Sivu 1/1

sisäinen vs. ulkoinen tasapainotus

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 22:06
Kirjoittaja 1969
Sisäistä painotusta pidetään yleensä parempana, koska vastapaino on paremmin kohdallaan siellä missä sitä tarvitaan. Intuitiivisesti ajateltuna ihan järkevää ja kisakoneissa paljon myös käytettyä. Tulipa vastaan myös toinen juttu, joka puoltaa sisäistä puntitusta (onneksi ei omassa ulkoisesti puntitetussa koneessa vaan tuolla netin ihmemaasta luettuna): Jos dampperin kiila karkaa tai rikkoutuu kierroksilla, niin ulkopunttisen koneen painotus menee sekaisin dampperin päästessä pyörähtämään -> etummainen laakeri sököksi -> kampi poikki -> runsaasti romua.

0-painoisella dampperilla ei tapahdu välttämättä mitään.

Re: sisäinen vs. ulkoinen tasapainotus

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 22:22
Kirjoittaja Fastback
Jos kone kosahtaa, niin kauniimpaa ja isompaa tilalle. Hyviä pointteja kyllä.

Re: sisäinen vs. ulkoinen tasapainotus

Lähetetty: 10 Tammi 2011, 21:29
Kirjoittaja pikkustang
kampi ulkoisesti puntitettava mutta mihin punttiin? 0?28?50 oz?
kampi cat:in tekele cks-w351de
mukit:http://www.kb-silvolite.com/icon/icon.p ... s&P_id=349
veivit probe 6.2" i-beam

Re: sisäinen vs. ulkoinen tasapainotus

Lähetetty: 11 Tammi 2011, 23:14
Kirjoittaja Arto65FB
pikkustang kirjoitti:kampi ulkoisesti puntitettava mutta mihin punttiin? 0?28?50 oz?
kampi cat:in tekele cks-w351de
mukit:http://www.kb-silvolite.com/icon/icon.p ... s&P_id=349
veivit probe 6.2" i-beam
Eik;s kaikki windsorit olleet 28oz, eli jos ulkoisesti punnattava, niin ei kai ole vaihtoehtoa kuin 28oz.