on kiellettyjä tieliikenteessä ja virallisissa kilpailuissa.
Ehkä paras ratkaisu on etu napaan pulttavava adapteri ja siitä tulee sitten pyörän pultti ja sekin vielä paksu.
ja taka akseliin kun tehoa on oikeesti niin 1/2" normipultit alkaa olla heikoilla , niin vaihto 5/8" pultteihin ei pitäs hajota sen puolesta.
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 23 Loka 2009, 22:02
Kirjoittaja TPN
Mulla on ollu kolme vuotta Eibachin 35mm spacerit eikä ongelmia niin ajossa kuin konttorillakaan
Re: Spacerit taakse SN95:seen?
Lähetetty: 23 Loka 2009, 22:28
Kirjoittaja JXA-26
Jos totaali limiitillä lähetään ASVALTTI rataa vetään, rupee etupään / takapään leveysero vaikuttaan. Mulla -67.kassa peiserit molemmissa päissä, että sn95 17" vanteet mahtuu pyöriin. Ajossa ei huomannut vaikutusta kun tuon auton limiitti tulee muuten todella nopeesti vastaan. Jos lakikirjainta tuijottaa niin takapään "irralliset" olis laittomat, mutta edessä pultattu napaan kiinni olis sallitut...
Ymmärtääkseni tälläiset kelpais:
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG
Mutta nämä ei:
http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG