Sivu 1/1

Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 13 Loka 2008, 18:06
Kirjoittaja Drummer
Tämmöistä pittää kysyä kun en vastausta hakemalla löytänä...
Pervonixin billettijakajaan meinasin investoida, mutta ihteensä viisaammilta on hyvä kysellä. Eli onko käytön kannalta suurtakin merkitystä käytetäänkö vakuumi+mekaanista ennakointia tahi sitten pelkkää mekaanista?

Vakuumilla http://tinyurl.com/3qtme7 ,
ja iliman http://tinyurl.com/3pg5rp

Sytkäpuolen muut kamat on Pertronixin Second Strike boxi ja Flame Thrower II musta purkki joten noiden kanssa pitäis istua kumpi vaan.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 13 Loka 2008, 18:32
Kirjoittaja harmi80
Moni jättää ns. virimoottoreissa tuon alipainesäätäjän käyttämättä. Minä en kyllä ihan heti heivaisi mäkeen. Olen tämän aiemminkin todennut, että kun katsoo elektronisen sytkän karttoja missä tahansa kikkareessa, niin kyllä siellä alipaineen kasvaessa myös ennakot kasvaa. Huipputehoihin alipainesäätimellä ei ole mitään osaa, mutta cruise ja liikkeellelähtötilanteet ovat sellaisia, että isompi ennakko vaan on perusteltua.

Käyttäähän jotkut hurjat jopa täysin kiinteetä ennakkoa läpi alueen, mutta meikäläinen ei ihan heti keksi yhtäkään syytä tehdä niin katuautossa.
Joku sika-yrmee nenäkeppi vois oikeuttaa alipainesäätimen käyttämättäjättämiseen, mutta kyllä nokassa saa sitten olla ovelappia oikein huolella.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 13 Loka 2008, 19:51
Kirjoittaja paltant.ponitalli
itellä ilman boksia,keltanen accel puala viri accel kaks kärkijakaja ei esivastusta ei vakuumia.täys ennakko 39ast. hyvin laskee alakieroksil ja vastaa käskyihin.en oo huamannu missään käytössä mitään ongelmia.tyhjä käynti 550rpm nokka jyrkkä motorsport C460.elin jyrkin.kuluttaa tietenkin jakajan nastat nopeemin.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 01:51
Kirjoittaja Galaxie61
paltant.ponitalli kirjoitti:itellä ilman boksia,keltanen accel puala viri accel kaks kärkijakaja ei esivastusta ei vakuumia.täys ennakko 39ast. hyvin laskee alakieroksil ja vastaa käskyihin.en oo huamannu missään käytössä mitään ongelmia.tyhjä käynti 550rpm nokka jyrkkä motorsport C460.elin jyrkin.kuluttaa tietenkin jakajan nastat nopeemin.
on sulla nyt enemmän ennakko jos et alastaron jälkeen laskenu takasin sitä... :idea:

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 02:41
Kirjoittaja Fastback
paltant.ponitalli kirjoitti:itellä ilman boksia,keltanen accel puala viri accel kaks kärkijakaja ei esivastusta ei vakuumia.täys ennakko 39ast. hyvin laskee alakieroksil ja vastaa käskyihin.en oo huamannu missään käytössä mitään ongelmia.tyhjä käynti 550rpm nokka jyrkkä motorsport C460.elin jyrkin.kuluttaa tietenkin jakajan nastat nopeemin.
et kai sä käytä sitä 550rpm tyhjää?? Laahaavalla kepillä tuo on aivan liian vähän, min. 800-900 rpm jotta saa voitelua.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 09:14
Kirjoittaja Mexico65
Parasta mitä pitkään aikaan olen netistä löytänyt.

Tuon läpiluettuani en siitä yhtään virhettä enkä epäjohdonmukaisuutta löytänyt.

http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm

Vakuumi + mekaaninen vs. mekaaninen.
Jos auto ei ole vain kilpa tarkoitukseen niin aina vack. + mek. sytytyksen säätö.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 14 Loka 2008, 12:48
Kirjoittaja paltant.ponitalli
valkoiseen herrasmiäs parittaja autoon vastaus,kyllä sitä ennakkoa taiettiin kiikalas viel vähä lisätä.ja mustaan woimavaunuun pykälä päällä 550-600rpm tyhjäkäynillä 800-900rpm mut ku noku limppu vänkää palttia tonnista,no hätä 2500.3000 tallari tulossa.ni helpottaa :LMAO:

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 18 Loka 2008, 18:46
Kirjoittaja Galaxie61
paltant.ponitalli kirjoitti:valkoiseen herrasmiäs parittaja autoon vastaus,kyllä sitä ennakkoa taiettiin kiikalas viel vähä lisätä.ja mustaan woimavaunuun pykälä päällä 550-600rpm tyhjäkäynillä 800-900rpm mut ku noku limppu vänkää palttia tonnista,no hätä 2500.3000 tallari tulossa.ni helpottaa :LMAO:


mitä sä höpiset oikeen, mulla on lattiassa ainaki semmonen pedaali mistä kun painaa niin saa ihan rauhassa säätää kaasupolkimella lähtökierroksia :nenu:

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 19 Loka 2008, 04:47
Kirjoittaja paltant.ponitalli
manuaali olis kiva tavallansa kyl.tämä ei pysy paikallansa pedallia painaessa :LMAO:

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 20 Loka 2008, 21:42
Kirjoittaja PaLa
Moi vaan..auttakaan uutta harrastajaa.
Eli mulla toi 289 kikkare käy oikeinkin kauniisti ilman sitä alipaine säätöö.
Mutta kun laittaa vacumiletkun kaasarin kylkeen alkaa armoton nykiminen ja ajamisesta tulee aika kengurua. Onkohan siellä ennakot mitä sattuu että auto on saatu käymään nätisti ja imun jälkeen ne on vielä enemmän pielessä,eikä ajamisesta tahdo tulla mitään. Mitäs tollaset ennakot kuuluis olla? mitään tietoa mitä hiluja venakoppien alla on ei ole.. :oops:

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 21 Loka 2008, 09:46
Kirjoittaja 1969
Mexico65 kirjoitti:Parasta mitä pitkään aikaan olen netistä löytänyt.

Tuon läpiluettuani en siitä yhtään virhettä enkä epäjohdonmukaisuutta löytänyt.

http://www.torinoproject.com/tech/ignition.htm

Vakuumi + mekaaninen vs. mekaaninen.
Jos auto ei ole vain kilpa tarkoitukseen niin aina vack. + mek. sytytyksen säätö.
Ainoa omakohtaiseen kokemukseen pohjautuva lisäys tuohon voisi olla suositus käyttää ported vacuum liityntää, jos sellainen kaasarista löytyy. Alipaine-ennakko suorassa imusarjan vakuumissa voi aiheuttaa kummallisesti vaihtelevaa tyhjäkäyntiä ja säätöongelmia, vaikka ensi yrityksellä vaikuttaisi olevan ok.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 21 Loka 2008, 19:26
Kirjoittaja Arto65FB
Jep, toi on kyllä ihan testi- ja säätöhommaa. Mulla ei taas ole kovin paljon väliä, onko ported vai manifold vakuumi, jos jälkimmäinen, niin vähän pitää säätää tyhjäkäyntiä pienemmällä ja vice versa.

PaLan on syytä tarkistaa myös ennakkomerkkien paikansapitävyys ennen sytkän säätöä. Monessa dampperissa on kumin pito pettänyt ja sen ulkokehä on liikkunut, mulla heitti n. 40 astetta orgisdampperi.

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 22 Loka 2008, 19:51
Kirjoittaja MONTTU
Munulle on kerrottu että vakuumi kaasarin kanssa manuaalilla nopeasti vaihtaessa kierrokset saattava jäädä ylös ( ei tipu nopeasti ) ja haitata vaihtoa. Pitääkö paikkansa????

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 23 Loka 2008, 10:36
Kirjoittaja Arto65FB
MONTTU kirjoitti:Munulle on kerrottu että vakuumi kaasarin kanssa manuaalilla nopeasti vaihtaessa kierrokset saattava jäädä ylös ( ei tipu nopeasti ) ja haitata vaihtoa. Pitääkö paikkansa????
Enpä ole tuollaista havainnut, liekö kertojan kaasarissa jotain vikaa?

Re: Vakuumi+mekaaninen vs mekaaninen, pros & cons?

Lähetetty: 23 Loka 2008, 12:42
Kirjoittaja Mexico65
Arto65FB kirjoitti:
MONTTU kirjoitti:Munulle on kerrottu että vakuumi kaasarin kanssa manuaalilla nopeasti vaihtaessa kierrokset saattava jäädä ylös ( ei tipu nopeasti ) ja haitata vaihtoa. Pitääkö paikkansa????
Enpä ole tuollaista havainnut, liekö kertojan kaasarissa jotain vikaa?
Veikkaan myös kaasari vikaa.

Toisaalta nopeassa vaihtamisessa ei kaasu yleensä nouse ollenkaan tai vain vähän. Enkä ainakaan itse ole huomannut tuon kierrosten nousun haittaavan vaihtamista ollenkaan.

Power shift;
The Power Shifters sound like this Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaaa! WHAA! Waaaaaa! WHAA! Waaaaa! and bark the tires in all gears (unless on slicks.) The rpms not only don’t drop- they actually go up between shifts since the throttle is wide open the whole time!