Sivu 1/2
Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 07:04
Kirjoittaja GT91
Kuinka paljon teillä on mustangeissa öljyvuotoja? Eli oli sitten 5.0, 4.6 tai mikä tahansa, niin onko vuotanut/vuotaako ja mistä? Itselläni tosiaan tilkittiin juuri 4 vuotokohtaa hakala performancen toimesta ja nyt ei enää vuoda!

ölppää tuli imusarjan tiivisteen välistä, moottorin takastefasta, öljypohjan tiivisteestä ja laatikon stefasta.. Oon "kuullut", että toi 4.6 ei vuotais niin herkästi, tosin eipä mulla lincolnista ole koskaan tippaakaan tullutkaan.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 08:49
Kirjoittaja Arra
Mulla 289 ja C4 (1966) joista ainakin moottori on rempattu ameriikan poikain toimesta lähivuosina.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 08:54
Kirjoittaja GT91
Arra kirjoitti:Mulla 289 ja C4 (1966) joista ainakin moottori on rempattu ameriikan poikain toimesta lähivuosina.
Moottori ei vuoda yhtään. Laatikko tiputtaa vähän öljypohjan tiivisteen väleistä.
Hetkonen, oot ylöjärveltä? Onko tuo musse sulla kauan ollut?

Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 10:45
Kirjoittaja Antti66HT
Itse asensin huolimattomasti imusarjan takapään, joka nyt hieman tihkuttaa... Muuten ok.
Vanha kone vuosi öljypohjan tiivisteestä ja kampuran takastefasta, joka löytyi palasina öljypohjasta...
Vaihteiston takastefa ei myöskään tahdo kestää. Lienee laakeri holkki väärällä välyksellä. Tuo ei tosin nimeksikään tiputa.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 12:32
Kirjoittaja Dervish
No sen verran jättää jälkeesä että huomaa missä on talven seisonut paikallansa...
Muttei mitään fateja tarte laittaa alle...
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 13:30
Kirjoittaja PeteP
351C C4 9" Tippaakaan ei vuoda, kasaamissessa huolellisuus palkitaan

Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 13:56
Kirjoittaja hannu
Muutaman 5.0:n fox/sn:n alle "kurkanneena" voin todeta, että aikas harvassa on VUOTAMATON takapään stefa.
Ja jos jonkun asian takia otatte alaimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 14:21
Kirjoittaja JXA-26
hannu kirjoitti:...niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tuleva korkkitiivistepalasia...
No nyssen sanot !?!? Arvaappa käytettiinkö korkkia, arvaappa vuotaako...

Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 15:31
Kirjoittaja GT91
hannu kirjoitti:Muutaman 5.0:n fox/sn:n alle "kurkanneena" voin todeta, että aikas harvassa on VUOTAMATON takapään stefa.
Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Näin juuri. Ei vuoda ei.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 16:31
Kirjoittaja Antti66HT
Itse laitoin vain mustaa permatexia mutta vuotaa silti. Syy ilmeisesti liian vähäinen määrä. Liian varovaisesti laitettu, vaikka eihän ne silikooni makkarat siellä koneen sisällä kivoja ole.
Ensi kerralla ajattelin laitta palon myös imusarjan puolelle.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 15 Heinä 2009, 23:16
Kirjoittaja PeteP
Imusarjahommassa huomasin kuinka helvetin huonosti voi istua Edelin perfomer, joutui aikaslailla päätyjä tiivistää, alkuperäinen kaikinpuolin parempi imusarja istui huomattavasti paremmin.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 16 Heinä 2009, 07:54
Kirjoittaja munmummu69
Wanha 302 vuotaa molemmista päistä stefoista. IsoCleve

vuotaa imarin päistä. Jokuhan voisi valistaa, että mikä se "valley tin" kliivländeissä on? Onko tarpeellinen eli tartteeko laittaa (samalla kun noi päädyt fiksaa kun ehtii) jos nyt ei ole?
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 16 Heinä 2009, 14:09
Kirjoittaja 96PurpleStang1
1996 Gt 4.6 Soch, ajettu 138 000 Miles.Kone ei ole vuotanut mistään, eikä onneksi alkanut vuotamaan pari viikkoa sitten tehdyn kansienvaihdon seurauksenakaan..
Näissä sochi-koneissa on kummitiivisteet ainakin venakopissa ja jakopäässä jotka on periaatteessa uudelleen käytettävää materiaalia.Rempan yhteydessä kuitenkin päätin uusia jakopään tiivisteet kun olivat hieman jo plittaantuneet.Venakopan tiivisteet jätin nuukuuksissani vanhat kun olivat sen verta hyvässä kunnossa, vielä ainakaan ei tihku mistään.Toki tässäkin täytyy liitoskohdissa käyttää laadukasta moottorisilikonia, käytin Permatexin valmistetta.T45 sen sijaan hieman tihkuu takapäästään sekä jostain keskivaiheilta tai kytkinkopalta..
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 16 Heinä 2009, 19:43
Kirjoittaja Lauri
hannu kirjoitti:Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Tarkoittanet alaimaria, ei ole korkkipalasia mulle tullut kummassakaan Fel-Pron tiivistesarjassa vaan ne oli muotoonvaletut siniset kumisuikaleet. Onko yhtään parempi, aika näyttää mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Venttiilikopissa kyllä on korkkitiivisteet.
Re: Öljyvuodot
Lähetetty: 16 Heinä 2009, 21:25
Kirjoittaja hannu
Lauri kirjoitti:hannu kirjoitti:Ja jos jonkun asian takia otatte yläimusarjan pois, niin älkää MISSÄÄN tapauksessa käyttäkö päihin tulevia korkkitiivistepalasia, kunnon siivu moottorisilikonia, niin johan pitää.
Tarkoittanet alaimaria, ei ole korkkipalasia mulle tullut kummassakaan Fel-Pron tiivistesarjassa vaan ne oli muotoonvaletut siniset kumisuikaleet. Onko yhtään parempi, aika näyttää mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Venttiilikopissa kyllä on korkkitiivisteet.
Jep, nimenomaan ala-imarista on kyse, muokkasin textiäni
