Sivu 1/2
1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 04 Huhti 2009, 19:00
Kirjoittaja munmummu69
Tollasesta (kilvet otsikossa) jos jollakulla on kuvia tai jotain muuta mukavaa kerrottavaa vuosien takaa, niin postailkaa. YV ja meilikin kelpaa tietty.
Mikään museokappale ei kyseessä ole, mutta sehän ei suomihistorian mielenkiintoisuutta vähennä. Tiedä vaikka olis ollut jollain kuuluisalla ja musta tulis melkein sukulainen.

Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 02 Touko 2009, 19:59
Kirjoittaja munmummu69
Kevin sanoi, että tää on vientitilaus ja tehty syksyllä -66. Herkkuina ollut nopea ohjaus, 4-speed, tehostetut levyt, HD suspension, HD patteri, trippi ja takometri, kilsamitsku, elektroniikkakello, konsyyli ja muuta sälää. Kuriositeettina tilattu ilman etulamppuja.
Väri on silloin joskus ollut silver frost ja sisusta musta. Eiks o nähty?
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 03 Touko 2009, 09:56
Kirjoittaja MustangGT
Arkistoista löytyy pari kuvaa....
Lähetän...

Pitää ensin skannata....

Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 03 Touko 2009, 11:24
Kirjoittaja munmummu69
Mä vähän aattelinkin, että kuvia tulee sulta jos keltä.

Vielä saa muutakin tietoa tarjoilla, ihan tekstimuodossakin.
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 06 Heinä 2009, 22:13
Kirjoittaja munmummu69
Ruåtsålåismusseksi paljastui. Ei mitään kovia Suomalaisjulkkiksia omistajina minun lisäksi.

(Voihan se silti olla vaikka ABBAn vanha.)
Mustikan on tuonut Aimo muuttoautona länsinaapurista -74 Hämeenlinnaan. Väri on ollut turkoosin suuntainen sininen, mustalla katolla. NL-176 on lähtenyt kiertoon -77 kun omistajan on pitänyt saada tuoreempi GT taunus.

Seuraavan vuoden aikana auto on nähnyt Lahden, Siuntion, Kuusankosken ja Pilkanmaan. Pilkanmaalta eteenpäin on jatkettu Puna/mustana Kouvolaan ja Niinikoskelle vielä kesän -79 merkeissä. Niinikoskella on kuponkeihin kirjailtu sivuputket ja karu rengastus.
-81 on etelästä siirrytty itärajalle Tohmajärvelle, jossa auto on ehtinyt poistua rekisteristä -84. Joensuussa on jatkettu -85 tunnuksella NHN-67, jossa auton pitkäaikaisin omistaja, Mika, on autoa pitänyt vuodet 86-97. Mikalla auto on poistunut rekisteristä -91 ja -97, josta 'arpina' tunnukset NVJ-90 ja JSE-87. Tämän jälkeen on palattu etelään. Parin nopean omistajanvaihdoksen jälkeen auto on löytänyt Haminasta omistajan yli kymmeneksi vuodeksi. Rannikkokaupungissa otteeseen on kirjoitettu 6.7litraa. Musta väri on tullut joskus Joensuussa tai myöhemmin.
Jos kellot kilisee niin tiatoo kehiin.
edit: Vinyylikaton otin pois koska on todennäköisemmin ollut maalattu.

Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 20:59
Kirjoittaja stangrider
Eipä löytynyt omista tiedostoista.. luulisi Joensuun hemmojen jotain muistavan?
Näkyykö muuten dokumenteissa, mikä on ollut Ruotsin tunnus?
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 07 Heinä 2009, 21:17
Kirjoittaja munmummu69
stangrider kirjoitti:Näkyykö muuten dokumenteissa, mikä on ollut Ruotsin tunnus?
AMA 363 kilvellä on naapurissa ollut. Kokeilin sitä naapurin AKEn nettiin (jep, siellä onnistuu

), mutta joku audi on sillä kilvellä nykyjään.
Noiden varusteiden suhteen mietityttää, että kukahan ne on alkujaan valinnut (tehdas vai maahantuoja) kun Suomi- ja Ruotsiautoissa ne vaikuttaa kovasti olevan samoja?
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 30 Marras 2010, 16:16
Kirjoittaja sakke
Läträsin näitä vanhoja juttuja, niin tuosta tunnistin kys. Mussen. Oli R...lan Kakella Niinikoskella tuolloin -79. Kake kunnosteli ensin Desoto Diplomat -60:n, myi sitten sen Heinämaalle Arsalle ja osti Mussen. En paremmin tutustunut Musseen, ei oltu niin hyviä tuttuja Kaken kanssa.
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 30 Marras 2010, 17:12
Kirjoittaja munmummu69
sakke kirjoitti:Läträsin näitä vanhoja juttuja, niin tuosta tunnistin kys. Mussen. Oli R...lan Kakella Niinikoskella tuolloin -79. Kake kunnosteli ensin Desoto Diplomat -60:n, myi sitten sen Heinämaalle Arsalle ja osti Mussen. En paremmin tutustunut Musseen, ei oltu niin hyviä tuttuja Kaken kanssa.
Miehen nimi papereista näkyy löytyvän, taisi myös tuunata mussen ajan henkeen sopivaksi.

Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 08 Huhti 2011, 19:11
Kirjoittaja toytrucker
Tämmöinen kuva vuodelta -84 kerhon meetingistä Karviolta löytyi.
http://lh3.ggpht.com/_y5MqybvR0Ag/TDnNE ... 524%29.jpg
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 08 Huhti 2011, 22:22
Kirjoittaja munmummu69
Vau.

Ei edes mielikuvitus riittänyt tohon. Vois melkeinpä kilpailla siitä, kuinka monta kasarifiitseriä kuvasta löytyy. Tattikset kuvasta.

Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 04 Kesä 2012, 12:49
Kirjoittaja AC919
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 05 Kesä 2012, 20:40
Kirjoittaja Firebolt
Tuleeko pikkulohkosta isolohko poraamalla?

Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 06 Kesä 2012, 12:14
Kirjoittaja AC919
Firebolt kirjoitti:Tuleeko pikkulohkosta isolohko poraamalla?

Ei ei, vaikka kuinka unelmoisi. Kyseiseen autoon siis vaihdettu 400cid kone, jota on luonnollisesti hivenen vielä porattu täyskunnostuksen yhteydessä.
Alunperin pikkulohkolla ollut (289).
Re: 1967 HT mustang JSE-87, NVJ-90, NHN-67, NL-176
Lähetetty: 06 Kesä 2012, 13:16
Kirjoittaja Fastback
AC919 kirjoitti:Firebolt kirjoitti:Tuleeko pikkulohkosta isolohko poraamalla?

Ei ei, vaikka kuinka unelmoisi.
Kyseiseen autoon siis vaihdettu 400cid kone, jota on luonnollisesti hivenen vielä porattu täyskunnostuksen yhteydessä.
Alunperin pikkulohkolla ollut (289).
Alunperin pikkulohkolla ja edelleen pikkulohkolla. 400cid on Ford 335-sarjan pikkulohko. Siinä on toki ripaus isolohkoa, eli siinä on 385-sarjan (429/460) moottorien kanssa sama vaihteiston kaaveli.