Sivu 1/2

BENSAPUMPPU

Lähetetty: 08 Marras 2004, 15:25
Kirjoittaja PeteP
Heivasin tossa ton Holleyn punasen mekkaloivan pumpun, mietintä et laitanko tilalle hiljasemman sähkösen? vaiko mekaanisen hiperfin ?? tuskin tuo mek.ratikaalisti tehoja syö. kattelin vaan tossa overdrivessä käytyjä höpinöitä asiasta,niin kovin mekaanisen puolella oltiin. lineekö ollut luotettavuus onkelmia sähkösten kanssa ??

Lähetetty: 08 Marras 2004, 15:33
Kirjoittaja MarkkuJ
Ainakaan mekaaninen ei puske polttoainetta konetilaan koneen pyörimisen loputtua. :-o

Lähetetty: 08 Marras 2004, 18:26
Kirjoittaja PeteP
Tosi on, jos vaikka sattuu äksidentti.

Jokos oot Make tempassu lootan irti??

Lähetetty: 08 Marras 2004, 18:35
Kirjoittaja MarkkuJ
Taitaa nyt käydä niin että siirretään manuaaliprojektia eteenpäin kunnes tuo avo on sopivassa kunnossa. Eli ei hötkyillä.

Lähetetty: 08 Marras 2004, 20:31
Kirjoittaja Mussemaan
Ihmeellinen "must" -asia tuo sähöpumppu:

Omaa autoa kun värkkäsin läjään niin lähes kaikki uutta konetta ja sen kyljessä sojottavaa malloryn mekaanista pensapumppua katselevat kysyivät että mikset laittanut sähköpumppua?

Kysymykseen kysymyksellä vastaten heitin "vastapalloon" että miksi olis pitänyt?

En kertaakaan saanut mitään järkevää vastinetta kysymykseen.

Lähetetty: 08 Marras 2004, 20:48
Kirjoittaja PeteP
Joo ehkä siitä on mielikuva et mekaaninen vie herkkyyttä ja tehoa.. tuskin käytännössä huomaa.

Lähetetty: 08 Marras 2004, 20:53
Kirjoittaja Vieras
Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.

Lähetetty: 08 Marras 2004, 20:57
Kirjoittaja musse67
Anonymous kirjoitti:Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.
Ei taida early musseissa olla EEC:tä ohjaamassa pumppua. ainakaan kaikissa :)

Lähetetty: 08 Marras 2004, 21:07
Kirjoittaja PeteP
:lol: joo ei mun 65 voortisa oo eec:tä eikä wc:tä :shock:

Lähetetty: 08 Marras 2004, 22:58
Kirjoittaja Jukka
musse67 kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:Ei se sähköpumppu mitään pumppaa kun kone pysähtyy. eec sitä pumppuakin ohjaa ja se on fiksu vekotin.
Ei taida early musseissa olla EEC:tä ohjaamassa pumppua. ainakaan kaikissa :)
Juu,eikä välttämättä varhaisissa Foxeissakaan.
Tuosta on omakohtainen kokemus. :oops:

Lähetetty: 13 Marras 2004, 23:37
Kirjoittaja MONTTU
Ajattelin laittaa 2 mitsubaa rinnan ( hyllyssä on jo yksi ). Paine on matala 0,3 ja tuotto yhdessä riittävä. Suodatin on sisällä. Ääni oli jopa Austin Minissä nipin napin havaittava. Kivaa on se että kun virta pannan päälle on kaasarissa heti pinta kohdallaan,. Kun avaimeen koskee niin kone pärähtää heti. Hyvä ominaisuus kylmällä ja/tai kovalla puristussuhteella

Lähetetty: 14 Marras 2004, 00:40
Kirjoittaja PeteP
Kyselin tos pumpuista, racersplace myis Jimmy Carteria 90e (Sähkö) kuulemma hiljaisempi huomattavasti mitä holleyn pumppaaja.

Lähetetty: 14 Marras 2004, 13:44
Kirjoittaja Fastback
speedy kirjoitti:Kyselin tos pumpuista, racersplace myis Jimmy Carteria 90e (Sähkö) kuulemma hiljaisempi huomattavasti mitä holleyn pumppaaja.
Malloryn comp sarjan pummuja kehutaan tehokkaiksi ja ovat huomattavan hiljaisia. Summitilla hintaa 130 - 270 Taalaa, mukana tulee paketista riippuen regulaattori.

Lähetetty: 16 Marras 2004, 13:42
Kirjoittaja Mexico65
Olen täysin mekaanisen pumpun kannalla kun kyseessä on kaasari kone. Sähköpumppu kun siirrytään ruiskukoneisiin.
Mekaaniset pumput melko edullisia 60 - 70 $ ja helposti asennettavissa. Street pumput toimivat yleensä hyvin ilman regulaatoria tuottaen noin 5,5 - 6,5 bis paineen ja vapaan tuoton olessa noin 120 gph (gallonaa tunnissa) luulisi riittävän jo hieman piristettyynkin koneeseen. Strip pumpuissa sama tuotto mutta korkeampipaine, vaatii yleensä regulaatorin.
Sähköpumput vaatii yleensä aina ylimääräisiä sähköasennuksia. Harva harrastelia viitsii tehdä ne asjanmukaisesti ja tästä seuraa ajanmittaan vain ongelmia. Samoin sähköpumpujen kanssa on syytä käyttää regulaatoria ja paluulinjaa tankiin tai välisäiliöön.
On kai sittenkin helpompi ja vaivattomampi tapa tyytyä mekaaniseen pa-pumppuun.
Tehohukasta kai se sähköpumppukin jonkin verran tehoa tarvitsee?

Lähetetty: 16 Marras 2004, 21:22
Kirjoittaja 66poni
Olen mekaanisen pumpun kannalla, jos sellainen on alkuperäisestikin ollut.
Monttu esitti kyllä hyvän ajatuksen sähköisen pumpun puolesta: kaasarissa on bensapinnat kohdallaan heti kun startataan. Auttaa myös silloin, kun auto on seissyt useita päiviä tai viikkojakin, kuten harrastepelit usein ovat. :)