Sivu 1/2
Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 29 Heinä 2009, 15:54
Kirjoittaja Esaleeni 27
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 00:05
Kirjoittaja JYK-90
On kyllä hieno auto!
Pojat on asettaneet riman aika korkealle jos ajatellaan auton rakentamista näyttelyihin.
Toisaalta olisi mukava nähdä tämä FB-65 myös radalla tai stripillä tositoimissa. 408 cid, TCP suspensions, ym....
Ps. Ovenkahvat ovat yksi hyvä yksityiskohta autossa. Nykyaikaiset kahvat istuvat omasta mielestäni hienosti kokonaisuuteen!
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 12:22
Kirjoittaja harmi80
Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Hieno peli oli kyllä. Harmi vaan kun sillä ei omistajan mukaan ajeta kuin harvoina kauniina kesäpäivinä
Menee vähän huippualusta hukkaan... Eiköhän sen olisi uskaltanut trailerille ajaa vakiohiluillakin.
Alkaa pohjolaankin rantautua tuo showautojen isolla rahalla rakennuttaminen.
Valitettavan usein nuo vaan vievät kaiken huomion tavallisten harrastajien kulkupeleiltä,
joissa monesti tiukka budjetti saa aikaan sen, että oikeasti innovatiivisiä ideoita syntyy.
Mutta onhan nuo aina tavallaan jonkinlaisia benchmarkeja tavan tallaajalle.
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 12:48
Kirjoittaja fox88
Kyllä on hieno peli!
Vanteista en ite oikeen tykkää mutta komia silti.
(Juliste ko. autosta seinällä)

Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 13:40
Kirjoittaja SamiM
harmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ford Racing 351W
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 13:44
Kirjoittaja stangrider
Tampereen näyttelyssähän tuo tuli bongattua livenä.
Ensi ajatus oli, että jo taasen Swedut raahannu pelit näytille.
Sitten kun alkoi esittelykylttiä tavaamaan, niin oli melko yllätys.
Sehän on Oulun Fun Run kämppis ollut taasen pajalla

.
Nythän on käyty avo, FB joten HT:tä odotellessa

Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 17:25
Kirjoittaja munmummu69
SamiM kirjoitti:harmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ford Racing 351W
Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 19:53
Kirjoittaja harmi80
munmummu69 kirjoitti:SamiM kirjoitti:harmi80 kirjoitti:Ihmetytti kun artikkelissä todettiin koneen olevan 402 kuutioiseksi porattu pikkulohko.
Missäs lohkossa riittää varat tuollaiseen ylikokoon?
Ford Racing 351W
Ton verran on vakiona CIDejä epämuodikkaassa ja isoimmassa clevelandissäkin.
Totta, nelisatasta ei aina muistakaan pikkulohkoksi.
Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata

Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 20:16
Kirjoittaja 2065
ei se poraus vaan....iskunpituus...iskunpituus...

Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 20:36
Kirjoittaja munmummu69
harmi80 kirjoitti:Mutta aika reippaasti saa kyllä tota FR:n lohkoa porata

Joo, äkkiä laskien jää pyttyjen väliin 0.1" jos pelkällä poralla tollasen tilavuuden tekee 351:stä.
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 30 Heinä 2009, 21:39
Kirjoittaja harmi80
No sitä mäkin vähän ihmettelin, kun nimenomaan lehdessä oli poraamisesta (tai kairaaminen taisi olla käytetty verbi) puhe

Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 31 Heinä 2009, 09:27
Kirjoittaja Antti66HT
kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 31 Heinä 2009, 11:27
Kirjoittaja munmummu69
Antti66HT kirjoitti:kyseessä ilmeisesti 4" isku ja 4" poraus, tällä kertaa ei .030 ylikoossa, siitä outo numero...
Eli tilavuus on otettu kaikkea muuta kuin porausta käyttämällä, juuri päinvastoin kuin lehdessä lukee. Onneks ei vielä ehditty porata windsoreitamme pilalle.

Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 31 Heinä 2009, 16:39
Kirjoittaja KTM
Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.
Re: Uusi V-8 lehti
Lähetetty: 31 Heinä 2009, 17:37
Kirjoittaja Fastback
KTM kirjoitti:Kun kerran tämä iso pikkulohko aiheuttaa ihmetystä, niin vedetään esimerkki kumpujen yöstä yhdestä kotimaisesta ja pohjois-suomalaisesta SBF:stä. Tuossa oli kairattu ja venytetty 289cid mosa 427:ksi. Aika hurja tekele, mutta tästä on aikaa jo niin paljo ettei ole muistikuvaa miten tuo oli tehty. Paljon miettimistä ja suunnittelua tämä oli kuulemma vaatinut.
289:n kun kairaa 0,060" ylikokoon ja siihen 4,150" iskua niin ollaan alueella. Tulee vaan mäntä jo kurkkimaan dekkitason yläpuolelle melkoisen paljon. Kai tuossa parikin vaihtoehtoa on a) jatkopalat dekkien päälle (mahtuuko alakertaan 4,150" iskuinen kampura) b) sylinterit porattu vallan pois, tehty siamilainen lohko, silloin saa porausta lisää ettei lohko aivan taivu
Jokatapauksessa en ikinä aloittaisi projektia jossa 289:stä pitää taiko 427 cid. Kai tuo tulisi jälkituotanto 351w lohkolla 440-468 cid jollain lailla. Mielenkiintoinen projektosi silti tuo 289-427. Lisää olisi kiva kuulla.