Sivu 1/1

289-65 manuaalilaatikko

Lähetetty: 07 Maalis 2009, 11:41
Kirjoittaja Base
Moro,
Olisko tietämystä mistä johtunee 2.vaihteen hyppääminen poispaikaltaan kun kiihdyttää hieman voimakkammin-muilla vaihteilla ei ongelmaa ole. Laatikko kunnostettu muutama vuosi sitten. Jos tietämystä niin olisin kiitollinen niin pääsisi ongelman kimppuun. :D

Re: 289-65 manuaalilaatikko

Lähetetty: 07 Maalis 2009, 13:22
Kirjoittaja Arto65FB
Onko laatikosta tietoa, T10 vai Toploader? Mulla on T10:ssä toiste päin, kakkonen hyppää pois päältä kova moottorijarrutuksesssa (mitä tietenkään ei pidä tehdä, mutta joskus niin vain käy). Toi on tyypillisempää T10:lle mutta kyllä Toploaderkin tota voi tehdä.

Tohon voi olla monta syytä, täytyypä kaivaa jostain Shop Manual.

Re: 289-65 manuaalilaatikko

Lähetetty: 08 Maalis 2009, 19:14
Kirjoittaja Base
Arto65FB kirjoitti:Onko laatikosta tietoa, T10 vai Toploader? Mulla on T10:ssä toiste päin, kakkonen hyppää pois päältä kova moottorijarrutuksesssa (mitä tietenkään ei pidä tehdä, mutta joskus niin vain käy). Toi on tyypillisempää T10:lle mutta kyllä Toploaderkin tota voi tehdä.

Tohon voi olla monta syytä, täytyypä kaivaa jostain Shop Manual.
Juu kyl toi on T10- ja nyt kun muistelen niin kyllä se taiskin olla juuri noinpäin et moottorijarrutuksessa /kun höllää kaasun niin vaihde pomppaa pois paikaltaan... eikä kiihdytyksessä. Onko siis tyyppivika, onkohan korjaussarjaa tai keinoa korjat "ongelmaa"?

Re: 289-65 manuaalilaatikko

Lähetetty: 09 Maalis 2009, 12:59
Kirjoittaja FFreak
En tiedä voiko vika olla samanlainen, mut periaatteessa kyllä. Nimittäin mulla oli tanessa aikoinaan samaa vikaa. Syyllinen oli lootan pääakselin kytkimen puoleinen laakeri jossa oli väljää. Eli antoi periksi niin ettei vaihde mennyt ihan pohjaan vaan jäi vähän kuin huulille. Ajossa teki sit samaa mitä edellä kerroit. Vaihdoin laakerin ja ongelma hävisi. Tanen lootan pääakseli muistaakseni katkeaa juuri 1 ja 2 vaihteen välistä. :roll: