Sivu 1/1
351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 20 Touko 2009, 19:54
Kirjoittaja Late
Varmaan käsitelty ennenkin, mutta eipä osunut hakiessani silmiin... Eli mistä löytyy 351 Cleveland koneen kansista vuosimallin paljastava merkintä?
-72 mallista alkaenhan Foordin koneet sietävät lyijytöntä, eikös se näin mennyt? Tuo oma kottero kun edustaa juuri sitä vuosimallia, mutta aivan sarjan alkupäätä, valmistettu vuoden 71 lokakuussa. Ja sitten kun siihen on joskus vaihdettu ainakin alakerta "rebuild"-versioon. Mistähän tunnistaa varmasti lyijyttömälle bensalle käyvät kannet? Alkaa vaan harmittamaan tuo lisäaineen kanssa läträäminen...
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 20 Touko 2009, 22:42
Kirjoittaja Antti66HT
Eikö ole samanlaisia merkintöjä kuin windosissa. Venakoppa pois ja D3 alkuinen olisi siis ok? Ei tietysti mikään takuu varma.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 21 Touko 2009, 15:46
Kirjoittaja SamiM
Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista.
Eli ei ole vielä näkynyt listaa missä on ja missä ei ole kovia seetejä. Valmistuspäiväys löytyy venttiilikopan alta, mutta ei kerro seetien tilanteesta mitään.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 23 Touko 2009, 18:19
Kirjoittaja Arto65FB
SamiM kirjoitti:Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista.
Vai olikos niissä ensin vaan induktiokarkaisu? Erottaako sitä paljaalla silmällä?
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 23 Touko 2009, 18:42
Kirjoittaja harmi80
Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 24 Touko 2009, 12:53
Kirjoittaja PeteP
harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Pirun kallista, mulla jouduttiin laittamaan yksi uusi seetirengas, 52,50
Mitkäs venat aiot laittaa? ma ostin Uspartsilta Ferreat, 185 oli silloin setti, niissähän on vartta ohennettu kanavan kohdalta, ja pakolautanenkin on huomattavasti matalampi kuin orggis. 4V isoimu on sama ku isolhko seevyssä.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 24 Touko 2009, 17:04
Kirjoittaja SamiM
Arto65FB kirjoitti:SamiM kirjoitti:Tunnistat lyijyttömälle sopivan koneen kansissa olevista seetirenkaista.
Vai olikos niissä ensin vaan induktiokarkaisu? Erottaako sitä paljaalla silmällä?
Kas siinäpä hyvä kysymys.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 25 Touko 2009, 20:24
Kirjoittaja harmi80
PeteP kirjoitti:harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Pirun kallista, mulla jouduttiin laittamaan yksi uusi seetirengas, 52,50
Mitkäs venat aiot laittaa? ma ostin Uspartsilta Ferreat, 185 oli silloin setti, niissähän on vartta ohennettu kanavan kohdalta, ja pakolautanenkin on huomattavasti matalampi kuin orggis. 4V isoimu on sama ku isolhko seevyssä.
Hoh! Aika halpaa... Taidanpa ostaa vaan sitä lisäainetta.
Ferreat tulee mullekin, samoja hintoja tulleineen ja rahteineen näyttää olevan.
Ei näköjään paljon kannattais ite tilailla.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 26 Touko 2009, 09:16
Kirjoittaja Mexico65
harmi80 kirjoitti:Ratsastellaas vähän tällä topicilla:
Kuka tekee PK-seudulla halvalla hyvät seetityöt?
Missä luokissa pyöritään? kympin vai kaks per seeti?
Tulee uudet venat, niin ajattelin samalla päivittää koviin seeteihin.
Hicarissa teetätin 351 C 2V koneen täydellisen kansi remontin.
Venttiili Ferrea
imu 2.19"
pako 1.65" Tämä venttiilikoko tietenkin voi ihmetyttää, mutta syy on se, että muokattu pakokanava virtaa riitävästi ja teräs seetirengkaalle saatiin parempi alusta kanteen.
Seetit (2 terällä)
Teräs pakoseetit 8x
Plaanaus
Venttiilin ohjurit:
pako 8 x K-Line ohjain
imu 8 x K-Line ohjain
Ohjaimien stefat teflon
imu 0,500" / 11/32
pako 0,500" / 11/32
Studit 16x 7/16" ARP
Quide platet 8x CC 4803-8
Jouset tupla 16 x, 140lbs /1.900"
Retainerit 16 x CC 741-16
Lukot 16 x CC 611-16
Spring Locators CC 4777-16
Studien asennus
Venttiilien asennus
Kanavien kohdistus
Kanavien siistiminen
Kanavamassa
Imusarjan tiiviste FEL 1240
Pakosarjan tiiviste FEL 14430
Sanoisin, että hyvät tuli vaikka hintaakin oli. Muutoin miedosti piristetty 351 C 2V kone tuuppasi hieman yli 400 hp dynossa.
Lisää kuvia ko kansista
http://s58.photobucket.com/albums/g271/ ... Cleveland/
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 29 Touko 2009, 21:31
Kirjoittaja Jani M
Kuvaan kommentti: PIRUN SIISTI! Tollaset täytyis tehdä, kunhan ehtii! Tietenkin vielä aussi kansista.
Re: 351C kannet, sopiiko lyijytön?
Lähetetty: 31 Touko 2009, 07:30
Kirjoittaja Tapsa
Laita sovinnolla sitä venttiilisuoja-ainetta tankkiin , suojaa myös venttiilin vartta ,ei tarvitse kärvistellä ollakko vai ei... nykybensa on mitä on..