Sivu 1/1
kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 21 Loka 2008, 11:02
Kirjoittaja paltant.ponitalli
ho hoi ! rata ajo profeetat,ens natikoissa olis tarkotus pyörähtää muutama kierros ympäri rataa ja muita osia tilatessani kysyin pala vaihtoehtoja vakioille,mut aine koostumukset meni yli hilseen.hinnat noin 4 kertaset.ymmärrän kyllä race race mut onk näi ? jarrut SSBC A-133A -70-73 mustang "10 force" eli isommat pitäis olla rata ajoon,tälläset kuitenni hankittu ja asennettu rumpujen tilalle.mistä ootte tilanneet omanne ja mitä jarruneste purkissa pitäis arvoja löytymän.
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 21 Loka 2008, 15:30
Kirjoittaja Mexico65
Jos nyt oikein ymmärsin, niin nuo jarrut ovat oikeastaan samat kuin 65 - 67 mustangeissa 4-mäntäiset Kelsey-Hayes.
Niihin saa hyvin monenlaisia jarrupaloja. Eikä nuo jarrut kai mitkään kilpa jarrut ole vaikka kaikki Historic Mustangit ja Falconit niillä kilpaa ajaakin niin Euroopassa kuin USA:ssakin. Mielestäni ko. jarru on riittävän hyvä kunhan jarrupalat, jarru nesteet ja jäähdytys on kunnossa.
-nesteiksi esim. Motulin racing neste, tämä on ollut esillä jossain keskusteluissa.
-jäähdytys letkut, pölysuojat pois ja avoimet vanteet noilla eväillä ei jarru yleensä kuumene liikaa.
- kaikki jarruletkut vaihdettava punosletkuiksi, myös takajarruille menevä T-haara letku on vaihdettava. Näin edes jonkinlainen jarrutuntuma saadaan aikaan.
- tarkasta ja / tai varmista, että jarrujen pääsylinteri ja pyöräsylinterit ovat ehjät ja toimivat oikein samoin tarkasta paineensäädin takapiiriin.
- lopuksi hanki OIKEAT jarrupalat. Minä en voi suositella muuta kuin Ferodon racing paloja.
Minulla on kokemuksia ainoastaan seoksista DS 2500, DS 3000 molemmat ovat parempiakuin mitkään muut jarrupalat mitä ikinä olen kokeillut. Ne soveltuvat varauksin myös katukäyttöön. Ei siksi, että ne vaatisivat lämmitystä ennen kuin toimivat vaan sen takia, että ne ovat aina lämpötilasta riippumatta hieman äkäiset.
Nyt olen hankkinut seoksen DS 2.11 mutta siitä ei ole kokemusta vielä karttunut.
Muutamat tai pari Mustangi harrastajaa on hankkinut ko. jarrupalat, he voisivat kertoa myös kokemuksistaan Ferodon racing paloista.
Mainitsi joidenkin palojen olevan jopa 4 kertaa kalliimmat kuin vakio palat, ei hätää Ferodo racingit ovat 10 kertaa kalliimmat kuin vakiot.
Tuossa taulukko OIKEISTA jarrupaloista.
ja linkki oikein Suomeksi
http://www.ferodoracing.fi/
Koska Kelsey-Hayes satuloihin ei ole Ferodolla suoraan palaa niin lukaisepa tuo;
http://www.mustangclub.fi/board/viewtop ... lit=ferodo
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 21 Loka 2008, 16:02
Kirjoittaja MouTine
Komppaan Mexicoa sen verta että palojen rinnalla ihan yhtä tärkeät ovat juurikin nesteet ja letkut.
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 21 Loka 2008, 17:52
Kirjoittaja SamiM
No tässäpä kommenttia Ferodon palojen käytöstä yli kymmenen tuhannen kilometrin matkalta: Erittäin tyytyväinen olen palojen toimintaan. Minusta eivät ole äkäiset, vaan toppaavat juuri sen verran kuin tarvitsee, eli jarruvoimaa on helppo säännöstellä. Joskus erittäin harvoin saattavat vähän vinkua kevyessä jarrutuksessa, mutta tosiaankin harvoin. Oikeastaan ainoa huono puoli on se, että jarrupöly sotkee vanteet mustaan pölyyn, joka kuitenkin lähtee helposti pesussa ilman eri jynssäystä. Radallakin tuli tahkottua pariin otteeseen ja pelkästään positiivisia kokemuksia sieltäkin.
Etujarruissa on DS-2500 palat, takana Hawk HP Plus. Jarrunesteenä on ollut tarvike-DOT 4, vaihdan parempaan talven aikana. Letkuina Russellin teräspunossetti edessä ja takana.
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 21 Loka 2008, 20:30
Kirjoittaja paltant.ponitalli
kiitoksia arvon herrat jo tuli valotusta asiaan !
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 17 Joulu 2008, 23:00
Kirjoittaja mvon919
jep. nesteet ovat ehdottoman tärkeät. opin sen viime natikoissa. uudet levyt ja ebc:n yellow stuff race palat, tuloksena niin kovat kitkat, että vakio jarrunesteet kiehui lämmittelykierroksen jälkeen välittömästi. kahden kierroksen jälkeen ei käytännössä jarruja ollut ollenkaan.
vaihdoin uudet jarruletkut ja samalla vaihdoin nesteet motulin nesteisiin... dot 4 race. en muista tarkkaan, mut kiehumispiste pitäs olla korkein
mitä missään. sas nähdä ens kesänä kiehuuko tai pysähtyykö vai joutuuko heittää 5 donaa jarruihin. ttu.
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 18 Joulu 2008, 09:24
Kirjoittaja Antti66HT
Motul RBF, löytyy esim. motonet.
Ferodosta kokemusta Natikoista, ja toimi loistavasti. Eivät ole juurikaan kuluneet. Kadullakin pelaa.
EBC:n Greenstuf palojakin kokeilin. 20 kierrosta Jurvassa ja kihnuttaen kotiin...
Ferodon palat muistaakseni yli 200 e, mutta maksoi nuo ebc:n kertakäyttöpalatkin 90e ...
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 18 Joulu 2008, 10:28
Kirjoittaja mvon919
Juuri se. Motul RBF.
Noi Green Stuff palat on orgaaniset, eli niillä ei mitään tee.
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 18 Joulu 2008, 11:21
Kirjoittaja paltant.ponitalli
eli ferodon palat ja raceen tarkotettu neste.entä mitenhän tarvis erikois letkujen metsästys+
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 18 Joulu 2008, 15:59
Kirjoittaja Make67
mvon919 kirjoitti:Juuri se. Motul RBF.
Noi Green Stuff palat on orgaaniset, eli niillä ei mitään tee.
Jaa, en tiedä sitte mutta mulla kyllä kyseiset palat kesti hemmetin hyvin n. 20 kierrosta Ahvenistoo!!! Jarrut oli kokoajan tallella vaikka ei se ajosta välttämättä selvinnykkään

...??? Olisko ehkä levyillä asiaan jotain vaikutusta kun ajelen mussella BMW:n levyillä

!!!
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 18 Joulu 2008, 23:30
Kirjoittaja Arto65FB
EBC:tä kokeiltu: punainen pitää hyvin 65-66 painoisessa autossa, mutta kuluu suht' nopeasti. Keltaista saa noihin nelimäntäisiin ja sellaisilla ajettu tänä kesänä, mutta sen verran vähän, ettei kulumista voi kommentoida. Keltaista saa Summitilta ja kenties nykyään US-Partsiltakin. Hinta on Ferodoa halvempi (varmaan syystäkin) mutta löytyy suoraan 65-67 ja tuohon Force-10 satulaan sopivana.
Mutta onko noi A-133 nelimäntäiset vai liukuva 1-mäntäiset?
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 19 Joulu 2008, 11:04
Kirjoittaja paltant.ponitalli
4-mäntäiset ja tilasin aikoinaan alumiini satuloilla tuli rautasilla annon olla,kun olivat sen verran halvemmat ja rahaa oli menny kiitettävästi muuhunkin.tuli mieleen toinen jarru jutska nyt kun purin taas puoli autoa et saan kaasaria päivitettyy ja C6;sen pudotettuu pitkien pellisarjojen syleilystä.olin nimittäin varma et imusarjassa ei muuta kun sellanen pieni ulostulo tehostajan alipainetta varten nyt löysin sokkotropulla peitetyn ison reijän ihan siitä imarin jalasta.tälläsiä lapsuksia on pari löytyny johtunee pitkästä projektin kestosta ja kun kaikki kaivaa läpi kuudessa vuodessa jotain on menny piiloon ja se vaan unohtuu. parempi alipaine auttais varmaan melkosesti,kun poljin on ollu tosi kova.auto mach1 ja oli tehostamattomat rummut edessä!

.
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 19 Joulu 2008, 18:54
Kirjoittaja Homer65
Sen verran kuulin juttua tehostimesta, että kunnolla toimisi vasta erillisellä alipainpumpulla. Tiedä sitten
Re: kovemmat jarrupalat
Lähetetty: 19 Joulu 2008, 19:29
Kirjoittaja hannu
Hawk:n Hp Plus palat joka nurkassa, ei ongelmia, mutta enhän mä lujaa ajelekaan, ja myös motul Race jarrunesteet sisällä sekä Maximumin teräspunosjarruletkut.