Sivu 1/2

mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 16:50
Kirjoittaja Kaizu_k
eli on tollane -94 mustangi 5,0l koneel manuaali askil...
se on stroukattu 347 ja nyt on ongelmia ku jyristää niin perk.... et hampaat tippuu vaik olen viel suht nuor.
aluks luulin et jyrinä johtu moottorin kumi tyynyist ku oli uretaani kumit mut, nyt on vaihdettu alkuperäiset eikä jyrinä muuttunut.
mut seuraavaks ois vaihtoon menossa damperi mut mistä?
kokemuksia? mites tommone fluid damper? 50 oz onks se joku painotus tai joku.
en ole itse rakentanut konetta.
mut tuntui ihan pätevältä kaverilta.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 18:27
Kirjoittaja Aku_81
Jyriseekö paikallaankin kierrätettäessä vai vain ajossa?

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 18:36
Kirjoittaja Kaizu_k
paikalleen. ja tietyst sit ajossa.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 20:41
Kirjoittaja Aku_81
manuaali vai automaatti? Käykö varmasti kaikilla

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 21:06
Kirjoittaja Kaizu_k
Aku_81 kirjoitti:manuaali vai automaatti? Käykö varmasti kaikilla
Manuaali.
Kyl käy kaikilla ku vetää ihan hyvi ja pakokaasu arvot ihan kohillaan.
lisätään viel mitä tehty:
uusi nokka 303E, kampiakseli, kiertokanget, männät ylikoko, kytkin, cobran vauhtipyörä.
stroke sarja ostettu summit racingiltä.
ku kuulemma damper on mussen oma?
ei kehtais lähtee heti avaa alakertaa ku on ajettu vain 2500km.
et jos jollain ois ees ollu jotain samoja kokemuksia tai jollain tietoo :D

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 21:09
Kirjoittaja Fastback
Onko koneessa oikea vauhtipyörä? Mikä dampperi siellä on? Jos automaatti, niin onko turbiini jiirissä vetolevyyn nähden? Jos siellä on manuaali ja räjähdyskoppa niin onko koppa suorassa vaiheistoon nähden? Eiköhän se joku noist potki hanttiin.

-------------- Tätä ei kannata vakavamielisten lukea...
Vai onko kaikki kunnossa ja sitä on vaan totuttu sileään Volkswagen kyytiin?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:

-----------
edit:

onko summit racingin stroukkisetti millä painotuksella? Soveltuukko vauhtipyörä ja dampperi siihen??

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 21:25
Kirjoittaja Kaizu_k
Fastback kirjoitti:Onko koneessa oikea vauhtipyörä? Mikä dampperi siellä on? Jos automaatti, niin onko turbiini jiirissä vetolevyyn nähden? Jos siellä on manuaali ja räjähdyskoppa niin onko koppa suorassa vaiheistoon nähden? Eiköhän se joku noist potki hanttiin.

Vai onko kaikki kunnossa ja sitä on vaan totuttu sileään Volkswagen kyytiin?? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol:


onko summit racingin stroukkisetti millä painotuksella? Soveltuukko vauhtipyörä ja dampperi siihen??
No kirjotin just et manuaali. kyl ainakin nopeesti katottuna on suorassa.
no siint en tiiä sit käykö cobran vauhti pyörä stroken kans? (luulisin et on sopiva, et kuka sen on rakentanu tietää jotain)
mut siint en tiiä mikä on alkuperäne damper? 5,0 GT mustangissa.
painotus 50oz

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 21:29
Kirjoittaja munmummu69
Yks arpa tolle väärälle painotukselle. Taitaa noi stroukkisarjat olla enimmäkseen 28oz painoissa (tai sitten silmiini osuvat on jotenkin suodattuneet). Ja vanha vauhtipyörä & dämpperi sitä 50oz kamaa.

Eli fordin insinöörit keksivät -80 luvun alussa, että pitkälle toistakymmentä vuotta valmistettu 28oz tasapainotuksella oleva kampiakseli piti vaihtaa 50oz tasapainotukselle. :idea: Vauhtipyörä/vetolevy ja koneen toisessa päässä oleva dampperi pitää valita sen mukaan, kumman maailman tasapainotukselle kampura ja hilut on pistetty.

Kysäseppä siltä ihan pätevän tuntuiselta kaverilta missä painoissa stroukkisarja on.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 01 Kesä 2009, 21:35
Kirjoittaja Aku_81
munmummu69 kirjoitti:Yks arpa tolle väärälle painotukselle. Taitaa noi stroukkisarjat olla enimmäkseen 28oz painoissa (tai sitten silmiini osuvat on jotenkin suodattuneet). Ja vanha vauhtipyörä & dämpperi sitä 50oz kamaa.

.
Niinpä, tuo munkin stroukkipata on 28oz. Kyllä voi vähän täristää jos kaikki muut on toisessa painotuksessa

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 10:05
Kirjoittaja Mexico65
munmummu69 kirjoitti:Yks arpa tolle väärälle painotukselle. Taitaa noi stroukkisarjat olla enimmäkseen 28oz painoissa (tai sitten silmiini osuvat on jotenkin suodattuneet). Ja vanha vauhtipyörä & dämpperi sitä 50oz kamaa.

Eli fordin insinöörit keksivät -80 luvun alussa, että pitkälle toistakymmentä vuotta valmistettu 28oz tasapainotuksella oleva kampiakseli piti vaihtaa 50oz tasapainotukselle. :idea: Vauhtipyörä/vetolevy ja koneen toisessa päässä oleva dampperi pitää valita sen mukaan, kumman maailman tasapainotukselle kampura ja hilut on pistetty.

Kysäseppä siltä ihan pätevän tuntuiselta kaverilta missä painoissa stroukkisarja on.
Tuossahan tuo vastaus jo tulikin.
Lähes kaikki stroukkisarjat on 28 oz.

Varmasti tärisee jos 50 oz damperi ja vauhtipyörä (vetolevy).

Olisiko käynyt vähän vanhan aikaisesti ja säästetty hieman, käyttäen vanhaa damperia.

Tarkasta / selvitä struokkisarjan tasapainotus, onko 28 oz (vai 50 oz).
Kun em. on selvillä.
Tarkasta / selvitä damperin ja vauhtipyörän tasapainotus, onko 50 oz (vai 28 oz).

Kun tämä selvitys työ on tehty niin todennäköisesti sekä damperi, että vauhtipyörä (vetolevy) menee vaihtoon. Tässä ei kannata tehdä niin, että selvittää ja vaihtaa vain damperin. Koska oletettavasti myös vauhtipyörän tasapainotus on pielessä.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 11:47
Kirjoittaja Kaizu_k
soittelin täs aamul edelliselle omistajalle asiasta ja sano: et se on 50 oz painotuksella ja sitä ei oo enää myynnissä.
se on pari vuotta sit ostettu.
ja vauhtipyörä on ostettu suomesta 50oz painotuksella.
damper tuli kuulemma stroke sarjan mukan? viimeeks oli mustangin oma.
oisko alakerta pitäny painottaa viel? damper,kampura,vauhtipyörä.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 18:52
Kirjoittaja Fastback
Kaizu_k kirjoitti:soittelin täs aamul edelliselle omistajalle asiasta ja sano: et se on 50 oz painotuksella ja sitä ei oo enää myynnissä.
se on pari vuotta sit ostettu.
ja vauhtipyörä on ostettu suomesta 50oz painotuksella.
damper tuli kuulemma stroke sarjan mukan? viimeeks oli mustangin oma.
oisko alakerta pitäny painottaa viel? damper,kampura,vauhtipyörä.
Jos pyörivät osat ovat taatusti tasapainossa (??) niin mites vauhtipyörä ja kytkinasetelma ovat kiinni? Ovatko löysällä tai oikein kiinni? Onko autossa oma kytkinkoppa vai jälkituotanto räjähdyskoppa? Paha tuota on näkemättä enempää sanoa, eniten kyllä arveluttaa dampperi&vetolevy&tasapainotus linja.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 02 Kesä 2009, 20:22
Kirjoittaja Kaizu_k
Fastback kirjoitti:
Kaizu_k kirjoitti:soittelin täs aamul edelliselle omistajalle asiasta ja sano: et se on 50 oz painotuksella ja sitä ei oo enää myynnissä.
se on pari vuotta sit ostettu.
ja vauhtipyörä on ostettu suomesta 50oz painotuksella.
damper tuli kuulemma stroke sarjan mukan? viimeeks oli mustangin oma.
oisko alakerta pitäny painottaa viel? damper,kampura,vauhtipyörä.
Jos pyörivät osat ovat taatusti tasapainossa (??) niin mites vauhtipyörä ja kytkinasetelma ovat kiinni? Ovatko löysällä tai oikein kiinni? Onko autossa oma kytkinkoppa vai jälkituotanto räjähdyskoppa? Paha tuota on näkemättä enempää sanoa, eniten kyllä arveluttaa dampperi&vetolevy&tasapainotus linja.
no ei auta ku purkaa ja ruveta ettii vikaa.
voiks olla damperil niin paljon vaikutus et hampaat tippuu ku kierrokset nousee 1500rpm?
parin viikon pääst pitää ottaa kone pois sit ja viiä painotukseen...
toivottavasti jotain vikaa löytyy.

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 09 Kesä 2009, 11:30
Kirjoittaja ac5
Onko kone rempan jälkeen koskaan toiminnut ok,vai ilmenikö heti muutosten jälkeen?.Itsellä on 0-painoinen setti ja tasapainotuksessa huomattiin,että omat pääty rojut ei käy..

Re: mustang jyrisee

Lähetetty: 11 Kesä 2009, 11:25
Kirjoittaja stang-95
Otappa dampperi irti, siis oikeesti irti, pois. ettei olisi ulkokehä pyörähtänyt.
omassa -95:ssa samat tärinät, dampperi paikallaan katsoen hyvässä kunnossa, otimpa irti, sitten vasta huomasi, pyörähtänyt 25 ast.
uusi paikalleen, jumatsuik kun on kiva ajaa. ei tärise.